וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בבית הלבן בירכו את אוקראינה על נסיגת רוסיה מחרסון: "ניצחון מרשים"

עודכן לאחרונה: 12.11.2022 / 10:05

לאחר הודעת הקרמלין על השלמת הנסיגה מהעיר שנכבשה, היועץ לביטחון לאומי אמר בתדרוך לכתבים כי המהלך הוא ניצחון לאוקראינים. לגבי הדיווחים, לפיהם ממשל ביידן לחץ על הנשיא האוקראיני להביא לשיחות השלום, אמר סאליבן כי "זו רוסיה שצריכה להגיע לשולחן המו"מ"

אוקראינה: תושבי חרסון בורחים לחצי האי קרים/רויטרס

היועץ לביטחון הלאומי האמריקני, ג'ייק סאליבן, בירך היום (שבת) את אוקראינה בעקבות הודעת רוסיה על השלמת הנסיגה מהעיר חרסון. "זה נראה שהאוקראינים השיגו ניצחון מרשים", אמר סאליבן. היועץ אמר את הדברים בתדרוך לכתבים בבית הלבן אחרי כניסת החיילים האוקראינים לעיר שנכבשה.

בנוסף, היועץ לביטחון לאומי התייחס לדיווחים, לפיהם ממשל ביידן החל ללחוץ על נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי לבחון קיום שיחות מול הקרמלין לסיום המלחמה. לדבריו, זו דווקא רוסיה שצריכה להחליט אם היא רוצה להגיע לשולחן המשא ומתן, ולא אוקראינה.

חיילים אוקראינים מניפים את דגל אוקראינה בחרסון לאחר שחרורה מידי צבא רוסיה
10 בנובמבר 2022. רויטרס
בחרסון חוגגים את הנסיגה הרוסית/רויטרס

אתמול הודיעה רוסיה כי היא השלימה את הנסיגה מהגדה המערבית של נהר דנייפר - כולל מהעיר חרסון וסביבתה. לפי ההודעה שפורסמה, כל החיילים בצבא רוסיה עזבו את המקום והמדינה לא הותירה ציוד מאחור. סגן המועצה האזורית חרסון סריי ח'לן אמר כי דגל אוקראינה הונף בעיר - לאחר חודשים של כיבוש.

לדבריו של ח'לן, כמה חיילים בצבא רוסיה לא הצליחו לעזוב את העיר והם נאלצו להחליף לבגדים אזרחים תוך שהם נותרים מאחור. "מספר האנשים הללו אינו ידוע", אמר בתדרוך. "הרוסים פוצצו את גשר אנטוניבסקי המחבר את הגדה המערבית והמזרחית של הדנייפר לאחר נסיגה - והם גם פוצצו תחנת כוח. חיילים נוספים בצבא רוסיה טבעו כשניסו לברוח אל מעבר לנהר". ח'לן קרא לתושבים האוקראינים להישאר בינתיים בבתיהם - וזאת עד שהצבא ישלים את ניקוי העיר.

בכלי התקשורת המקומיים באוקראינה פורסם תצלום המראה חלקים שלמים מהגשר חסרים וכן צוטטו תושבים שטענו כי הגשר אכן קרס. "זה צריך למקד את הכוחות שלנו", אמרה דוברת פיקוד הדרום של הצבא אוקראינה נטליה הומניוק. "אנחנו לא ממהרים להכריז על הצלחותינו בכיוונים אחרים ובעיירות אחרות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully