וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איטליה: פוליטיקאי בעל אוסף פריטים פשיסטיים נבחר ליו"ר הסנאט

עודכן לאחרונה: 13.10.2022 / 17:44

איגנזיו לה רוסה, שר ההגנה לשעבר שאביו היה מזכיר של המפלגה הפשיסטית בהנהגת בניטו מוסוליני, ייסד את מפלגת "האחים של איטליה" עם המנהיגה ג'ורג'ה מלוני, שצפויה להיפך לראש הממשלה של הממשלה החדשה

פוליטיקאי מהמפלגה הימנית קיצונית "האחים של איטליה", שאוסף ממורביליה פשיסטית,נבחר ליו"ר הבית העליון של הפרלמנט, במהלך גיבוש הממשלה הימנית ביותר באיטליה מאז מלחמת העולם השנייה.

על פי דיווח "גרדיאן", איגנזיו לה רוסה, שר ההגנה לשעבר שאביו היה מזכיר של המפלגה הפשיסטית בהנהגת בניטו מוסוליני, ייסד את "האחים של איטליה" עם המנהיגה ג'ורג'ה מלוני, שצפויה להיפך לראש הממשלה של הממשלה החדשה.

הממשלה החדשה כוללת את "לגה" הימנית של מטאו סלביני ו"פורזה איטליה" של סילביו ברלוסקוני. סבב שני לבחירת יו"ר הבית התחתון ייערך היום, ולתפקיד עשוי להתמנות ריקרדו מולינרי מ"לגה".

מושב הפרלמנט החדש נפתח על ידי ליליאנה סגרי" ניצולת שואה בת 92 וסנאטורית, שנאומה עורר מחיאות כפיים סוערות ותשואות, ובו הזכירה למחוקקים כי בהמשך החודש תציין איטליה 100 שנים לצעדה של מוסוליני לרומא. "אני חשה סחרחורת כשאני נזכרת בילדה הקטנה שהיום ב-1938, אבודה ובלתי ניתנת לניחומים, אולצה בשל החוקים הגזעניים לעזוב את השולחן שלה בבית הספר היסודי, וכיום, בפיתול מוזר של הגורל, יושבת ליד השולחן היוקרתי ביותר בסנאט", היא אמרה.

מנהיגת מפלגת "האחים של איטליה" ג'ורג'יה מלוני במטה הבחירות של המפלגה ברומא, עם הגעת התוצאות המראות את ניצחונה. איטליה, 26 בספטמבר 2022. רויטרס
ג'ורג'ה מלוני תהיה ראש הממשלה האישה הראשונה של איטליה/רויטרס
מנהיגת מפלגת "האחים של איטליה" ג'ורג'יה מלוני במטה הבחירות של המפלגה ברומא, עם הגעת התוצאות המראות את ניצחונה. איטליה, 26 בספטמבר 2022/רויטרס

בדומה למלוני, לה רוסה, ששמו האמצעי הוא בניטו, החל את הקריירה הפוליטית שלו בסניף הצעיר של התנועה הסוציאלית האיטלקית, מפלגה שהוקמה ב-1946 על ידי תומכי מוסוליני. בימים האחרונים צף סרטון שלו מציג לראווה פריטים פשיסטיים, כולל תמונות, מדליות ופסל של מוסוליני, בביתו. הסרטון צולם ב-2018. "יש לי אפילו פריט קומוניסטי, אבל אני מניח אותו מתחת לרגליו של מוסוליני", לה רוסה אומר בסרטון.

אחיו של לה רוסה, רומנו, עורך דין של "האחים של איטליה" במחוז לומבארדיה, צולם מבצע הצדעה פשיסטית בלוויה של פעיל מהימין הקיצוני.

נשיא איטליה סרג'ו מטרלה יתחיל בהתייעצות עם המפלגות הפוליטיות ב-10-20 באוקטובר. מלוני צפויה לקבל את המנדט לגבש ממשלה חדשה כמה ימים לאחר מכן. ההשבעה של הממשלה מתוכננת לסוף החודש.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully