וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בחירות האמצע בארה"ב: בתקשורת מדווחים שטראמפ "השתולל וצרח על כולם"

עודכן לאחרונה: 10.11.2022 / 3:37

קרב צמוד מתחולל בכמה מדינות על השליטה בסנאט, שיתכן שתוכרע במדינה אחת, ג'ורג'יה, בהתמודדות מחודשת בדצמבר. בבית הנבחרים היתרון עומד על 208 לרפובליקנים מול 188 לדמוקרטים, מתוך 435 מקומות. דיווח: במפלגה הרפובליקנית מאשימים את טראמפ ש"בחר מועמדים גרועים"

בחירות אמצע הכהונה בארה"ב/מערכת וואלה!

בשלב זה עדיין אין הכרעה בקרב על השליטה בסנאט לאחר בחירות אמצע הקדנציה בארצות הברית. ההצבעות באלפי קלפיות עדיין לא נספרו, ויידרשו עוד ימים, אם לא שבועות, עד שיתקבלו התוצאות הסופיות, אך לפחות לגבי הסנאט, לא התממשו התחזיות למהפך סוחף. העיניים נשואות בעיקר לנבאדה ולאריזונה, שעד עתה היו דמוקרטיות, ושבהן מתחולל קרב צמוד.

אם אף אחת מהמפלגות לא תנצח במרוץ בשתיהן, גורל הסנאט יוכרע בג'ורג'יה, שבה על פי התחזיות שניים מהמועמדים, רפאל וורנוק הדמוקרטי והרשל ווקר הרפובליקני לא צפויים לקבל 50 אחוז מהקולות, מה שיוביל להתמודדות מחודשת בין שניהם בדצמבר. זו תהיה הפעם השנייה ברצף שההכרעה תיפול בג'ורג'יה.

ג'ון פטרמן, המועמד המנצח בפנסילבניה, 9 בנובמבר 2022. רויטרס
ג'ון פטרמן, שניצח את מועמדו של טראמפ מהמט אוז בפנסילבניה, 9 בנובמבר 2022/רויטרס

יתרון המפלגה הרפובליקנית בבית הנבחרים הוא יותר ברור. התמונה כרגע מראה על ניצחון של 208 מועמדים רפובליקנים, אל מול 188 דמוקרטים. כדי להשיג רוב יש צורך ב-218 נציגים. עם זאת, ביחס ל-23 מקומות, על פי התחזיות, ההתמודדות היא צמודה, כך שיתכן שעדיין צפויות הפתעות ביחס לתוצאה.

גם אם הניצחון של הרפובליקנים בבית הנבחרים יהיה זעום, יהיה בכך כדי להקשות מאוד על המשך כהונתו של ג'ו ביידן, לטרפד יוזמות כלכליות וליזום חקירות שיזיקו לשלטונו. ביידן, שקיים אתמול מסיבת עיתונאים בבית הלבן התייחס לדברים ואמר כי הוא מבטיח לעבוד ביחד עם הרפובליקנים כדי לתת מענה לתסכול של הבוחרים. "העם האמריקני הבהיר שהוא מצפה מהרפובליקנים להיות מוכנים לעבוד גם הם ביחד איתי", אמר ביידן. הוא הבהיר שהוא מתכוון להתמודד מחדש על הנשיאות ב-2024, ואמר שהוא ימסור את החלטתו הסופית בתחילת השנה הבאה. הוא הביע שביעות רצון ממה שהוא רואה ככישלון של טראמפ, ואמר שיהיה מעניין לצפות בקרב בינו לבין רון דסאנטיס מושל פלורידה על כרטיס המועמד הרפובליקני לנשיאות.

תוצאות הבחירות, על פי פרשנים, משקפות את אי הנחת בציבור האמריקני מהאינפלציה הגוברת תחת שלטונו של ביידן. עם זאת, הציבור האמריקני הצביע באופן גורף נגד הפגיעה בזכות לבצע הפלות. בבחירות בארצות הברית מתבקשים מצביעים להביע את עמדתם גם ביחס לחוקים במדינות השונות, והמצביעים ברוב המדינות חסמו חוקים האוסרים הפלות. חוקים כאלה נחסמו גם במדינות השמרניות ביותר, ובהן קנטקי.

עוד בוואלה!

מתנגדים לכיבוש, תומכים ב-BDS: חברי הקונגרס החדשים שיעשו כאב ראש לנתניהו

לכתבה המלאה
מושל פלורידה רון דסאנטיס במסיבת הניצחון בפלורידה, 9 בנובמבר 2022. רויטרס
ניצח בקרב על תפקיד המושל ביתרון של 20 אחוז. יריבו של טראמפ רון דסאנטיס/רויטרס

במדינות רבות לא נבחרו מועמדים שנתמכו אישית על ידי דונלד טראמפ. בין המועמדים שכשלו נכלל גם מהמט אוז מפנסילבניה, שהפסיד למועמד הדמוקרטי ג'ון פטרמן. כתב רשת CNN ג'ים אקוסטה דיווח מפי אחד מיועציו של הנשיא לשעבר כי טראמפ "משתולל וצורח על כולם" בעקבות הכישלון, שרבים במפלגה הרפובליקנית סבורים כי הוא האשם בו. היועץ תקף את בחירת המועמדים של טראמפ שלדבריו "כולם היו גרועים". הוא הוסיף: "זהות המועמדים היא חשובה". על פי הדיווחים, טראמפ חושש מהתעצמות הפופולריות של מושל פלורידה רון דסאנטיס, שעל פי ההערכות יציג את מועמדותו לנשיאות מול טראמפ במפלגה הרפובליקנית. דסאנטיס זכה לניצחון סוחף בהתמודדות על משרת מושל פלורידה, בפער של קרוב ל-20 אחוז.

היועץ אמר שטראמפ לא יעכב את הכרזתו על ההתמודדות משום שעיכוב כזה יהיה "מביך מדי". טראמפ עצמו הכחיש את הדיווחים על התקף הזעם, והעלה פוסט שבו אמר כי אמנם התוצאות היו מאכזבות מעט, אך מבחינתו האישית מדובר ב"ניצחון גדול".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully