וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רק 7 שנות מאסר לגניקולוג מהצפון שאנס שתי מטופלות שלו

עודכן לאחרונה: 30.10.2022 / 19:41

בית המשפט המחוזי בחיפה הסתפק בעונש מקל על ד"ר אליאס חורי בן ה-63, שהורשע גם בעבירות מין נוספות באחת הנאנסות. רוב המקרים בוצעו במרפאתו הפרטית בכניסה לכפר יפיע

בווידאו: ד"ר אליאס חורי בדיוני הכרעת הדין בביתהמשפט המחוזי בחיפה/מערכת וואלה!

בית המשפט המחוזי בחיפה גזר היום (ראשון) שבע שנות מאסר בפועל על ד"ר אליאס חורי, גינקולוג בכיר בן 63, שהורשע בשני מקרי אונס של מטופלות בשנות ה-20 לחייהן. חורי, שלו ותק של 25 שנה במקצוע, הורשע גם בביצוע מעשים מגונים והטרדה מינית באחת מהן.

הפרקליטות ביקשה לגזור עליו מאסר בפועל של 14 עד 20 שנה, אך בית המשפט הסתפק בעונש מקל. ד"ר חורי, לשעבר סגן מנהל מחלקת נשים ויולדות בבית החולים המשפחה הקדושה בנצרת, ביצע את עיקר המקרים במרפאתו הפרטית בכניסה לכפר יפיע, שם הוא טיפל בין השאר בחברות קופת החולים כללית.

חוקרי המשטרה, שנחשפו לפני שבע שנים לתלונתה של הנפגעת הראשונה, לא מיהרו - וחורי המשיך לעבוד. ואולם, בעקבות תלונה נוספת, מגובה בהקלטה, צברה החקירה תאוצה. אבל גם אחרי התלונה השנייה, לקח עוד זמן רב עד שהחשדות השתכללו לכתב אישום שהוגש רק באוגוסט 2018. המשפט מתנהל מאז, זה כארבע שנים, אולם גם היום הוא איננו עצור ולדיון הגיע מביתו. הוא ממשיך לטעון לחפותו. באולם נכחו אחת המתלוננות ובעלה.

גזר דין לד"ר אליאס חורי, סגן מנהל מחלקה בגין אונס והטרדה מינית מטופלות במרפאתו הפרטית בצפון. המחוזי,חיפה 30 באוקטבור 2022. יואב איתיאל
צפוי לערער לבית המשפט העליון. ד"ר אליאס חורי/יואב איתיאל

"תיק זה עוסק בתלונות חריגות, אשר יקשה על אדם מן היישוב להעלות על דעתו כי התרחשו באמת", חזרו השופטים על אמירתם בהכרעת הדין, "היעלה על הדעת שרופא, מי שהקדיש חייו למתן מזור למכאובן של נשים, הנזקקות לסיועו בצר להן, ינצל מעמדו ונגישותו על מנת לעשות בהן עבירות מין?" הם הדגישו כי "אין עניין לנו כאן במעשה רגעי או קצר אלא במעשה ממושך, רב - שלבי, ומתמשך, יקשה לכנותו ספונטני".

בגזר הדין השופטים ציינו כי ד"ר חורי לא נטל אחריות על מעשיו, לא התנצל בפני המתלוננות ולא עשה כל מאמץ לפצותן. הם ציינו את "הצורך להרתיע את ציבור הרופאים והמטפלים למיניהם מפני ניצול מעמדם, עמדתם, סמכותם וכוחם לצורכי סיפוק יצריהם תוך ביזוי וניצול המטופלות המגיעות לקבל סיוע רפואי והנותנות בהם אמון מוחלט". הם הוסיפו כי "תרומתו לחברה, גדולה ככל שהייתה, איננה יכולה להוות עבורו מגן ולו חלקי מפני ענישה; עברו המפואר, כישוריו והיותו אדם אשר נתפס כחיובי, מכובד ותורם בחברתו - כל אלה לא יקהו את חומרת המעשים שעשה באותן שתי מתלוננות".

השופטים אבי לוי, ערן קוטון ואיל באומגרט, שכבר בהכרעת הדין מתחו ביקורת על עבודת הפרקליטות והמשטרה, ציינו את הנזק הנמשך, תחושת האשמה ופוסט הטראומה שחוות המתלוננות עד היום. בנוסף למאסר הם גזרו עליו גם עונשי מאסר על תנאי וכ-300 אלף שח פיצויים לנשים בהן פגע. "אין לי מאיפה לשלם", צעק חורי.

עוד בוואלה!

גינקולוג מוכר הורשע בשני מקרי אונס: "הייתי משותקת"

לכתבה המלאה
ד״ר אליאס חורי, לשעבר סגן מנהל מחלקת נשים ויולדות בבית החולים (״האיטלקי״) ״המשפחה הקדושה״ בנצרת. ללא, אתר רשמי
"תרומתו לחברה איננה יכולה להוות עבורו מגן", חורי/אתר רשמי, ללא

עו"ד אביגדור פלדמן, שייצג את ד"ר אליאס חורי יחד עם עו"ד יפעה בקר, אינו מאמין למתלוננות. "בעידן ה-MeToo, אין סיכוי לנאשם שבית המשפט יאמין לו ויקבע כי מתלוננת שיקרה", אמר לאחר הכרעת הדין. הוא צפוי לערער עליה ועל גזר הדין לבית המשפט העליון.

עורכת הדין רלי גוטמן, שליוותה את המתלוננות מטעם הסיוע המשפטי, סבורה שגזר הדין הולם.ֶ "נכון שהתביעה ביקשה עונש הרבה יותר חמור אבל בית המשפט לוקח בחשבון גם שיקולים אחרים כמו העובדה שלא יוכל לשמש יותר רופא לעולם." לדבריה, "בהתחשב בפסיקה ולנוכח העונשים המושתים על רופאים אז בהחלט מדובר בעונש סביר מאוד ופיצויים יפים מאוד".

  • עוד באותו נושא:
  • אונס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully