וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צעיר שיצא לנקום על ירי בחצר ביתו נורה למוות על ידי שוטרים

עודכן לאחרונה: 29.10.2022 / 0:54

ככל הידוע מהחקירה הראשונית, גבר רעול פנים נכנס לחצר בית בג'סר א-זרקא וירה בנער בן 12 וצעיר בן 25 שנפצעו קשה ובינוני, ונמלט מהמקום. שעות ספורות לאחר מכן, שני צעירים בני 19 ו-24 יצאו לנקום על הירי - ונורו בידי שוטרים, אחד מהם מת מפצעיו בבית החולים

זאהי ג׳ורבאן, צעיר בן 19, שנפצע אנושות מירי שוטרים בג'סר א-זרקא ומת מפצעיו.. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים, תמונות גולשים
נורה בעת שיצא לנקום, זאהי ג׳ורבאן/תמונות גולשים, תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

נער בן 12 נפצע קשה היום (שישי) באירוע אלימות בג'סר א-זרקא. ככל הידוע מהחקירה הראשונית, גבר רעול פנים נכנס לחצר ביתו של הנער, פתח באש ונמלט. צוות מד"א העניק לפצוע טיפול רפואי ופינה אותו לבית החולים הלל יפה בחדרה יחד עם פצוע נוסף, גבר כבן 25 במצב בינוני. המשטרה הגיעה למקום ופתחה בחקירה, סורקת במקום ואוספת ממצאים בזירה.

שעות ספורות לאחר מכן, שני צעירים נורו על ידי שוטרים, אחרי שככל הנראה יצאו לאזור הפיצרייה ביישוב כדי לנקום את הירי שהיה בחצר משפחתם. זאהי ג'ורבאן, צעיר בן 19, נפצע אנושות ומותו נקבע לאחר זמן קצר בבית החולים הלל יפה שבחדרה אליו פונה. צעיר נוסף, בן 24 נפצע קשה ופונה גם הוא לבית החולים הלל יפה. במקום התפתחו מהומות. לדברי המשטרה, החמושים שיצאו מהפיצריה הסתלקו מיד מהמקום. כוחות תגבורת גדולים הוזרמו ליישוב וצפויים מעצרים.

לאחר הירי המשטרה הוציאה הודעה בה כתבו כי "השוטרים שחתרו למגע נקלעו לחילופי אש, שהתנהלו בין כמה חמושים, כשהשוטרים שחשו סכנה לחייהם ירו אף הם לעבר החשודים", והוסיפו כי ייתכן והפצועים נפגעו גם מירי של אותם מקומיים חמושים. השוטרים תפסו במקום תת-מקלע מסוג קרלו ואקדח, שהועברו למיצוי ראיות למעבדות הזיהוי הפלילי של המשטרה. מפקד מחוז חוף, ניצב יורם סופר, הגיע לזירה ושיבח את השוטרים, שלדבריו "חתרו למגע ופעלו בנחישות וכמצופה מהם ובכך סיכנו את חייהם במטרה למנוע פגיעה בחפים מפשע".

מפקד מחוז חוף ניצב יורם סופר ביקר בזירה וסקר את ההיערכות להמשך הלילה, עשרות שוטרים ואנשי יס"מ ומג"ב יישארו בכפר לשמור על הסדר. גם בבית החולים הלל יפה תוגברה האבטחה בשוטרים רבים. כמו כן, למקום הגיעו גם חוקרי מח"ש שפתחו בחקירת האירוע.

בכפר זועמים. "הם לא איימו על השוטרים. הם לא מחבלים", אמרה תושבת היישוב, בשנות העשרים לחייה, "הם אולי היו בדרך להחזיר למי שירה על המשפחה שלהם. זה לא סיבה לירות בהם בחזה בM-16 כל אחד שישה כדורים. השוטרים באים לעשות סדר ועושים יותר בלאגן, ועכשיו הכעס יופנה אליהם והם יתפלאו על זה ואנחנו נסבול עוד יותר".

בן 12 נורה בחצר ביתו בג'סר א-זרקא, 28 באוקטובר 2022. ללא קרדיט, מערכת וואלה
זירת הירי, הלילה/מערכת וואלה, ללא קרדיט

מדובר ביישוב הראשון בחברה הערבית בו לפני ארבע שנים במעמד ראש הממשלה דאז נחנכה תחנת משטרה - שלדברי התושבים, לא מניבה תוצאות של ממש. רק אתמול היה מפכ"ל המשטרה בג'סר א-זרקא, בפעם השנייה בתוך כשבוע, והפעם לפקח מקרוב על מבצע רחב היקף עליו הכריז.

במהלך אתמול תפסה המשטרה בכפר שני אקדחים. בסה"כ ברחבי מרחב "מנשה", המשטרה עצרה אתמול ובלילה שקדם לו 17 חשודים בעבירות נשק וסמים, תפסה שלושה אקדחים, תחמושת רבה ומאות אלפי שקלים. במבצע השתתפו למעלה מ-350 שוטרים בהם שוטרי תחנות מרחב מנשה, לוחמי יס"מ, יחידת המערך האווירי, לוחמי משמר הגבול מהחטיבה לבט"פ ועוד.

"מיום כניסתי לתפקיד הצבתי למשטרת ישראל כיעד מרכזי את הטיפול בפשיעה והאלימות ברחוב הערבי ואת השבת תחושת הבטחון האישי ביישובים הערביים", אמר אתמול שבתאי, "היום יצאה משטרת ישראל למבצע 'סופה נודדת' במסגרתו יחידות משטרה מחוזיות וארציות מטפלות בצורה שורשית במחוללי הפשיעה המרכזיים בכל פעם בתא שטח אחר בכל מחוזות המשטרה. משטרת ישראל הכריזה מאבק עיקש חסר פשרות בפשיעה ברחוב הערבי ורק פעילות יזומה יום יומית שבה כל יחידות המשטרה משלבות זרועות הכוללת העמדה לדין של מחוללי הפשיעה ותפיסת אמל"ח לא חוקי תביא לחיזוק המשילות ותחושת הבטחון ברחוב הערבי", התחייב.

בתום הפעילות הודה מפקד מחוז חוף, ניצב יורם סופר לשוטרים המשתתפים במבצע ואמר: "אנו ממשיכים את הפעילות שלנו ביישובי החברה הערבית ומטפלים במחוללי הפשיעה אשר משבשים ופוגעים בשגרת החיים של התושבים הנורמטיביים. הפעילות היום היא חלק מפעילות רחבה ונחושה שתימשך ככל שיידרש תוך שימוש בכלל האמצעים והכוחות העומדים לרשותנו ומטרתה להשיב את תחושת הביטחון לאזרחים".

עוד בוואלה!

"נער תמים נורה למוות": בן 16 נעצר בחשד לרצח וואליד בן ה-13 בג'סר א-זרקא

לכתבה המלאה
בן 12 נורה בחצר ביתו בג'סר א-זרקא, 28 באוקטובר 2022. ללא קרדיט, מערכת וואלה
זירת הירי, הלילה/מערכת וואלה, ללא קרדיט

חובש רפואת חירום במד"א, מוראד ג'רבאן, סיפר כי הילד והפצוע בן ה-25 היו בהכרה וסבלו מפציעות חודרות ומדממות בגופם. "מיד התחלתי בטיפול רפואי מציל חיים, שכלל עצירת דימומים וחבישות ופיניתי אותם במהירות לחבירה עם שתי ניידות טיפול נמרץ שהגיעו לכניסה ליישוב. החובשים והפרמדיקים פינו אותם לבית החולים תוך המשך טיפול רפואי מציל חיים, שכלל גם מתן תרופות כשמצבו של הנער קשה ולא יציב והצעיר בינוני".

הפראמדיקים של מד"א, אדם ערדה ולי אם לוי, סיפרו כי שני הפצועים שנורו על ידי השוטרים שכבו כשהם סובלים מפציעות קשות בגופם. "צעיר כבן 20 היה מחוסר הכרה, ללא דופק וללא נשימה, הכנסנו אותו לניידת טיפול נמרץ של מד"א ופינינו אותו לבית החולים במצב קריטי תוך כדי ביצוע פעולות החייאה. הפצוע השני שהיה בהכרה פונה תוך כדי טיפול רפואי שכלל עצירת דימומים, חבישות וטיפול תרופתי בניידת טיפול נמרץ של מד"א במצב קשה".

מחמוד נאסר, רכז המאבק באלימות ופשיעה בוועד הארצי לראשי הרשויות הערביות, מסר כי "ילדים בחברה הערבית אפילו לא יכולים לצאת לחצר ביתם. אחרי שילד נרצח כשהלך לקנות פיצה אף אחד לא עשה דבר והמצב המשיך כשהיה. ממשלת ישראל חייבת להכיל תכנית מקיפה לטיפול בפשיעה בחברה הערבית. חיי ערבים חשובים, דמנו לא הפקר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully