וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זלנסקי בביקורת חריפה: "ישראל מפחדת מהקרמלין - ולכן לא מספקת לנו מערכת הגנה אווירית"

עודכן לאחרונה: 24.10.2022 / 17:25

נשיא אוקראינה מתח ביקורת על המדיניות הישראלית שלדבריו "אינה עוזרת לאוקראינה באופן מעשי", ואמר כי אם אוקראינה היתה יכולה להגן על המרחב האווירי שלה כשהחלו תקיפות טילים ומל"טים, "לרוסיה לא היה מניע לפנות לאיראן"

נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי אמר היום (ראשון) בנאום מוקלט ששודר ב"וועידת הארץ לדמוקרטיה" כי הסיוע האיראני שמקבלת רוסיה "הוא איום קיומי", והדגיש כי ישראל "מפחדת מהקרמלין", ולכן אינה נענית לבקשות אוקראינה לספק לה מערכות הגנה אוויריות

זלנסקי מתח ביקורת על המדיניות הישראלית שלדבריו "אינה עוזרת לאוקראינה באופן מעשי", ואמר כי אם אוקראינה היתה יכולה להגן על המרחב האווירי שלה כשהחלו תקיפות טילים ומל"טים, "הברית הזאת בין רוסיה לאיראן לא היתה יוצאת לפועל אם הפוליטיקאים שלכם היו מקבלים בזמנו החלטה לגבי הפתרון שביקשנו".

"יש לי שאלה אליכם", המשיך זלנסקי. "איך רוסיה משלמת לאיראן לדעתכם? האם איראן מעוניינת בכסף? אני חושב שלא. אבל איראן מעוניינת בסיוע רוסי לתכנית הגרעין שלה. ככל הנראה זאת המשמעות של הברית בין רוסיה לבין איראן".

יאיר לפיד
ולודימיר זלנסקי
1 בספטמבר 2022. ראובן קסטרו ורויטרס, עיבוד תמונה
יאיר לפיד וולודימיר זלנסקי/עיבוד תמונה, ראובן קסטרו ורויטרס

נשיא אוקראינה הוסיף ואמר כי "בכל פעם שאנחנו דנים בטרור הרוסי באמצעות טילים ומל"טים, אנחנו מדברים גם על השותפים שלנו שכבר עוזרים או יכולים לעזור לנו להגן על השמיים. למרבה הצער, המילים 'ישראל' או 'ישראלי' — אינן נשמעות בהזדמנויות האלה".

הנשיא הדגיש כי "אין לנו בינתיים מערכות הגנה אווירית והגנה מפני טילים מודרניות ויעילות שיכולות לאבטח את השמיים שלנו", משום ש"ב-2014 התקבלה החלטה לא לעצבן את הקרמלין. אם היינו יכולים כבר אז להגן על השמיים שלנו מאיום של מל"טים וטילים - לרוסיה לא היתה מוטיבציה כעת ללכת לאיראן ולהציע לה דברים בתמורה".

מוקדם יותר היום, שוחח שר הביטחון בני גנץ עם שר ההגנה האוקראיני אולכסיי רזניקוב, והבהיר לו כי ישראל לא תוכל לספק מערכות נשק לאוקראינה. גנץ ביקש להביע את תנחומיו על האבדות בנפש והמשבר ההומניטרי שממנו סובל העם האוקראיני, הדגיש את עמידתה של ישראל לצד אוקראינה ואת המאמצים ההומניטריים של ישראל עד כה כדי לסייע. כמו כן, הוא הביע את נכונות מערכת הביטחון להמשיך ולתמוך באוקראינה בהיבטי מיגון האוכלוסייה והצלת חיים. עם זאת, הדגיש גנץ, כי לישראל מגבלות אופרטיביות שבגינן לא תוכל לספק נשק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully