וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עלול לעמוד לדין פלילי: דונלד טראמפ יזומן לתת עדות על הפריצה לקפיטול

עודכן לאחרונה: 14.10.2022 / 11:23

הדמוקרטים והרפובליקנים בוועדה הצביעו על ההחלטה, שאם טראמפ יסרב לציית לה, הוא צפוי לעמוד לדין פלילי. היו"ר תומפסון: החלטה כבדת משקל, אך עתיד הדמוקרטיה מוטל על כף המאזניים. טראמפ בתגובה: "הוועדה היא כישלון". וגם: תיעוד חדש מרגעי הדרמה בקפיטול

בווידאו: ה-FBI פשט על ביתו של הנשיא לשעבר דונלד טראמפ בפלורידה/רויטרס

הוועדה של בית הנבחרים, החוקרת את ההתקפה ב-6 ביוני 2021 על גבעת הקפיטול על ידי תומכי דונלד טראמפ, הצביעה אמש (חמישי) פה אחד בעד זימונו של טראמפ למסור בפניה עדות. ההצבעה התקיימה בסוף הישיבה המסכמת של דיוני הוועדה. סירוב של הנשיא לשעבר לציית להוראת הוועדה עלול להוביל להגשת אישומים פליליים נגדו, שהעונש עליהם הוא בין חודש ל-12 חודשי מאסר. בעד ההחלטה הצביעו גם שני החברים בה מהמפלגה הרפובליקנית. בנוסף לעדות, טראמפ יידרש להציג מסמכים הקשורים לחקירה.

"הוא צריך לשאת באחריות לפעולותיו. הוא צריך לשאת באחריות אל מול השוטרים שסיכנו את חייהם כדי להגן על הדמוקרטיה, ולספק תשובות למיליוני אמריקנים שהוא ביקש להשליך לפח את ההצבעה שלהם במזימתו להישאר בעמדת כוח", אמר יו"ר הוועדה בני תומפסון.

הוועדה של בית הנבחרים חקרה את המתקפה על הקפיטול שבה נפצעו יותר מ-140 שוטרים ונהרגו כמה בני אדם. היא ראיינה יותר מ-1,000 עדים. היו"ר תומפסון אמר שהוא מכיר בעובדה שזימון של נשיא לשעבר היא פעולה כבדת משקל, אבל לדבריו עתיד הדמוקרטיה של ארצות הברית מוטל על כף המאזניים. הוועדה קיימה עד כה תשעה שימועים. בישיבה הנוכחית לא הופיעו עדים, אבל הוקרנו עדויות מצולמות שתומכות בהאשמה שטראמפ פעל בניגוד לחוק כדי לשנות את תוצאות הבחירות בסוף שנת 2020.

חברי ההצבעה הצביעו בתום דיון שארך כשעתיים שבו הוצגו עדויות מוקלטות ומסמכים שהעידו שטראמפ תכנן מראש להודיע על ניצחון גם אם יפסיד, ושהוא נמנע מלעצור את אלפי תומכיו שפרצו לגבעת הקפיטול. כמו כן הוצגו בוועדה עדויות לגבי טענות שקריות שלו שלפיהן תוצאות הבחירות זויפו, למרות שיועציו אמרו לו שהוא הפסיד.

ועדת בית הנבחרים של ארצות הברית החוקרת את הפריצה לקפיטול בינואר 2021, 13 באוקטובר 2022. רויטרס
"צריך לשאת באחריות לפעולותיו". הדיון המסכם של ועדת בית הנבחרים, 13 באוקטובר 2021/רויטרס

הזימון למתן עדות יישלח בימים הקרובים, ויצוין בו תאריך היעד שטראמפ יצטרך לעמוד בו. טראמפ הגיב להחלטה בהערות נזעמות בחשבון הטוויטר שלו. "למה הם חיכו עד הרגע האחרון של הפגישה האחרונה שלהם? כי הוועדה הזו היא כישלון וסייעה רק כדי להעמיק את הפיצול במדינה, שדרך אגב נמצאת במצב גרוע, והיא מושא ללעג בכל העולם".

יועצו לשעבר של טראמפ, סטיב באנון, ממתין למתן גזר דינו בשבוע הבא, לאחר שהורשע על ידי חבר מושבעים בסירוב להופיע למתן עדות בפני הוועדה לאחר שקיבל זימון. במקביל נמשכת החקירה בעניין המסמכים המסווגים שנמצאו בביתו של טראמפ.

תיעוד חדש מהדרמה בקפיטול - חברי הקונגרס בזמן המהומות

ועדת החקירה גם פרסמה הלילה תיעוד דרמטי מרגעי הפריצה לקפיטול, בהם נראית יו"ר בית הנבחרים ננסי פלוסי. בין היתר היא נראית נפגשת עם מנהיג הדמוקרטים בסנאט צ'אק שומר ומשוחחת עם מייק פנס בטלפון. בתיעוד שפורסם ב-CNN היא נשמעת אומרת "אם טראמפ יבוא, אני הולכת להכות אותו על הסגת גבול בשטח הקפיטול. אני אלך לכלא ואהיה מאושרת". כמו כן פורסמו תיעודים של בכירים אחרים כשהם מבקשים תגבורת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully