וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הגרעין הקשה של "גוב האריות" נוטרל: "ההתפרקות תשפיע גם על ערים פלסטיניות אחרות"

עודכן לאחרונה: 27.10.2022 / 10:09

במערכת הביטחון רואים את הסגרתו של מנהיג הארגון מחמוד אל-בנא כסימן מובהק לכניעתו ומיגור תא הטרור שצמח בשכם בשבועות האחרונים. "הם מעדיפים להיות במעצר בשטחי הרשות - ממחוסלים על ידי צה"ל", אמרו גורמים ביטחוניים, והזהירו: מי מהמחבלים שיברח - נצוד אותו

בוודיאו: תיעוד ממצלמות הקסדה של לוחמי הימ"מ- כך סוכל ראש תשתית הטרור "ערין אלוסוד"("גוב האריות")*/צילום: דוברת המשטרה

הלחץ על התארגנות הטרור "גוב האריות" בשבוע האחרון הכריע את בכיר ההתארגנות מחמוד אל-בנא שהסגיר את עצמו הלילה (חמישי) יחד עם עוד שלושה חברי הארגון לידי מנגנוני הביטחון הפלסטינים.

אל-בנא, שמסר עצמו לידי הרשות הפלסטינית לאחר התייעצויות עם בני משפחתו ובכירים ברשות, מסר את נשקו, חתם על מסמך שבו הוא מצהיר כי יימנע מפעילות חבלנית שחותרת תחת הרשות הפלסטינית ונשלח למעצר ביריחו עד להודעה חדשה.

גורמים במערכת הביטחון אמרו הבוקר כי חיסולם של שני בכירים נוספים בארגון, ולאחר מכן הפשיטה של הימ"מ על הקסבה של שכם בלילה שבין שני לשלישי, הטילו אימה של ממש על בכירי "גוב האריות" ויתר הפעילים.

הנהגת ארגון הטרור גוב האריות 27 באוקטובר 2022. לפי סעיף 27 א', תמונות גולשים
חמושים בשכם. הנהגת גוב האריות, לפני הסגרת פעיליו לידי הרשות הפלסטינית/תמונות גולשים, לפי סעיף 27 א'

"התוצאה של המבצע בקסבה הוכיחה את עצמה", אמרו גורמי הביטחון. "הם הבינו את המסר שאם הגענו לדירת המסתור שלהם בקסבה של שכם - שווה להם להסגיר את עצמם, לתת את הנשק ולחתום מול הרש"פ. הם לא מהווים עכשיו איום, והם לא יגלגלו פיגועי ירי ונחסכה פעילות של צה"ל ופגיעה בחיילים", הוסיפו. לצד זאת, הגורמים הזהירו כי אם החמושים שהסגירו את עצמם ייצאו או יברחו מהכלא ביריחו - השב"כ וצה"ל ינהלו אחריהם מצוד.

עוד בוואלה!

בכיר ארגון גוב האריות מחמוד אל-בנא הסגיר עצמו למנגנון הביטחון הפלסטיני

לכתבה המלאה
מחמוד אל-בנא, מנהיג ארגון הטרור גוב האריות, מסגיר את עצמו לידי הרשות הפלסטינית, 27 באוקטובר 2022. לפי סעיף 27 א', תמונות גולשים
אל בנא והפעילים מסגירים עצמם לידי הרשות, הלילה/תמונות גולשים, לפי סעיף 27 א'

לפי הערכות של גורמי ביטחון מדובר רק בתחילת ההתפרקות של הארגון. "יהיו עוד פעילים ב'גוב האריות' שיסגירו את עצמם, האפקט של המבצע בקסבה הוא הרבה יותר גדול ממה שחושבים. הם מרגישים חדורים והם לא הרגישו ככה לפני. זה יוצר אפקט חדירות שבראייתם הם לא יכולים להתנהל כרגיל. אם הם היו מבוקשים רגילים הם היו מתנהגים כמו מבוקשים, אבל הם החליטו להסגיר את עצמם. זו חבורה שייצרה כל לילה פיגועי ירי".

גורם צבאי מאוגדת יו"ש התייחס לתופעה של ההסגרה ואמר כי "הם מעדיפים להיות עצורים בידי הרש"פ מלהיות עצורים בישראל או מחוסלים. במקביל מתקיימים מגעים נוספים בין הרש"פ עם פעילי 'גוב האריות' שיניחו את הנשק וימנעו מפיגועי טרור. הרש"פ כן פועלת להשיג שקט. זה משרת גם את האינטרס שלה".

לדבריהם של גורמים ביטחוניים, הפעילים המרכזיים בארגון נעצרו או חוסלו ו"מי שנשאר זה רק חמושים, רובם צעירים שאנחנו מעריכים שבעקבות גל ההסגרות גם הם ילכו לכיוון הזה. זה מקרין גם על ערים אחרות כמו טול כרם ועוד וההתפרקות של 'גוב האריות' תשפיע גם עליהם".

  • עוד באותו נושא:
  • צה"ל
  • שכם

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully