וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי חודשים של כיבוש: רוסיה הודיעה על השלמת הנסיגה מהעיר חרסון

עודכן לאחרונה: 11.11.2022 / 15:28

לפי ההודעה שפורסמה כל החיילים בצבא רוסיה עזבו את המקום והמדינה לא הותירה ציוד מאחור. סגן המועצה האזורית חרסון אמר שדגל אוקראינה הונף בעיר. "הרוסים פוצצו את גשר אנטוניבסקי המחבר את הגדה המערבית והמזרחית של הדנייפר"

אוקראינה: תושבי חרסון בורחים לחצי האי קרים/רויטרס

רוסיה אמרה היום (שישי) כי היא השלימה את הנסיגה מהגדה המערבית של נהר דנייפר - כולל מהעיר חרסון וסביבתה. לפי ההודעה שפורסמה, כל החיילים בצבא רוסיה עזבו את המקום והמדינה לא הותירה ציוד מאחור. סגן המועצה האזורית חרסון סריי ח'לן אמר כי דגל אוקראינה הונף בעיר - לאחר חודשים של כיבוש.

לדבריו של ח'לן, כמה חיילים בצבא רוסיה לא הצליחו לעזוב את העיר והם נאלצו להחליף לבגדים אזרחים תוך שהם נותרים מאחור. "מספר האנשים הללו אינו ידוע", אמר בתדרוך. "הרוסים פוצצו את גשר אנטוניבסקי המחבר את הגדה המערבית והמזרחית של הדנייפר לאחר נסיגה - והם גם פוצצו תחנת כוח. חיילים נוספים בצבא רוסיה טבעו כשניסו לברוח אל מעבר לנהר". ח'לן קרא לתושבים האוקראינים להישאר בינתיים בבתיהם - וזאת עד שהצבא ישלים את ניקוי העיר.

חיילים אוקראינים מניפים את דגל אוקראינה בחרסון לאחר שחרורה מידי צבא רוסיה
10 בנובמבר 2022. רויטרס
חיילים אוקראינים מניפים את דגל אוקראינה בחרסון לאחר שחרורה מידי צבא רוסיה, היום/רויטרס

בכלי התקשורת המקומיים באוקראינה פורסם תצלום המראה חלקים שלמים מהגשר חסרים וכן צוטטו תושבים שטענו כי הגשר אכן קרס.

"זה צריך למקד את הכוחות שלנו", אמרה דוברת פיקוד הדרום של הצבא אוקראינה נטליה הומניוק. "אנחנו לא ממהרים להכריז על הצלחותינו בכיוונים אחרים ובעיירות אחרות".

חיילים אוקראינים מניפים את דגל אוקראינה בחרסון לאחר שחרורה מידי צבא רוסיה
10 בנובמבר 2022. רויטרס
חיילים אוקראינים מניפים את דגל אוקראינה בחרסון לאחר שחרורה מידי צבא רוסיה, היום/רויטרס

שר ההגנה של רוסיה סרגיי שויגו הורה ביום רביעי לכוחותיו לסגת מהעיר חרסון, ולהתמקם על הגדה הנגדית של נהר הדנייפר, הצמוד לעיר.

מדובר באחת הנסיגות המשמעותיות ביותר של רוסיה מתחילת המלחמה, שעשויה גם לסמל מפנה אפשרי בלחימה בין הצדדים. מפקד הכוחות הרוסיים במלחמה באוקראינה, הגנרל סרגיי סורוביקין, אמר לטלוויזיה הרוסית כי "לאחר הערכה מקיפה של המצב הנוכחי, הוחלט לנקוט עמדת הגנה לאורך הגדה השמאלית (המזרחית) של נהר הדנייפר".

"אני מבין שזו החלטה קשה מאוד, אך יחד עם זאת נשמר את הדבר החשוב ביותר - חיי המשרתים שלנו, אפקטיביות החיילים שלנו. כרגע אין טעם לשמור על הגדה הימנית של הנהר כשיש ברשותנו שטח מוגבל".

חרסון היא העיר המכרזית של מחוז בעל אותו השם - שהוא אחד מארבעה מחוזות אוקראינים, אותם הכריז הנשיא הרוסי ולדימיר פוטין בספטמבר, כי הוא מספח אל רוסיה "לתמיד". החדשות בנושא הנסיגה מהאזור מגיעות לאחר שבשבועות האחרונים התקדמו הכוחות האוקראינים אל עבר העיר, ורוסיה פעלה בכדי להעביר יותר מ-100 אלף תושבים לצידו השני של הנהר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully