וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נוגה שנעקצה על ידי מדוזה בתאילנד תשוחרר מבית החולים: "תחגוג יום הולדת בבית"

עודכן לאחרונה: 30.10.2022 / 16:54

כ-20 ימים אחרי שהחופשה המשפחתית בקוסומי הפכה לסיוט עם עקיצה של מדוזה קובייתית, תשוב נוגה אלפסי בת ה-6 לבית משפחתה בנהריה. "השאלה הייתה אם היא בכלל תשרוד את זה. הרופאים שם אמרו שאין להם הסבר איך היא נשארה בחיים", סיפרה אמה

נוגה אלפסי, ההישראלית בת 6 שנעקצה על ידי מדוזה ועברה החייאה. באדיבות המשפחה
"החלמה ממש יוצאת דופן״. נוגה אלפסי/באדיבות המשפחה

נוגה אלפסי, הילדה בת השש שנעקצה על ידי מדוזה בתאילנד, תשוחרר היום (ראשון) מבית החולים שיבא בתל השומר. היא תשוב לבית משפחתה בנהריה שלושה שבועות לאחר המקרה שאירע בחוף בקופנגן, ותחגוג יום הולדת שבע בעוד יומיים.

אמה הילה סיפרה כי נוגה לא זוכרת את האירוע. "לקח לה זמן עד שהיא שאלה מה קרה כי היא הייתה מטושטשת תחת סמי הרגעה. סיפרנו לה שהיינו בים ומדוזה צרבה לה את הרגליים ושהיא בכתה. הדבר הראשון שהיא אמרה כשהיא פתחה את העיניים הוא שהיא מתגעגעת לבית ספר, למורה ולמנהלת ושהיא רוצה לחזור הביתה. הראינו לה סרטונים שחברים שלה צילמו בשבילה", אמרה לוואלה!.

"היא קיבלה ליווי של ייעוץ פסיכולוגי. היא מרגישה בסדר, במצב רוח טוב, ורק הטיפול בכוויות לוקח ממנה הרבה אנרגיות וכואב לה. זה השלב הקשה ביום", הוסיפה. "בהתחלה נתנו לנו הערכה מאוד קשה, שנצטרך השתלות וניתוחים, ומהר מאוד זה השתנה. הניסים המשיכו לקרות וההחלמה ממש יוצאת דופן".

נוגה אלפסי, ההישראלית בת 6 שנעקצה על ידי מדוזה ועברה החייאה. באדיבות המשפחה
נוגה אלפסי, ההישראלית בת 6 שנעקצה על ידי מדוזה ועברה החייאה/באדיבות המשפחה

התקרית התרחשה ב-9 באוקטובר בעת שהיו יחד בחופשה משפחתית. נוגה, אביה ואחיה נכנסו למים עד גובה הברכיים, כשלפתע היא צעקה בכאב. היא ניסתה להתכופף ולהרים את מה שהרגישה שצרב אותה וכך נעקצה גם בידיה על ידי המדוזה הקובייתית - שנחשבת מהמסוכנות בעולם. האב הרים אותה בידיו, רץ איתה למלון שהיה במרחק 50 מטר מהחוף, ורצה להכניס אותה למים המתוקים בבריכה כדי להוריד את שאריות המדוזה שנדבקו אליה. בעל המלון עצר אותו, שפך עליה חומץ ועצר את התפשטות הארס, אך לבה של זנוגה הפסיק לפעום.

"פינו אותנו בטנדר, הגענו למרפאה וראינו שם מחה מדהים - הרופאים כולם עמדו וחיכו שנגיע", תיארה הילה את השתלשלות האירוע. "הצוות עשה פעולת החייאה יוצאת דופן, מהירה ומקצועית, למרות שהמרפאה קטנה ובלי מכשירים כמו דפיברילטור. לא יכלו לפנות אותנו לקוסמוי כי אין טיסות והדרך היחידה הייתה להטיס מסוק צבאי. איכשהו הם הצליחו לעשות את זה".

משם הם עברו לבית חולים ממשלתי תוך תחושת מתח גדולה. "היינו ב-48 שעות של חוזר ודאות מוחלטת עד שהיא הגיבה. השאלה הייתה אם היא בכלל תשרוד את זה. הרופאים שם אמרו שאין להם הסבר איך היא נשארה בחיים. הם לקחו את המקרה למחקר כדי לבדוק איך ילדה כל כך קטנה שרדה". לפני כשבוע וחצי עברה הילדה למחלקת ילדים א' בבית חולים ספרא לילדים.

"היה שם נס. הרב נתנאל שריקי היה איתי בקשר ברגעים הקשים שהיא הייתה בלי דופק. אמרתי לו שאני מפחדת שהילדה תישאר עם נזק מוחי והוא החזיק אותנו ואמר שהיא תחזור כאילו לא קרה כלום. בקלות התוצאה הייתה יכולה להיות אחרת", אמרה, והוסיפה: "בעזרת השם נחגוג השבוע את יום ההולדת שלה עם כל המשפחה בבית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully