וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבנק הפדרלי בארה"ב אישר את העלאת הריבית ב-0.75 עשיריות האחוז

עודכן לאחרונה: 2.11.2022 / 20:22

הצעד של הבנק מאותת על שינוי אפשרי באופן שבו הוא עשוי לפעול כדי להוריד את האינפלציה הגואה. במהלך, שהשווקים ציפו לו, הבנק המרכזי מעלה את שיעור החזרת ההלוואות לטווח יעד של 3.75%-4%, הרמה הגבוהה ביותר מאז ינואר 2008

הבנק הפדרלי אישר היום (רביעי) העלאה רביעית ברציפות של 0.75% בריבית - ואותת על שינוי אפשרי באופן שבו הוא עשוי לפעול כדי להוריד את האינפלציה.

בצעד, שהשווקים ציפו לו במשך שבועות, הבנק המרכזי מעלה את שיעור החזרת ההלוואות לטווח יעד של 3.75%-4%, הרמה הגבוהה ביותר מאז ינואר 2008. המהלך ממשיך את הקצב האגרסיבי ביותר של הידוק המדיניות המוניטרית מאז תחילת שנות ה-80 - הפעם האחרונה שהאינפלציה הייתה כה גבוהה.

סוכל ניסיון פיגוע מחוץ לבניין הבנק הפדרלי במנהטן, ניו יורק. AP
בניין הבנק הפדרלי במנהטן/AP

לצד הציפייה להעלאת הריבית, בשווקים מנסים כעת להבין האם מדובר בהעלאה האחרונה - או שהיא רק בסיס לרבות נוספות. בכתבה שפורסמה השבוע בוואלה! העריך נשיא אוניברסיטת רייכמן, פרופסור רפי מלניק, כי "אם הבנק המרכזי של ארה"ב ימשיך בעליות הריבית וגם אנחנו נמשיך לעשות זאת, אני מניח שתוך שנה - שנה וחצי ניתן יהיה להשתלט על האינפלציה, אבל לא נחזור לריבית הנמוכה, אלא לריבית של 4%, שהייתה לפני המשבר הפיננסי ב- 2008. מצד שני, יכול להיות שהעולם השתנה ואולי נתייצב על ריבית נמוכה יותר, אבל לא בהרבה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully