וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בחירות אמצע הכהונה: לאן הלך הקול היהודי?

עודכן לאחרונה: 10.11.2022 / 15:17

על פי סקר עדכני, 33% מהבוחרים היהודים הצביעו בעבור מועמד רפובליקני בבחירות האמצע השנה, לעומת 30% ב-2020 ו-24% ב-2016. עם זאת, רוב היהודים האמריקנים עדיין הצביעו בעבור הדמוקרטים - 65%

ההצבעה בבחירות אמצע הכהונה בארצות הברית הסתיימה, והגל האדום הרפובליקני שכולם צפו לא התממש. עם זאת, על פי סקר של "פוקס ניוז", אחוז היהודים שהצביעו בעד המפלגה הרפובליקנית הגיע לשיא שלא נרשם כבר עשור.

על פי הסקר, 33% מהבוחרים היהודים הצביעו בעבור מועמד רפובליקני בבחירות האמצע השנה, לעומת 30% ב-2020 ו-24% ב-2016. עם זאת, רוב היהודים האמריקנים עדיין הצביעו בעבור הדמוקרטים - 65%, על פי הסקר.

במרוץ למושלות בניו יורק, למשל, המועמדת הרפובליקנית לי זלדין, קיבלה 85%-95% מהקול החסידי בשכונות בורו פארק ו-ויליאמסבור בברוקלין, ששיעור ההצבעה הממוצע בהן הגיע ל-50%, על פי סקרים מקומיים. זלדין הפסידה לקייתי הוקול הדמוקרטית והמושלת המכהנת.

קארי לייק, אריזונה. רויטרס
קארי לייק/רויטרס
בלייק מאסטרס, אריזונה. טוויטר, אתר רשמי
בלייק מאסטרס/אתר רשמי, טוויטר

על פי אתר JTA, מרבית המועמדים הרפובליקנים שלהם קשרים עם ארגונים ימניים קיצוניים, או תומכים בארגונים כאלה, הפסידו בבחירות השבוע.

קארי לייק שמתמודדת על תפקיד המושל באריזונה ובלייק מאסטרס, שמתמודד על מושב בסנאט במדינה, מפגרים אחרי המועמדים הדמוקרטיים שאותם הם מקווים להחליף. לורן בוברט, לאומנית נוצרית ואחת מחברות הקונגרס הקיצוניות ביותר, שהרגיזה ארגוני יהודים כשהישוותה את המגבלות בקורונה לשואה, עשויה להפסיד את מושבה בקולורדו ל"יהודי הפרגמטי והמתון", לטענתו, אדם פריש.

בפלורידה, היכן שהגל האדום התממש במלוא עוצמתו, קולות היהודים סייעו לרפובליקנים להשיג הישגים מרשימים, כשהגדול ביותר היה ניצחונו של המושל רון דסנטיס וזכייתו בכהונה שנייה. מספר היהודים האורתודוכסיים בפלורידה עולה בשנים האחרונות, וציבור זה נוהג להצביע לרפובליקנים באופן מסורתי. אם דסנטיס יחליט להתמודד בבחירות לנשיאות ב-2024, הוא עשוי להתמקד בקול היהודי יקר הערך.

עוד בוואלה!

רחוקים מהכרעה: טראמפ השתולל על יועציו, ביידן עדיין אופטימי

לכתבה המלאה
דאג מסטריאנו (שמאל) בגבעת הקפיטול, 6 בינואר 2021. פייסבוק, אתר רשמי
הפסיד לג'וש שפירו. דאג מסטריאנו (משמאל)/אתר רשמי, פייסבוק

דאג מסטריאנו, סנאטור שמאמין בכוח נוצרי ומתנגד להפרדת הדת מהמדינה, התמודד במרוץ למושלות פנסילבניה מול המועמד הדמוקרטי היהודי והתובע הכללי של פנסילבניה, ג'וש שפירו - והפסיד.

במהלך הקמפיין, מסטריאנו תקף את שפירו שוב ושוב בשל העובדה שלמד בילדותו בבית ספר יהודי וכיום ילדיו לומדים בו. זהותו היהודית של שפירו נהפכה לסוגייה בעיקר בשל הקשרים של מסטריאנו עם קבוצות ימין קיצוני אנטישמיות. כמה יהודים רפובליקנים משפיעים בקהילה החליטו אפילו "לשבור שורות" ולתמוך בשפירו הליברלי בשל הקשר של מסטריאנו עם Gab , פלטורמה חברתית מלאה באנטישמיות, שבה השתמש גם רוברט באוארס שהרג 11 יהודים בבית הכנסת "טרי אוף לייף" בפיטסבורג ב-2018.

עובדות אלה עלו למסטריאנו בתמיכתה של קבוצה קטנה אך משמעותית - יהודים שמרנים דתיים שתמכו בנשיא לשעבר דונלד טראמפ בשל עמדתו כלפי ישראל.

שפירו הוא דמוקרטי מתון, לטענתו, שעד כה מעולם לא הפסיד בהתמודדויות השונות במהלך הקריירה: הוא ייצג את מחוז 153 בפנסילבניה בבית הנבחרים של המדינה ב-2005-20121 כיהן בראש ועדה של מחוז מונטגומרי ב-2012-2017; ונבחר לתובע הכללי של המדינה ב-2016 וב-2020. בתקשורת האמריקנית יש אף המכנים את שפירו "הנשיא היהודי הראשון".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully