וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מאסר עולם ופיצויים של כרבע מיליון שקל נגזרו על רוצח של צעיר בן 27 בקרית ים

עודכן לאחרונה: 31.10.2022 / 12:58

בתום משפט ארוך נקבע שמאור כהנא אואנונו, שהורשע ברצח של מאור בן חיים בשנת 2018, יפצה את אלמנת המנוח ושלושת ילדיו בסכום המקסימלי הקבוע בחוק, בנוסף למאסר העולם. על שותפו למעשה, אריאל ורדיניאן, נגזרו 15 שנות מאסר ופיצויים של 130 אלף שקל. השופטים

גבר בן 30 נורה מקטנוע חולף בחוף ימית בקריית ים; מצבו אנוש/צילום: חדשות מתפרצות, עריכה: שניר דבוש

בית המשפט המחוזי בחיפה גזר (שני) מאסר עולם ועוד 14 חדשי מאסר בפועל על תושב קרית ביאליק מאור כהנא אואנונו "קפקא", בן ה-27, בגין הרצח של מאור בן חיים, שהיה בן 27 במותו. הוא גם יפצה את אשת המנוח ושלושת ילדיו ב-258 אלף שקלים, הסכום המקסימלי ע"פ החוק.

על שותפו למעשה, אריאל ורדיניאן בן ה-32 מקרית ביאליק שהתגורר אז בתל אביב, גזרו השופטים יחיאל ליפשיץ, גלית ציגלר ושמואל מנדלבום 15 שנות מאסר בפועל ופיצוי של 130 אלף שקלים לאלמנה והיתומים. השניים הואשמו ברצח בכוונה תחילה, בעבירות נשק ובשיבוש מהלכי משפט. זאת, בתום משפט ארוך שניהלה פרקליטות מחוז חיפה באמצעות עו"ד שלי זאבי ועו"ד שגב אדלר. הסניגורים עו"ד ליאור בר זוהר ועו"ד דן גלעד ייצגו את השניים. עו"ד תומר בן חמו מהסיוע המשפטי מלווה את משפחת המנוח בהליכים.

מאור כהנא אואנונו ועורך דינו - 7 בספטמבר 2018. יואב איתיאל, מערכת וואלה!
מאור כהנא אואנונו ועורך דינו בפתיחת המשפט, 7 בספטמבר 2018/מערכת וואלה!, יואב איתיאל

האירוע הקטלני התרחש ב-1 באוגוסט 2018, במסעדת החוף של ג'קי בחוף ימית בקריית ים. לכיכר הסמוכה למסעדה הגיע אופנוע ועליו שניים - ורדיניאן שנהג וכהנא הנוסע מאחוריו. מהאופנוע ירד כהנא וצעד במהירות כשקסדה על ראשו לרחבת המסעדה שהמתה אדם. באחד משולחנות המסעדה ישבו שלושה, אחד מהם מאור בן חיים ז"ל. כהנא התקרב לשולחן בו ישב המנוח, שלף אקדח וירה לעברו. המנוח ניסה להימלט מכהנא אך הקליעים השיגוהו והוא התמוטט ומת זמן קצר לאחר מכן.

מיד לאחר הירי כהנא נמלט בריצה לכיוון הכביש, שם המתין לו כל אותה העת ורדיניאן כשהוא על האופנוע המונע. כהנא עלה על האופנוע והשניים נמלטו בנסיעה מהירה מהמקום. הם נסעו לשמורת נחל נעמן, שם השניים גידלו קנאביס. הם החנו את האופנוע בסמוך לסבך שיחים והסתתרו במקום. המשטרה ניהלה אחריהם מצוד נרחב, פרשה מחסומים והפעילה מסוק באוויר. בעקבות מידע מודיעיני הזניקה המשטרה את המסוק אל מעל שמורת נחל נעמן ובמקביל הגיעו למקום שני כוחות בילוש. מדובר באזור עם צמחיה עבותה ודרכי גישה בעייתיות והלילה היה חשוך.

המסוק סרק את האזור מגובה רב למניעת גילויו בשל הרעש, באמצעי ראיה שונים, כולל תרמיים. בשעה 23:30 אותרו שתי דמויות בסבך, צמוד לקרחת היער. לאחר זחילה בסבך שהקיף את קרחת היער, בסביבות 01:00 עצר כוח הבילוש את השניים בשמורה הסבוכה, לאחר שהעלימו את האקדח ואת החולצה שלבש כהנא בזמן הירי ולאחר ששרפו חלקית, במקום המסתור, את החולצה שלבש ורדיניאן במהלך אירוע הרצח. החקירה הוטלה על סגן ניצב (אז רפ"ק) זיו מלמוד ואנשיו במחלק הפשיעה החמורה ביחידה המרכזית של מחוז חוף, שפענחו את השתלשלות האירוע דקה אחר דקה.

עוד בוואלה!

ירו במסעדה - ונמלטו ליער: כתב אישום נגד הרוצחים בקריית ים

לכתבה המלאה
אריאל ורדיניאן עם עורך דינו - 7 ספטבמר 2018. יואב איתיאל, מערכת וואלה!
אריאל ורדיניאן בבית המשפט/מערכת וואלה!, יואב איתיאל

כהנא הכחיש את המיוחס לו וטען כי בעת הרצח היה במקום אחר. ורדיניאן אישר שנהג באופנוע, אך הוסיף שלא היה מודע לכוונות היורה. ורדיניאן הוסיף כי היורה אינו כהנא אלא אדם אחר, אך סירב למסור את פרטיו בטענה שהוא חושש לחייו ולחיי משפחתו. כהנא וורדיניאן מסרו את גרסאותיהם לראשונה רק עם עדותם במשפט, לאחר שבחקירותיהם במשטרה שמרו על שתיקה.

אבל, השופטים קבעו כי "הגם שמדובר בתיק המבוסס על ראיות נסיבתיות, אלה מצטרפות ומתלכדות לכדי תמונה אחת ברורה, המבססת מעבר לכל ספק סביר את אשמת הנאשמים, כל אחד על פי חלקו העובדתי והמשפטי". הם ציינו כי השניים "לא רק שלא שללו את ההנחות המפלילות כנגדם או הטילו בהם ספק סביר, אלא שעדויותיהם וקווי ההגנה בהם נקטו אף חיזקו את ראיות המאשימה". על כך הוסיפו השופטים כי "אכן, נותרו פה ושם חללים ראייתיים מסוימים, בין היתר ולמרבית הצער משום חוסר שיתוף הפעולה מצד אחיו של המנוח וכן חבריו של המנוח. עם זאת, חללים אלה לא פגעו בחוזקן הכללי של הראיות כנגד הנאשמים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully