וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לפיד: "יש לעצור את פסקת ההתגברות ההרסנית - רק אופוזיציה מאוחדת תעשה זאת"

עודכן לאחרונה: 10.11.2022 / 13:05

יו"ר יש עתיד התייחס לראשונה לכוונת הממשלה העתידית לחוקק פסקת התגברות, וקרא לגוש שלו להתאחד נגד המהלך "המטורף וההרסני". זאת, על רקע חילופי האשמות בתוכו לאחר ההפסד בבחירות. בתוך כך, ח"כ בן ברק ממפלגתו של לפיד הודיע כי יתמודד מולו בבחירות הבאות

בווידאו: רה"מ, לפיד יוצא מהאזכרה לזכרו של יצחק רבין לפני נאום ראשי המפלגות/ערוץ הכנסת

יו"ר יש עתיד יאיר לפיד התייחס הבוקר (חמישי) לראשונה לכוונת הממשלה העתידית לחוקק פסקת התגברות, אותה כינה "מטורפת והרסנית", ואמר כי "רק אופוזיציה מאוחדת תוכל להגן על הדמוקרטיה". זאת על רקע חילופי האשמות בתוך גוש המרכז שמאל לאחר הפסדו בבחירות.

"רק אופוזיציה מאוחדת תוכל להגן על הדמוקרטיה", כתב בטוויטר. "אם אנחנו רוצים לעצור את פסקת ההתגברות המטורפת וההרסנית, אנחנו צריכים לעבוד יחד. אם אנחנו רוצים להגן על הדמוקרטיה הישראלית ולמנוע כפיה דתית והדרת נשים, אנחנו צריכים לעבוד יחד. אם אנחנו רוצים לחזור לשלטון - אנחנו חייבים לעבוד יחד.

"אחרי הפסד בבחירות תמיד יש משקעים, תמיד יש כעסים. זה אנושי ומובן, אבל יש לנו משימה חשובה הרבה יותר. אנחנו חייבים לאחד כוחות במאבק על המדינה האהובה שלנו. בכנסת, ברחובות, בכל הזירות האפשריות.

יו"ר יש עתיד, יאיר לפיד במהלך נאומו לאחר תוצאות המדגם 2 בנובבמר 2022. דני מרון
"רק אופוזיציה מאוחדת תוכל להגן על הדמוקרטיה". לפיד/דני מרון

"בשנה וחצי האחרונות האופוזיציה הייתה רעילה ואלימה, אבל עבדה בתיאום מלא. זה עבד לה. עכשיו אנחנו יוצאים למאבק פרלמנטרי, משפטי ואזרחי ובעיקר מאבק גורלי לעתיד המדינה. אסור לבזבז כוחות על מריבות פנימיות. אם אנחנו רוצים לעצור את הטירוף, האופוזיציה צריכה לעבוד יחד, בתיאום מלא".

מאז ההפסד בבחירות לפיד לא שוחח עם ראשי המפלגות בגוש המרכז שמאל, כשברקע חילופי האשמות בינו ובין אנשי המחנה הממלכתי ויו"ר מפלגת העבודה על אחריותו לכישלון הגוש בבחירות. האופוזיציה התפצלה גם בטקס ההמלצות בבית הנשיא - רק 28 ח"כים צפויים להמליץ על לפיד כמועמד לראשות הממשלה, חברי יש עתיד ומפלגת העבודה, ואילו המחנה הממלכתי וישראל ביתנו לא ימליצו על לפיד ולא ימליצו על אף אחד.

עוד בוואלה!

גורמים בימין: מסתמנת הסכמה על פסקת ההתגברות

לכתבה המלאה

אתגרים גם בתוך הבית

בתוך כך, ח"כ רם בן ברק (יש עתיד) הכריז היום על כוונתו להתמודד על ראשות יש עתיד לקראת הבחירות הבאות. בראיון ברשת ב' בן ברק אמר כי "כשתהיה ההתמודדות הבאה מן הסתם אתמודד. אם יאיר לפיד ירוץ, אז מולו", והוסיף כי "אני חושב שהסיכוי שלי לא גבוה לפיד הוכיח גם מנהיגות ויכולת לנווט את המדינה במצבים לא פשוטים. מה ששלו שלו".

לפיד משמש יו"ר יש עתיד מאז הקמתה ב-2012 ללא בחירות פנימיות על התפקיד. בשנה שעברה לפיד קבע לראשונה בחירות פנימיות על ראשות המפלגה אך הן בוטלו מאחר ואף אחד לא נרשם להתמודד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully