וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לוחמות עילית: צה"ל הודיע על תחילת המיונים עבור נשים ליחידות מיוחדות

עודכן לאחרונה: 29.10.2022 / 23:47

לפי הודעת צה"ל, בחודש הקרוב ייפתחו המיונים עבור נשים לתפקידי לוחמה ביחידות העילית יהל"ם ו-669. ההודעה מגיעה ברקע החלטתו של הרמטכ"ל כוכבי כי נשים ישתבצו בתפיקי לוחמה בחיל השריון

בווידאו: צה"ל החליט להרחיב שירות הלוחמות ביחידות הקרביות/צילום: דו"צ
יחידת יהל"ם בשטח 15 באוגוסט 2022. דובר צה"ל
לוחמי יהל"ם/דובר צה"ל

דובר צה"ל הודיע הערב (שבת) כי המיונים עבור נשים לתפקידי לוחמה ביחידות המיוחדות יהל"ם ו-669 יחלו בחודש נובמבר. צה"ל הודיע לראשונה על המהלך לגייס נשים ליחידות עילית במאי השנה, ברקע עתירה שהוגשה בנושא לבג"ץ.

לפי ההודעה, נשים מיועדות לשירות ביטחון שיימצאו בהליכי הצו הראשון ויום המאה כמתאימות ליחידות, יוזמנו ללשכות הגיוס לתחילת הליך המיון. בשלב הראשון של המיונים, תיבדק עמידתן של החיילות בתנאי הסף של הקריטריונים הפיזיים, שנקבעו על ידי הצוות המקצועי. כמו כן, המועמדות לשירות הביטחון יצטרכו לעבור גם תהליך מיון פיזי, שיכלול גם מרכיבים של כושר גופני וכושר קרבי ליחידות.

עוד נכתב בהודעה כי מיועדות לגיוס שיעברו את השלבים ליחידת יהל"ם אך לא יעברו את תהליך הסינון הסופי - יוכלו להתמיין לשירות ביחידות: דוהר שמיים, מורן, רוכב שמיים, מסלול ברקת, מסלול טנקים או עוקץ, "זאת על סמך מיון נוסף שאינו פיזי".

ביום חמישי האחרון הרמטכ"ל אביב כוכבי הודיע סופית כי מעתה ישובצו נשים באופן קבוע בתפקידי לוחמה בחיל השיריון, לראשונה בצה"ל. בהודעת דובר צה"ל נכתב כי ההחלטה התקבלה לאור שיקולים מקצועיים ומבצעיים ובהתאם לצורכי הצבא, וזאת לאחר שהלוחמות עמדו בקריטריונים שהוגדרו מראש.

קצינות משרתות יבקשו להתמיין ליחידות העילית

ראשית התהליך המשפטי בנושא שירות לוחמות בסיירות ובחיל השריון בצה"ל בהגשת עתירה לבג"ץ לפני כשלוש שנים של ארבע מועמדות לשירות ביטחון באמצעות עורכי הדין עמיחי וינברגר ועו"ד ינור ברטנטל. בעקבות העתירה, הסכימו בצה"ל לפתוח מסלול ניסיוני ללוחמות בטנקים במערך הגנת גבולות. השבוע הודיע צה"ל כי המסלול הניסיוני הוכתר בהצלחה ומעתה יפתח מסלול קבוע לשירות בטנקים במערך הגנת גבולות.

במקביל, לפני כשנתיים הוגשה עתירה נוספת לבג"ץ של אותן מלש"ביות בדרישה לאפשר להן להתמיין בסיירות בצה"ל. אחת המל"שביות התמיינה לקורס טיס ונשרה, ובשונה מהבנים היא איננה יכולה להתמיין לסיירות ויחידות עילית כמו מטכ"ל, שלדג ועוד. במהלך העתירה התגייסו ארבע הבנות לצה"ל ורובן משרתות כקצינות כיום.

במהלך ההליך המשפטי הביעו מפקד סיירת מטכ"ל וסגנו, כולל גורמים נוספים הסכמה כי בנות יוכלו לשלב בגיבוש ובשירות ביחידה. בנוסף לכך, הוגשה עתירה לבג"ץ על ידי מל"שבית שמבקשת לשרת כלוחמת ביחידת מסתערבים. בזמן שחלף החליט צה"ל להודיע על שילוב בנות בגיבוש ליחידת 669 ויהל"ם. בחודש קרוב אמור להתקיים דיון במהלכו אמור צה"ל למסור את תשובתו לעתירות לבג"ץ.

בתוך כך, לוואלה נודע כי חלק מהבנות שהגישו את העתירה ומשרתות כיום בצה"ל כקצינות מתכוונות לפנות לצבא כדי שיאפשרו להן להתמודד בגיבושים לתפקידי לחימה ב-669 וביהל"ם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully