וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פיגוע דקירה בירושלים: צעיר במצב קשה, המחבל נורה ונתפס

עודכן לאחרונה: 22.10.2022 / 20:17

יהודי כבן 20 נפצע ופונה לבית החולים שערי צדק לאחר שנדקר במזרח העיר. החשוד בדקירה, כבן 15, נלכד ונורה על ידי המשטרה במגרש כדורגל סמוך, בזמן ששיחקו בו ילדים. עד ראייה: "הוא רץ למגרש בזמן אימון, שוטר צעק לו לעצור והוא התחבא מאחורי פח זבל. הילדים נבהלו ובכו"

בווידאו: זירת פיגוע הדקירה בירושלים/שימוש לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

צעיר כבן 20 נפצע היום (שבת) באורח קשה בפיגוע דקירה בירושלים. המחבל נמלט מהמקום - וכעבור זמן מה אותר על ידי שוטר באזור מזרח העיר, נורה ונתפס. צוות מד"א שהגיע לזירה ברחוב ששת הימים פינה את הפצוע לבית החולים שערי צדק בעיר. מצבו של המחבל, מוחמד אבו קטאיש בן 15 ממזרח העיר, מוגדר בינוני.

"מיד לאחר האירוע שוטר מתחנת שלם של מחוז ירושלים זיהה את המחבל החשוד בדקירה עם חפץ בידו באזור שייח' ג'ראח", מסרה המשטרה. כשהבחין בשוטר, הוא נמלט לעבר מגרש כדורגל שבו שיחקו באותה שעה ילדים - ונורה במקום. "השוטר ביצע אחריו מרדף שבמהלכו החשוד הסתובב לכיוונו עם חפץ בידו. השוטר שחש סכנת חיים ביצע ירי וניטרל אותו", ציינו במשטרה.

השוטר שנטרל את המחבל סיפר כיצד התנהל האירוע. "לאחר שהתקבל הדיווח הגברתי את הסריקות באזור, וזיהיתי את החשוד על פי תיאור הלבוש שניתן. צעקתי לו שיעצור, הוא סירב והתקדם אליי, יריתי בו ואחרי זה הוא התחיל לרוץ עם החפץ החד ביד. קפצתי מעל חומה והתחלתי מרדף רגלי. הוא התחבא מאחורי פח וכשהגעתי לסמטה הוא חזר לכיוון שלי על מנת לתקוף, יריתי כדור אחד כדי לנטרל אותו", אמר.

זירת פיגוע הדיקרה במזרח ירושלים 22 באוקטובר 2022. יונתן זינדל, פלאש 90
זירת הפיגוע, היום/פלאש 90, יונתן זינדל

תיעודים מהמקום הופצו ברשתות החברתיות ובהם נראה השוטר מכוון את נשקו לעבר המחבל המנוטרל כשברקע נשמעים קולות ילדים צועקים. "הילדים שיחקו במגרש תוך כדי אימון כשלפתע נכנס בחור. השוטר ביקש ממנו לעצור, הוא לא עצר ורץ בין המגרשים", סיפר לוואלה ג'עבר טלאל, מאמן קבוצת הכדורגל "בלוסקיי - שייח ג'ראח" שנכח במקום עם קבוצתו בזמן האירוע. "הילדים נבהלו וחלקם בכו".

שמעון לוי, תושב העיר שטייל במקום בזמן שהמחבל תקף את החרדי בן ה-20, שיחזר: "עברנו שם אשתי והתינוקת. פתאום ראינו את המחבל רץ באמוק מכיוון הגינה וצועק 'אללה אכבר'. לא הבנו מה קרה. המשכנו בשביל ואז ראיתי את הבחור מתמוטט על הרצפה מלא בדם. ישר ניגשתי אליו וראיתי את הסכין מאחור", סיפר לוי.

לוי המשיך וסיפר: "עזרתי לו לשכב על הרצפה והוצאתי את החליפה ושמתי לו את החליפה על הגב שלא יספג הדם... התחלתי לצעוק לעזרה 'הצילו הצילו' כי לא היה לי טלפון עליי. ואז הגיע עוד מישהו שעזר לי. כל מי שהיה באזור נמלט בבהלה. אחרי דקות מורטות עצבים עבר רכב של מג"ב שעבר במקום במקרה שעצר בגלל הקריאות. אחר כך הגיעו כוחות הצלה ונתנו לי טיפול".

עוד בוואלה!

חשד לפיגוע דריסה: פלסטיני התנגש בעמדה ממוגנת במעבר ריחן בשומרון

לכתבה המלאה
זירת פיגוע הדיקה במזרח ירושלים 22 באוקטובר 2022. יונתן זינד, רויטרס
מגרש הכדורגל בו נוטרל המחבל, היום/רויטרס, יונתן זינד
מוחמד אבו קטאיש המחבל שביצע את הפיגוע בירושלים. מתוך טוויטר, אתר רשמי
המחבל מוחמד אבו קטאיש/אתר רשמי, מתוך טוויטר

חובש מד"א יונתן שור שנכח בזירת הפיגוע סיפר: "הפצוע שכב על שביל כשהוא בהכרה וסובל מפציעה חודרת ומדממת בגופו. הענקנו לו טיפול רפואי שכלל עצירת דימומים וחבישה ופינינו אותו לבית החולים כשמצבו קשה ויציב".

מפכ"ל המשטרה קובי שבתאי שיבח את עבודת הכוחות בתקרית ואמר: "שיידע כל מחבל כי דמו בראשו וכי ידה הארוכה של משטרת ישראל תגיעה אליו. אני מבקש שוב לחזק את ידי מפקד המחוז, שוטרי מחוז ירושלים ולוחמי מג"ב הנמצאים כבר שבועות ארוכים בכוננות גבוה ושומרים על בטחון הציבור בעיר".

הסכין ששימשה בפיגוע הדקירה בירושלים, 22 באוקטובר 2022. דוברות המשטרה, אתר רשמי
הסכין ששימשה את המחבל, היום/אתר רשמי, דוברות המשטרה

זירת הפיגוע

מגרש המשחקים בו נתפס המחבל

מוקדם יותר היום פלסטיני שנהג ברכב ישראלי התנגש בעמדה ממוגנת בכניסה למעבר ריחן שליד ג'נין. לפי משרד הביטחון, מדובר בניסיון פיגוע, אך מלבד נהג הרכב לא היו נפגעים אחרים. כמו כן מסר המשרד כי לא היה ירי לעבר הפלסטיני שהתנגש בעמדה, שהייתה מאוישת במאבטח ובודקת ביטחונית, השניים השתלטו על הפלסטיני ללא ירי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully