וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביידן הזהיר מ"כוחות אפלים בעלי תאוות כוח" שמבקשים להשתלט על הדמוקרטיה

עודכן לאחרונה: 3.11.2022 / 9:06

פחות משבוע לפני הבחירות לקונגרס, ביידן האשים את דונלד טראמפ בכך שהעניק השראה למועמדים רבים לא להתחייב לקבל את תוצאות הבחירות. הוא הזכיר את התקיפה של בעלה של ננסי פלוסי וציין כי התוקף ששאל "איפה ננסי" השתמש באותן מילים כמו מי שהסתערו על הקפיטול

"איפה ג'קי?": ביידן חיפש בקהל חברת קונגרס שמתה לפני כחודשיים/רויטרס

נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן אמר הלילה (חמישי) בעצרת בחירות כי האיומים של כמה מועמדים רפובליקניים שיסרבו לקבל את תוצאות הבחירות בנובמבר, אם יפסידו, הוא איום על הדמוקרטיה. הוא האשים את הנשיא לשעבר דונלד טראמפ בכך שהוא עורר בהם את ההשראה לכך. "עלינו להחליט אם שלטון החוק ינצח, או שנאפשר לכוחות אפלים ולתאוות כוח להכריע את העקרונות שהנחו אותנו מאז ומתמיד", אמר ביידן.

"שלא תהיה לכם טעות. מה שמוטל על כף המאזניים בהצבעה היא הדמוקרטיה", אמר ביידן בנאומו, פחות משבוע לפני בחירות אמצע הקדנציה, שבהן יוכרע אם המפלגה הדמוקרטית תשמור על הרוב שלה בסנאט ובבית הנבחרים, או תאבד אותו לרפובליקנים.

נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן בנאום בוושינגטון, 3 בנובמבר 2022. רויטרס
"טראמפ סירב לקבל את רצון העם". ביידן בנאום בוושינגטון, 3 בנובמבר 2022/רויטרס

ביידן הזכיר את התקיפה של בעלה של יו"ר בית הנבחרים ננסי פלוסי בפטיש כראיה לאיום על הדמוקרטיה. "התוקף נכנס לבית ושאל 'איפה ננסי'? אלה אותן מילים שבהן השתמש ההמון שהסתער על גבעת הקפיטול ב-6 בינואר 2021", אמר ביידן. הוא קראה למצביעים "לחשוב היטב ולעומק על הרגע שבו אנחנו נמצאים".

"בעת שאני עומד כאן היום, ישנם מועמדים המתחרים על כל דרגי הממשל במדינה, ממושלים ועד חברי קונגרס ותובעים כלליים, שלא מתחייבים לקבל את תוצאות הבחירות", אמר ביידן. לדבריו, מי שהעניק את ההשראה למכחישי התוצאות הוא דונלד טראמפ, המתכנן להתמודד על הנשיאות פעם נוספת בשנת 2024. "הדמוקרטיה האמריקנית נתונה במתקפה", אמר ביידן, "בגלל שטראמפ לא מקבל את תוצאות הבחירות ב-2020. הוא סירב לקבל את רצון העם".

עוד בוואלה!

עלול לעמוד לדין פלילי: דונלד טראמפ יזומן לתת עדות על הפריצה לקפיטול

לכתבה המלאה
המתקפה על גבעת הקפיטול ב-6 בינואר 2021, וושינגטון הבירה. רויטרס
ההסתערות על גבעת הקפיטול, 6 בינואר 2021/רויטרס

על פי רוב התחזיות, המפלגה הרפובליקנית עתידה לזכות ברוב בבית הנבחרים. באשר לסנאט, התחזיות אינן חד משמעיות. "חבריי האמריקנים, אנחנו נתמודד עם הרגע הזה. אנחנו חייבים לזקור מי אנחנו. אנחנו ארצות הברית של אמריקה. שום דבר אינו מעל לכוחנו, אם נעשה זאת ביחד", אמר ביידן.

על פי סקרים, 49 אחוז מהאמריקנים חוששים מזיוף תוצאות הבחירות. זאת למרות העובדה שזיופים כאלה בארצות הברית הם נדירים ביותר. למרות החשש, 67% אמרו שהם משוכנעים שבקלפיות שבהן הם יצביעו, ספירת הקולות תהיה מדויקת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully