וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צה"ל השיק את תוכנית "ארז" לקציני עילית בכוחות היבשה

עודכן לאחרונה: 30.10.2022 / 18:06

התתפרס על פני שבע שנים, מתוכן שלוש השנים הראשונות יהיו מיועדות להכשרה בבסיסי האימונים של זרוע היבשה במקביל ללימודי תואר ראשון דו-חוגי באוניברסיטאות. בהמשך ישרתו הקצינים בשירותי קבע במשך 4 שנים. בשלב ראשוני התוכנית תותאם לגברים בלבד

בווידאו: פעילות פתיחת המיונים לתכנית ״ארז״ - תכנית עילית לפיקוד קרבי בזרוע היבשה/דובר צה"ל

צה"ל חשף היום (ראשון) את תוכנית "ארז", תוכנית לחיזוק איכות הפיקוד בזרוע היבשה שפותחה על רקע החשש מבעיות מוטיבציה של בני נוער לחתימת שירות קבע בקרבי לטווח ארוך.

מפקד זרוע היבשה האלוף תמיר ידעי, שמוביל את התוכנית אמר כי "בחודשים האחרונים נעשתה עבודת מטה רחבה, שמטרתה להעצים את ההון האנושי של הפיקוד הקרבי ביבשה". על סוגיית המוטיבציה אמר, "מהמסע שעשינו, אין בעיה של מוטיבציה בקרב בני הנוער. החברה האלה מכוונים ורוצים וחלק גדול מהם מחפש משמעות, פיקוד משמעותי. עד היום לא היה להם אופציה לתפור את זה מההתחלה. אנחנו מציעים להם היום בפער הראשונה מהרגע של המנילה".

במסגרת התוכנית יחל בחודש נובמבר הקרוב תהליך מיון של כ-2,500 מועמדים לשירות ביטחון, שאותרו על ידי אגף כוח האדם. לדברי האלוף ידעי, התוכנית תפתח מדי שנה בגיוס חד שנתי כשהמחזור הראשון צפוי להתגייס בחודש ספטמבר 2023. מתגייסים אל תוכנית ארז יחלו בשירות קדם צבאי שאורכו כחודשיים וחצי בו יעברו הכנה בסיסית לתוכנית, ולאחריו יתגייסו אל שלב ההכשרה שמשכה כשלוש שנים. אל המחזור הראשון יתגייסו אלו שיעברו את תהליכי האיתור והמיון, 80 חניכים בסך הכל.

פתיחת מיונים לתכנית ״ארז״ - תכנית עילית לפיקוד קרבי בזרוע היבשה 30 באוקטובר 2022. דובר צה"ל
פתיחת מיונים לתכנית ״ארז״ - תכנית עילית לפיקוד קרבי בזרוע היבשה 30 באוקטובר 2022/דובר צה"ל

בשלבים הראשוניים, כחלק מתהליך האיתור יעברו המלש"בים את יום המא"ה החדש לגברים במטרה לנבא את יכולות המלש"ב ואת התאמתו לתפקידי לחימה ופיקוד בפרט, זאת בנוסף למדד פיקוד יבשתי חדש שידייק את איתור המתאימים לתפקידי פיקוד וקצונה קרבית. האלוף הדגיש, שהמתקבלים לתוכנית יהיו אלו שיפגינו במהלך תהליך המיונים יכולות מנהיגות, בשלות אישית, מצפן ערכי, מוטיבציה גבוהה לשירות קרבי ומשמעותי, רצון גבוה להשפיע, יכולות למידה גבוהות ומהירות ויכולות פיזיולוגיות שמתאימות למסלול קרבי מובחר.

תהליך ההכשרה ימשך כשלוש שנים בבסיסי האימונים של חטיבות החי"ר והיחידות השונות של זרוע היבשה. לפי הגדרת התוכנית יעברו המלש"בים הכשרת לוחם קומנדו, הכשרות בתחום הפיקוד והמנהיגות, לימודי תואר ראשון דו-חוגי, התנסויות מבצעיות ופיקודיות מגוונות, סדרות ייחודיות, שיתופי פעולה עם צבאות זרים וחשיפה והתנסות בכלל מערכי היבשה והכשרה והסמכה לקצונה בבה"ד 1.

עוד בוואלה!

לוחמות עילית: צה"ל הודיע על תחילת המיונים עבור נשים ליחידות מיוחדות

לכתבה המלאה
פתיחת מיונים לתכנית ״ארז״ - תכנית עילית לפיקוד קרבי בזרוע היבשה 30 באוקטובר 2022. דובר צה"ל
פתיחת מיונים לתכנית ״ארז״ - תכנית עילית לפיקוד קרבי בזרוע היבשה 30 באוקטובר 2022/דובר צה"ל

לאחר ההכשרה, הקצינים ישרתו בשירות קבע של ארבע שנים בתפקידי מ"מ ובשני תפקידי מ"פ בגדודים השונים. על מנת להבטיח תהליך כניסה מיטבי לתפקידי הפיקוד ביחידות, התפקיד הראשון לאחר הקק"צ יהיה מ"מ בהכשרה ורק לאחר מכן תפקיד מ"מ מבצעי.

התוכנית תוביל לכך שמשתתפיה יגיעו לגיל 25 כשהם בעלי מיומנויות מגוונות שרכשו במסגרת שירות קרבי משמעותי, עם תואר ראשון וניסיון פיקודי וניהולי שצברו בשני תפקידי מ"פ. בוגרי תוכנית ארז שירצו להתקדם בצבא מעבר לתפקיד מ"פ, יכנסו לתוכנית סלולה וייחודית שתיבנה בהמשך כך שיוכלו להתקדם לתפקידי מג"ד ומח"ט.

התואר ילמד במקביל ובמשולב עם תוכנית ההכשרה הצבאית וייפרס על פני מרבית תקופת ההכשרה. תוכנית הלימודים האקדמית תכלול חוג לימודי חובה בתחומי צבא וביטחון, ניהול, יזמות וטכנולוגיה ובנוסף, חוג לבחירת החניך מתוך מספר אפשרויות. בוגרי התוכנית יסיימו את הכשרת בה"ד 1 כאקדמאים ויזכו לדרגות סגן ושכר אקדמאי מהיום הראשון בקבע.

בוגרי התוכנית יבצעו 44 חודשי שירות כקצינים בתפקידי פיקוד מגוונים עד לתפקיד מ"פ שני כולל.
במהלך תקופת השירות כקצינים הם יבצעו קורס מ"פים והשתלמויות נוספות כקבוצה במסגרת התוכנית, אשר תמשיך ללוות ולפתח אותם במשך כל שנות השירות בצה"ל.

עוד אמר האלוף ידעי, "המסלול הזה ברובו מיועד לחטיבת הקומנדו והוא פחות מתאים לשילוב נשים אבל יש בעתיד תוכנית דומה לשילוב נשים לפיקוד ביבשה ונשלים את זה בהמשך. התוכנית הזו מיועדת לשבע השנים הראשונות ואנחנו רוצים לראות איך אנחנו בונים תוכנית המשך לאחר מכן".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully