וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סין: המפלגה הקומוניסטית אישרה תיקונים לחוקה שיאריכו את כהונתו של הנשיא שי

עודכן לאחרונה: 22.10.2022 / 22:51

הארכת הכהונה לקדנציה שלישית נעשית בניגוד למונהג בסין, שם הנשיא יכול לכהן שתי קדנציות בלבד. בכך גדל כוחו של שי, שמחר צפוי לקבל אישור רשמי לכהונה הנוספת. עם אישור התיקונים נאם שי בפני הקונגרס, שעה שהנשיא לשעבר הו ג'ינטאו לווה מחוץ לאולם ללא הסבר

בווידאו: קבלת פנים לנשיא סין/צילום: רויטרס

המפלגה הקומוניסטית בסין אישרה היום (שבת) שורה של תיקונים בחוקתה, בהם תיקונים שמטרתם להאריך את כהונתו של הנשיא שי ג'ינפינג בקדנציה שלישית, בניגוד לנורמה שהונהגה עד היום במדינה, המגבילה את הנשיא לשתי קדנציות בלבד. שי בן ה-69 היה אמור לעזוב את תפקידו השבוע, אך מתוקף השינויים שאושרו היום, הוא עשוי להנהיג את סין ללא הגבלה.

התיקונים מעגנים את שי ככוח המרכזי במפלגה ואת המחשבה הפוליטית שלו כבסיס האידיאולוגי שלה. למעשה סעיפים שאושרו מבטיחים כמעט לחלוטין את המשכו של שי לכהונה נוספת. הוא צפוי לקבל אישור רשמי לכהונה מחר.

שי ג'ינפינג, נשיא סין, בקונגרס המפלגה הקומוניסטית בבייג'ין. רויטרס
כהונתו תוארך בניגוד לנהוג בסין. שי/רויטרס

השינויים אושרו במהלך כינוס הקונגרס של המפלגה בבייג'ינג, אליו הגיעו אלפי חבריה. הכינוס משמש בעיקר כחותמת גומי לשינויים חוקתיים שנקבעו הרבה לפניו, והוא מתנהל בעיקר בדלתיים סגורות. התיקונים התייחסו גם לפיתוח יכולות הלחימה של סין, קידום "מודרניזציה סינית", נאמנות פוליטית לצבא המדינה, דחיית והרתעת בדלנים השואפים לעצמאות טייוואן וכן חובה בלימוד היסטוריית המפלגה הקומוניסטית.

עוד בוואלה!

חזית נגד המערב: נשיא רוסיה ונשיא סין נפגשו בסמרקנד

לכתבה המלאה
בווידאו: נשיא סין לשעבר הו ג'ינטאו מלווה אל מחוץ לאולם בקונגרס המפלגה/רויטרס

זמן קצר לפני שהחל שי לנאום לאחר אישור התקנות, המנהיג לשעבר הו ג'ינטאו לווה מחוץ לאולם ללא הסבר. בצילומים של סוכנות הידיעות הצרפתית נראה סדרן שמנסה להקים את הו מכיסאו כמה פעמים, אל מול פניהם המודאגים של היושבים מסביב. הו ניסה להתנגד להוצאתו ולחזור לכיסא. הסרטון פורסם בתקשורת הזרה, אך בסין הוא צונזר. ככל הנראה, לדברים יש קשר למצב בריאותו של הו, שבטקס פתיחת הקונגרס נזקק לעזרה כדי לעלות על הבמה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully