וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המרוץ לסנאט באריזונה: מארק קלי הדמוקרטי ניצח

עודכן לאחרונה: 12.11.2022 / 9:35

מארק קליף אסטרונאוט לשעבר,ניצח באריזונה את יריבו בלייק מאסטרס, רפובליקני חסר ניסיון פוליטי שנתמך על ידי טראמפ, במרוץ הקריטי לסנאט. הניצחון מציב את הדמוקרטים כעת במרחק מושב אחד מהבטחת השליטה בסנאט - שבו הם יכולים לזכות בנבאדה או בג'ורג'יה בסבב 2 בחודש הבא

ספירת הקולות בבחירות אמצע הכהונה בארצות הברית שנערכו ביום שלישי נמשכת, והלילה הסתיימה במדינה אריזונה. מהתוצאות הסופיות עולה כי מארק קלי הדמוקרטי ניצח באריזונה את יריבו בלייק מאסטרס, רפובליקני קיצוני, במרוץ קריטי לדמוקרטים, שמציב אותם במרחק מושב אחד מהבטחת השליטה בסנאט.

המרוץ באריזונה הוא אחד מכמה מרוצים צמודים שבהם הרפובליקנים סברו כי יצליחו להשיג את המושב הנחשק בסנאט שהרכבו הנוכחי הוא 50-50. אריזונה נחשבה בעבר למדינה אדומה ורפובליקנית אך כיום היא מדינה סגולה (מתנדנדת). הנשיא ג'ו ביידן ניצח ב-2020 באריזונה.

מרוץ צמוד נוסף באריזונה לתפקיד המושל באריזונה, בין קארי לייק הרפובליקנית לקייטי הובס הדמוקרטית, עדיין לא הוכרע.

כעת, עם הקול שובר השוויון של סגנית הנשיא קמלה האריס, הדמוקרטים יכולים להשיג שליטה בסנאט על ידי ניצחון בנבאדה, שעדיין לא סיימה לספור את הקולות מבחירות האמצע ביום שלישי, או בסבב השני שייערך בחודש הבא בג'ורג'יה. הרפובליקנים חייבים לזכות בשני מושבים בסנאט כדי להשיג רוב.

מארק קלי, אריזונה. טוויטר, אתר רשמי
מארק קלי הדמוקרטי ניצח באריזונה/אתר רשמי, טוויטר

בנבאדה, התובע הכללי לשעבר אדם לקסלט מנסה להדיח את הסנאטורית הדמוקרטית קתרין קורטז מסטו במרוץ צמוד. לקסלט מתמקד באינפלציה ומאשים את ביידן ב"מסע בזבוזים" של תקציב הממשלה. מסטו - הלטינית הראשונה שנבחרה לסנאט האמריקני ב-2016 - הבטיחה להגן על הזכות להפלה. ביידן ניצח ב-2020 בנבאדה.

עוד בוואלה!

בחירות אמצע הכהונה: לאן הלך הקול היהודי?

לכתבה המלאה
האסטרונאוט, מארק קלי. -, אתר רשמי
אסטרונאוט לשעבר בנאס"א. מארק קלי/אתר רשמי, -
בלייק מאסטרס, אריזונה. טוויטר, אתר רשמי
חסר ניסיון פוליטי. בלייק מאסטרס/אתר רשמי, טוויטר

קלי, אסטרונאוט לשעבר בנאס"א שהיה בחלל ארבע פעמים, נשוי לחברת הקונגרס לשעבר גבי גיפורד, שהחלימה לאחר שנורתה בראשנה בניסיון התנקשות ב-2011, שבו נהרגו שישה בני אדם ו-13 נפצעו. השניים הקימו ארגון בטיחות נשק. קלי אמר כי יילחם להגן את הזכות להפלה. לגבי ביטחון גבולות, הסנאטור הרחיק את עצמו מממשל ביידן וכינה את המצב בגבול "בלגן".


מאסטרס, בן ה-36 הוא יזם הון סיכון שנתמך על ידי דונלד טראמפ. הוא חסר ניסיון פוליטי והכחיש את תוצאות הבחירות ב-2020. מאסטרס הדגיש את ה"ההגירה הלא חוקית" במדינה שגובלת עם מקסיקו, והאשים את קלי ואת ביידן בכמות המהגרים הלא חוקיים שנכנסו השנה לאריזונה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully