וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

130 בני אדם, בהם ילדים, נהרגו בקריסת גשר במערב הודו

עודכן לאחרונה: 31.10.2022 / 8:39

צילומים מהזירה תיעדו עשרות אנשים נאחזים בכבלים ובשרידים של הגשר מעל נהר מאצ'הו בעיירה מורבי בזמן שצוותי חירום נאבקים לחלץ אותם. הגשר נפתח מחדש רק בשבוע שעבר לאחר ששופץ במשך שישה חודשים. ראש הממשלה מודי הנחה לגייס צוותים בדחיפות למבצע החילוץ

לפחות 81 בני אדם, בהם ילדים, נהרגו בקריסת גשר במערב הודו/רויטרס

130 בני אדם נהרגו ועשרות נפצעו במדינת גוג'אראט שבמערב הודו ביום ראשון, כשגשר הולכי רגל עמוס בתיירים קרס לנהר שתחתיו. צילומים מהזירה תיעדו עשרות אנשים נאחזים בכבלים ובשרידים של הגשר מעל נהר מאצ'הו בעיירה מורבי בזמן שצוותי חירום נאבקים לחלץ אותם. חלק מהנפגעים טיפסו במעלה המבנה השבור כדי לנסות לפלס את דרכם לגדות הנהר, בעוד שאחרים שחו למקום מבטחים. בין הקורבנות היו כמה ילדים.

פראטיק וסאווה, ששחה לגדת הנהר לאחר שנפל מהגשר, סיפר לערוץ חדשות מקומי כי ראה כמה ילדים נופלים לנהר. "רציתי למשוך כמה מהם יחד איתי אבל הם טבעו או נסחפו", אמר. לדבריו, הגשר קרס תוך שניות ספורות. אטול פראג'אפאטי, קצין רפואה בבית החולים הממשלתי הסמוך לאתר האסון, אמר: "מצאנו 81 גופות ותהליך הטקסים הסופי החל".

לפחות 81 בני אדם, בהם ילדים, נהרגו בקריסת גשר במערב הודו 30 באוקטובר 2022. רויטרס
אסון קריסת הגשר בהודו, היום/רויטרס
לפחות 81 בני אדם, בהם ילדים, נהרגו בקריסת גשר במערב הודו 30 באוקטובר 2022. רויטרס
אסון קריסת הגשר בהודו, היום/רויטרס

הרשויות מסרו כי כ-150 בני אדם היו על הגשר התלוי, שנבנה בתקופה הקולוניאלית, בזמן שקרס. הגשר משך אליו תיירים רבים שחגגו את הדיוואלי, פסטיבל האורות. "ילדים רבים הגיעו לכאן. כולם נפלו אחד על השני. הגשר קרס בגלל עומס יתר", אמר אחד העדים.

הגשר, שאורכו 230 מטרים, נבנה בתקופת השלטון הבריטי במאה ה-19. הוא היה סגור לשיפוץ במשך שישה חודשים ונפתח מחדש לציבור בשבוע שעבר. ראש הממשלה נרנדרה מודי, שנמצא במדינתו גוג'אראט לביקור בן שלושה ימים, אמר כי הנחה את השר הראשי של המדינה לגייס צוותים בדחיפות למבצע החילוץ.

50 אנשי חיל הים ו-30 אנשי חיל האוויר הוזעקו לסייע יחד עם צוות ניהול אסונות לאומי כדי לאתר נעדרים, מסרה הממשלה בהצהרה. צוות בן חמישה חברים מונה לנהל חקירה של האסון. מנהיגי מפלגות האופוזיציה טענו כי הממשלה לא ערכה הערכה טכנית יסודית ויכולת נשיאת עומסים לפני פתיחת הגשר לציבור.

  • עוד באותו נושא:
  • הודו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully