וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: בת חסות של פוטין נמלטה לליטא לאחר שמתחה ביקורת על המלחמה באוקראינה

עודכן לאחרונה: 27.10.2022 / 10:56

קסניה סובצ'ק בת ה-40 טסה לליטא דרך בלארוס, זמן קצר לאחר שסוכנים הגיעו לשדה התעופה Vnukovo-3 במוסקבה לעצור אותה. פוטין מיודד עם משפחתה שנים רבות - אביה של קסניה, אנטולי, היה המנטור והפרופסור למשפטים שלו בצעירותו

בת חסותו של נשיא רוסיה ולדימיר פוטין נמלטה, על פי דיווחים, אתמול (רביעי) מהמדינה לליטא - שעות ספורות אחרי שהמשטרה פשטה על אחוזתה משום שמתחה ביקורת על המלחמה באוקראינה. על פי "דיילי מייל", קסניה סובצ'ק בת ה-40 טסה לליטא דרך בלארוס, זמן קצר לאחר שסוכנים הגיעו לשדה התעופה Vnukovo-3 במוסקבה לעצור אותה.

פוטין מיודד עם משפחתה שנים רבות, ועל פי השמועות הוא אף האפוטרופוס שלה. אביה, אנטולי סובצ'ק, היה הפרופסור למשפטים של פוטין והמנטור שהדריך אותו כשפוטין הצעיר נכנס לפוליטיקה בתפקיד סגן ראש העיר של סנט פטרסבורג. קסניה מכירה את פוטין מילדותה, והוא אף נכס בטקס ההטבלה שלה. עם זאת, כעת צפוי נשיא רוסיה להגדיר את קסניה "סוכנת זרה" כחלק מקמפיין שלו נגד הביקורת על המלחמה באוקראינה. לא ברור עדיין מה בדיוק אמרה קסניה שהוביל לכך שברחה מרוסיה.

נגד קסניה נערכת גם חקירה פלילית שבסופה היא עשויה להישלח לשלוש שנים בכלא בגין "הפצה של מידע כוזב לגבי סוכנויות ממשלה בערוץ מדיה".

קסניה סובצ'ק, בת חסות של ולדימיר פוטין. טוויטר, אתר רשמי
קסניה סובצ'ק בת 40, מנחת תוכניות ריאליטי לשעבר/אתר רשמי, טוויטר
ולדימיר פוטין עם אנטולי סובצ'ק. טוויטר, אתר רשמי
ולדימיר פוטין עם אנטולי סובצ'ק/אתר רשמי, טוויטר

ראש הוועדה הציבורית לזיהוי מעורבות זרה ברוסיה, אלכסנדר איאונוב, אמר כי נערכת חקירה בנוגע לשאלה אם קסניה קיבלה מימון זר. ערוץ המדיה החברתית שלה Ostorozhno Novosti נמצא בחקירה גם כן. "אם נמצא ראיות למימון זר, סובצ'ק תיהפך לסוכנת זרה", אמר איאונוב.

עוד בוואלה!

דיווח: בתו של "המדריך הרוחני לפלישה לאוקראינה" נהרגה בפיצוץ רכב

לכתבה המלאה
ולדימיר פוטין עם קסניה סובצ'ק ואמה, לודמילה. טוויטר, אתר רשמי
ולדימיר פוטין עם קסניה ואמה לודמילה/אתר רשמי, טוויטר

למרות קשריו ההדוקים של פוטין למשפחתה, סובצ'ק הוא מתנגדת חריפה למשטר האוטוריטרי של הנשיא בשנים האחרונות. "המנה המחסרי שלנו קיריל סוחנוב נעצר, הם אמרו, בגין 'סחיטה'. זה הזוי, אלה שטויות גמורות", היא כתבה בעבר בהתייחסה ל- Ostorozhno Novosti.

"קיריל הוא איש עסקים ופרסום. אני וכל הצוות רואים בצעד הזה דיכוי נוסף נגד התקשורת במדינה. אין להם כלום עלינו, מה שמרגיז אותם. הם עוצרים את העיתונאים שלנו כל הזמן. כעת הם לקחו את קיריל ובונים נגדו תיק. עורך הדין נמצא איתו בקשר. אנחנו עוקבים אחר התיק". על פי דיווחים, אנשי צוות נוספים שלה נחקרו.

ככל הנראה, הסיבה לחקירתה קשורה למאמר שסיקר חוק חדש שחוקק אחרי הפלישה לאוקראינה לגבי מידע כוזב, שגורר עונש מאסר של שלוש שנים. קיריל סוחנוב ועורך לשעבר של מגזין "טאטלר" הרוסי, אריאן רומנובסקי, נעצרו בקשר למאמר. העונש המרחף מעל ראשם הוא 7-15 שנים בכלא.

קסניה סובצ'ק, בת חסות של ולדימיר פוטין. טוויטר, אתר רשמי
על שער פלייבוי/אתר רשמי, טוויטר

בעבר, הקשר של פוטין עם משפחת סובצ'ק היה כה הדוק, עד כי הוא הבריח את אנטולי מחוץ לרוסיה במטרה לקבל טיפול רפואי במערב, כשנטען שסובצ'ק אשם השחיתות. פוטין גם נכח בלוויה של סובצ'ר למד קסניה ואמה, לודמילה נרוסובה, סנאטורית רוסיה, בשנת 2000. נרוסובה הצביעה בפרלמנט נגד חקיקה שקשורה למלחמה באוקראינה והאשימה את הטלוויזיה הממלכתית ב"שקרים חסרי בושה" בקשר למלחמה.

קסיה - סלבריטאית פופולארית ביותר ברוסיה - הגיעה רביעית בבחירות לנשיאות ברוסיה ב-2018, שהיו מוטים, לדברי המערב, לטובת פוטין. היא נפגשה עם הנשיא לפני שהודיעה כי תתחרה מולו בקלפיות. לפני כן, קסניה היתה מנחת תוכניות ריאליטי בטלוויזיה ואף הצטלמה למגזין "פלייבוי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully