וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איטליה: מחוקק ימני שצולם עונד צלב קרס מונה לשר בממשלה

עודכן לאחרונה: 1.11.2022 / 14:12

ליאצו ביניאני, מחוקק ממפלגת הימין הקיצוני "האחים של איטליה", עורר סערה ב-2016, לאחר שעיתון פירסם תמונה שלו עונד צלב קרס על זרועו השמאלית. אתמול הוא אמר כי הוא חש בושה בשל התמונה

גליאצו ביניאני, מחוקק ממפלגת הימין הקיצוני "האחים של איטליה", שעורר סערה ב-2016, לאחר שעיתון פירסם תמונה שלו עונד צלב קרס על זרועו השמאלית, מונה לשר תשתיות זוטר בממשלתה החדשה של ג'ורג'יה מלוני, מנהיגת המפלגה. מלוני, הודיעה אתמול (שני) על המינוי במסיבת עיתונאים, על פי דיווחים.

ביניאני בן ה-47, נבחר חודש שעבר לכהונה שנייה בפרלמנט. במשך שנים, הוא חלק בלתי נפרד מהימין הקיצוני האיטלקי, אך היה חבר במפלגת "פורצה איטליה" של ראש הממשלה לשעבר סילביו ברלוסקוני, שנחשבת מפלגת ימין מתונה יותר.

אתמול הוא אמר כי הוא חש "בושה" בשל התמונה שפורסמה וגינה בתקיפות "כל צורה של טוטאליטריות". הוא קרא לנאציזם ולכל תנועה הקשורה למשטר "הרשע המוחלט".

מנהיגת מפלגת "האחים של איטליה" ג'ורג'יה מלוני במטה הבחירות של המפלגה ברומא, עם הגעת התוצאות המראות את ניצחונה. איטליה, 26 בספטמבר 2022. רויטרס
ראש הממשלה האישה הראשונה באיטליה. ג'ורג'יה מלוני/רויטרס

מלוני לא הגיבה על התמונה מ-2016, אך גינתה גם כן את החוקים הגזעניים נגד היהודים שחוקק העריץ בניטו מוסוליני ב-1938 באיטליה. בשבוע שעבר היא אמרה לפרלמנט כי "מעולם לא חשה הזדהות עם הפשיזם".

"תמיד חשבתי שהחוקים האנטי יהודיים ב-1938 היו השפל בהיסטוריה האיטלקית, בושה שתכתים את העם שלנו לנצח", היא אמרה. ביניאני יכהן תחת מנהיג המפלגה הימנית "לגה", מטאו סלביני, שר התשתיות וסגן ראש הממשלה.

עוד בוואלה!

איטליה: פוליטיקאי בעל אוסף פריטים פשיסטיים נבחר ליו"ר הסנאט

לכתבה המלאה

בחודש שעבר, פוליטיקאי מ"האחים של איטליה", שאוסף ממורביליה פשיסטית, נבחר ליו"ר הבית העליון של הפרלמנט, במהלך גיבוש הממשלה הימנית ביותר באיטליה מאז מלחמת העולם השנייה.

איגנזיו לה רוסה, שר ההגנה לשעבר שאביו היה מזכיר של המפלגה הפשיסטית בהנהגת בניטו מוסוליני, ייסד את "האחים של איטליה" עם מלוני.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully