וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרקליט המדינה: "החלשת הפרקליטות תביא לפגיעה בשלטון החוק ובדמוקרטיה"

עודכן לאחרונה: 8.11.2022 / 20:53

בדבריו התייחס איסמן לקריאות של חברי הקואליציה המסתמנת לרפורמות נרחבות במערכת המשפט, שנידונות בימים אלה. בכנס בו דיבר נאמה גם היועמ"ש בהרב-מיארה, שהבהירה כי "הגדרת התפקידים שלנו ואופן ביצועם לא תלויים בזהות הדרג המדיני או בזהות ראשי מערכת המשפט"

בווידאו: כנס משרד המשפטים באילת על רקע הקריאות לרפורמות במערכת המשפט/צילום: לע"מ

פרקליט המדינה עמית איסמן הזהיר היום (שלישי) בכנס משרד המשפטים באילת מרפורמות במערכת משפט, זאת על רקע קריאות של חברי הקואליציה המסתמנת להביא לשינויים נרחבים בה. "החלשה של פרקליטות המדינה ופגיעה בלגיטימציה הציבורית שלנו תביא בסופו של יום באופן בלתי נמנע לפגיעה בשלטון החוק, וכפועל יוצא לפגיעה בדמוקרטיה הישראלית", אמר.

איסמן הודה כי הפרקליטות אינה חפה מטעויות. "הפרקליטות צריכה לדעת טוב יותר להודות בטעויותיה וכן להיות נכונה יותר לקבל ביקורת", אמר. "ביקורת מוצדקת, קשה ככל שתהיה, מחייבת אותנו ללמידה ולהפקת לקחים. מתוך הבנה זו אנו פועלים ונפעל בכדי להשתפר גם בתחומים אלה. לצד האמור חשוב לומר בצורה ברורה ושאינה משתמעת לשתי פנים - המניעים מהם אנו פועלים חפים מכל אינטרס זר.

היועצת המשפטית לממשלה, גלי בהרב מיארה, בהשתלמות השנתית של משרד המשפטים, אילת 8 בנובמבר 2022. לע״מ יוד צילומים, אתר רשמי
"הגדרת תפקידנו לא תלויה בזהות הדרג המדיני באותה עת". בהרב-מיארה, הערב/אתר רשמי, לע״מ יוד צילומים

בכנס נשאה דברים גם היועצת המשפטית לממשלה, גלי בהרב-מיארה, שאמרה על מערכת המשפט כי "הגדרת התפקידים שלנו ואופן ביצועם אינם תלויים בזהות הדרג המדיני או בזהות ראשי מערכת המשפט באותה עת. תפקידנו נותר, בכל עת, לסייע לממשלה להגשים את מדיניותה, לקדם את האינטרסים של מדינת ישראל בגבולות הדין. מאפיינים אלה נובעים מדמותה של מדינת ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית".

עוד בוואלה!

בן גביר ונתניהו נפגשו: "נפעל במהירות להקמת ממשלת ימין"

לכתבה המלאה
שר המשפטים גדעון סער בהשתלמות השנתית של משרד המשפטים, אילת 8 בנובמבר 2022. יוד צילומים, אתר רשמי
"תכנית רעה, שמנוגדת לאינטרס הלאומי". סער, בכנס היום/אתר רשמי, יוד צילומים

שר המשפטים גדעון סער התייחס לפסקת ההתגברות המדוברת בימים אלה. "התגברות ב-61 על פסיקת בג"ץ לצד השתלטות פוליטית על הוועדה לבחירת שופטים לא תייצר דגם משטרי מאוזן. היא תביא לריכוז כוח נוסף בידי הרשות המבצעת ולסירוס של הרשות השופטת", אמר. "באזור הזה של העולם יש כבר מספיק מדינות שבהן יש רק רשות אחת אפקטיבית. זוהי תכנית רעה, לא מאוזנת, המנוגדת בעיני לאינטרס הלאומי של ישראל ואזרחיה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully