וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לפיד והרצוג הכחישו מגעים להקמת ממשלת אחדות: "אין סיכוי שזה יקרה"

עודכן לאחרונה: 8.11.2022 / 12:22

ראש הממשלה הכחיש את הדיווחים, לפיהם נשיא המדינה פנה אליו ולגנץ בניסיון להקים ממשלת אחדות רחבה. כמה דקות לאחר מכן, גם בלשכת הנשיא הכחישו את הדברים: "לא היה ולא נברא". לבסוף גנץ גם הכחיש: "פנינו לאופוזיציה"

בווידאו: הרצוג, לפיד בטקס האזכרה הממלכתי לזכרם של יצחק ולאה רבין/לע"מ

לשכתו של ראש הממשלה יאיר לפיד והנשיא יצחק הרצוג הכחישו היום (שלישי) את הפרסומים, לפיהם הנשיא שוחח עם יו"ר יש עתיד ושר הביטחון למען הקמת ממשלת אחדות רחבה תחת יו"ר הליכוד בנימין נתניהו. "הרצוג לא פנה ולא הציע ממשלת אחדות - הוא גם יודע שאין סיכוי שזה יקרה", נמסר מסביבת לפיד.

אחרי ההכחשה מצד סביבתו של יו"ר יש עתיד, גם הנשיא הכחיש את הדברים: "בניגוד לדיווח, נשיא המדינה לא פנה ולא ביקש מראשי המפלגות להצטרף לממשלה כזו או אחרת. יודגש כי הליך ההתייעצויות בבית הנשיא יחל רק מחר ולאחריו תוטל מלאכת הרכבת הממשלה". לבסוף גם במחנה הממלכתי הכחישו את המגעים, ומסרו כי "נשיא המדינה לא פנה לשר הביטחון בנושא כניסה לממשלת אחדות. פנינו לאופוזיציה".

ראש הממשלה, יאיר לפיד ונשיא המדינה יצחק הרצוג בטקס האזכרה הממלכתי לזכרם של יצחק ולאה רבין. הר הרצל, ירושלים 6 בנובמבר 2022. אולבייה פיטוסי, פלאש 90
מכחישים את המגעים. לפיד והרצוג/פלאש 90, אולבייה פיטוסי

שלשום התייחס לפיד לראשונה להפסד הגוש בראשותו בבחירות, במהלך נאום שנשא בטקס האזכרה הממלכתי ללאה ויצחק רבין בהר הרצל. יו"ר יש עתיד הבהיר כי הוא "לא מתכונן לבזבז את חייו בלשנוא את מי שניצח". הוא הדגיש שוב שלא יצטרף בשום תרחיש לממשלתו של נתניהו - אך שיתמוך במהלכים שיטיבו עם אזרחי ישראל.

"רצה הגורל והאזכרה הזו, ליצחק רבין מתקיימת רק כמה ימים אחרי שמדינת ישראל הלכה לבחירות וחזרה מהן שוב מפולגת, שוב כועסת, שוב מאיימת להתפצל ל'אנחנו והם'", אמר. "אין 'אנחנו והם', רק אנחנו. רצח רבין היה ניסיון התנקשות בעצם הרעיון של חיים משותפים. שרדנו אותו בקושי, אבל הפצעים עוד לא נרפאו. תפקידנו לרפא אותם כל יום מחדש.

גנץ מצביע בבחירות לכנסת העשרים וחמש 01 בנובמבר 2022 צילום: ראובן קסטרו. ראובן קסטרו
"פנינו לאופוזיציה". גנץ/ראובן קסטרו

אנחנו פה יחד. דתיים וחילונים, ימנים, שמאלנים ואנשי מרכז. חילוקי הדעות הם עמוקים, הם אמיתיים, לפעמים הכרחיים, אבל מעל הכול - יש לנו אחריות משותפת. צה"ל הוא של כולנו. המשטרה היא של כולנו. המערכת המשפטית היא של כולנו. התנ"ך הוא של כולנו".

"רוב מוחלט של אזרחי המדינה מאמינים בשלטון החוק, בערכים דמוקרטיים, בכבוד הדדי. רוב מוחלט של הישראלים רוצים יהדות שמחברת אותנו, לא יהדות שהיא כלי פוליטי ובטח לא יהדות שהיא אישור לאלימות. רוב מוחלט של אזרחי ישראל לא מוכנים שהשנאה תנהל את חייהם. לא מוכנים לשנוא את השכנים שלהם, את אלה ששירתו איתם בפלוגה, את מי שיושב איתם לשולחן השבת. אנחנו צריכים להחליט עכשיו, ברגע הזה, לאן המדינה הולכת. אנחנו קרובים לנקודת האל-חזור, אבל זה עדיין בידינו. אנחנו עדיין יכולים לשנות כיוון. המציאות היא לא תוצאה בלתי נמנעת של דמוגרפיה או גיאוגרפיה, היא תוצאה של הבחירות שנעשה וההחלטות שניקח".

"ביום שלישי בלילה היו הרבה אנשים הלומי צער שחשבו ואמרו שזה סופה של המדינה. הם טועים. בדיוק כמו שטעו אלה שאמרו את זה אחרי רצח רבין. בדיוק כמו שטעו אלה שצעקו את זה כשאנחנו הקמנו את הממשלה שלנו. יחד עם זאת אני לא מציע לממשלה החדשה להקל ראש בתגובות האלה. זהו כאב אמיתי של אנשים שחלומם התנפץ. זו חרדה אמיתית של אנשים שמרגישים שיש התקפה על אורח חייהם ועל הערכים החשובים להם ביותר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully