וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ממשיכה לאיים: רוסיה התאמנה בשיגור טיל גרעיני

כוחות הגרעין האסטרטגיים של רוסיה שיגרו טילים בליסטיים וטילי שיוט מהקוטב הצפוני למזרח רוסיה. שר ההגנה הרוסי ציין: מטרת התרגיל - "להתאמן בביצוע מתקפה גרעינית כנקמה על מתקפה כזו של האויב". רוסיה יידעה את ארצות הברית על קיום התרגיל

רוסיה התאמנה בטילים בליסטיים וטילי שיוט, בעוד הנשיא ולדימיר פוטין פיקח מרחוק. כוחות הגרעין האסטרטגיים של רוסיה שיגרו את הטילים מהקוטב הצפוני למזרח המדינה, ציין הקרמלין. מוסקבה הודיעה לארצות הברית על קיום התרגיל, תחת האמנה לצמצום הנשק האסטרטגי שנחתמה בין המדינות ב-1991, לפני פירוק ברית המועצות.

גורמים צבאיים בוושינגטון ציינו כי בהודעה לארצות הברית הרוסים עמדו בהתחייבותם לבקרת הנשק. שר ההגנה הרוסי סרגיי שויגו אמר בטלוויזיה הרוסית כי מטרת התרגיל היא להתאמן בביצוע "מתקפה גרעינית מסיבית, כנקמה על מתקפת גרעין של האויב". הוא ציין כי כל הטילים הגיעו ליעדיהם בהצלחה.

רוסיה התאמנה בשיגור טילים בליסטיים, 26 באוקטובר 2022. רויטרס
"מתאמנים לנקום על מתקפה גרעינית של האויב". התרגיל הרוסי/רויטרס

השיגורים התרחשו על רקע הטענות של רוסיה, לפיהן אוקראינה מתכוונת להשתמש ב"פצצה מלוכלכת" - נשק רדיואקטיבי. קייב דחתה את הטענות והאשימה כי הן מצביעות על כך שמוסקבה בעצמה עשויה לתקוף כך. תרגיל הגרעין הרוסי האחרון נערך בפברואר, חמישה ימים לפני הפלישה לאוקראינה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully