וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מצוד בלתי פוסק: "גם אם המחבלים מהפיגוע בשבי שומרון יוסגרו - נגיע אליהם"

עודכן לאחרונה: 31.10.2022 / 7:57

קצין בכיר בצה"ל שיתף בפעולות הנרחבות לתפיסת רוצחיו של לוחם סיירת גבעתי סמ"ר עידו ברוך, ואמר כי המטרה היא לייצר תחושת נרדפות. עם זאת, כשנשאל מה יקרה אם בדומה למנהיגי "גוב האריות" הם יסגירו את עצמם, הוא השיב: "גם אם הם ייעצרו, נדע להגיע אליהם"

בווידאו: עידו ברוך ז״ל מאחל חג שמח/באדיבות המשפחה

קצין בכיר בצה"ל יצא בסוף השבוע בהתבטאות חריגה כשאמר כי הצבא עשוי לעצור מחבלים שהחליטו להסגיר את עצמם למנגנוני הביטחון של הרשות הפלסטינית.

הקצין הבכיר נשאל אודות המצוד אחר רוצחיו של לוחם סיירת גבעתי סמ"ר עידו ברוך בפיגוע הירי בצומת גנות ליד שבי שומרון לפני כשבועיים וחצי, ואמר: "לא נסכים שרוצחיו של לוחם סיירת גבעתי יסגירו את עצמם לידי מנגנוני הביטחון הפלסטינים. גם אם הם ייעצרו, נדע להגיע אליהם".

הוא הדגיש כי אחרי המחבל שפתח באש ונהג הרכב ממנו בוצע הירי מתנהל מצוד רחב משולב של צה"ל והשב"כ מסביב לשעון כדי לאתר את מקום המסתור שלהם לפני שיבצעו פיגוע ירי נוסף.

לוחם סיירת גבעתי, סמל-ראשון עידו ברוך ז"ל הוא הלוחם שנפל לאחר שנפגע בפיגוע ירי סמוך ליישוב שבי שומר 11 באוקטובר 2022. דובר צה"ל, אתר רשמי
סמ"ר עידו ברוך/אתר רשמי, דובר צה"ל

הקצין הבכיר הוסיף: "המטרה לייצר בקרב החמושים תחושת נרדפות. הם ירגישו את המצוד. ברור לכולם כשיהיה מודיעין מדויק יהיה מבצע למעצר. הם כבר מרגישים את הלחץ". לדבריו, בעקבות הלחץ ותחושת החדירות המודיעינית של החמושים יש לא מעט מקרים בהם יורים החמושים אחד על השני או על מנגנוני הביטחון מהחשש שצה"ל נכנס לקסבה בשכם.

במערכת הביטחון טוענים כי ההחלטה של בכיר התארגנות הטרור "גוב האריות" מחמוד אל-בנא להסגיר את עצמו השבוע יחד עם עוד שלושה פעילים זוטרים לידי מנגנוני הביטחון הפלסטינים היא אפקט של הלחץ שמפעילה מערכת הביטחון על הקסבה של שכם.

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"
חשד לפיגוע ירי, שבי שומרון, 11 באוקטובר 2022. נתנאל מלכותיה, TPS
זירת הפיגוע בשבי שומרון/TPS, נתנאל מלכותיה

לדברי גורם ביטחוני השילוב בין החדירות המודיעינית שהוכיחו השב"כ ו-8200, המבצע המוצלח של הימ"מ והשב"כ בלב הקסבה במהלכו חוסל מפקד גוב האריות ודיע אל-חוח, נפצעו אחרים ונעצרו פעילים הביאו ליצירת לחץץ גדול מאוד בהתארגנות הטרור. הוסיף לכך, הפיצוץ המסתורי של האופנוע בלב הקסבה בשכם ממנו נהרג פעיל בכיר בגוב אריות תאמר אל כילאני. לדברי גורמים במערכת הביטחון אל חוח ושלושת הפעילים כמו פעילים אחרים שהסגירו את עצמם לידי הרש"פ, יועברו לאחר הליך משפטי לכלא ביריחו באחריות הרשות הפלסטינית.

בניגוד לטענות גורמי הצבא ביום שישי סמוך לחצות, יצאו עשרות חמושים מהתארגנות גוב אריות לתהלוכה בקסבה של שכם בפנים גלויות וזכות לעידוד מצד הציבור. בתום התהלוכה פיזרו עשן ונעלמו בחסותו. בניגוד לטענות גורמי הצבא ביום שישי סמוך לחצות, יצאו עשרות חמושים מהתארגנות גוב אריות לתהלוכה בקסבה של שכם בפנים גלויות וזכות לעידוד מצד הציבור. בתום התהלוכה פיזרו עשן ונעלמו בחסותו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully