וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

11 יום לבחירות: סמוטריץ' ובן גביר נוגסים בנתניהו, אין הכרעה בין הגושים

מסקר מעריב עולה כי הציונות הדתית עולה ל-14 מנדטים, על חשבון הליכוד שמקבלת רק 31. ליברמן מתחזק על חשבון לפיד. איילת שקד מתרסקת. המפלגות הערביות ממשיכות לדשדש, אך יכולות להתנחם בכך ששיעור ההצבעה במגזר מזנק | כל הנתונים

בווידאו: נתניהו עונה לטענות של בן גביר - ״לא נלך עם גנץ ולפיד. הם שמאל״/מערכת וואלה!

11 יום לפני הבחירות לכנסת ה-25, ועדיין אין הכרעה בין הגושים - כך עולה היום (שישי) מסקר מעריב. על פי הסקר, גוש נתניהו נשאר על 60 מנדטים וגוש המתנגדים לו נותר עם 56, את ארבעת המנדטים הנותרים גורפת חד"ש-תע"ל.

מהסקר, שערך מנחם לזר מנהל פאנלס פוליטיקס, עולה כי הציונות הדתית מתחזקת במנדט ומגיעה ל-14, על חשבון הליכוד שנחלשת ל-31. גם במחנה הנגדי חל שינוי קל בתוך בגוש עצמו - כשישראל ביתנו לוקחת ליש עתיד מנדט ומגיעה לשבעה מנדטים, לעומת 23 ללפיד.

/

יתר המפלגות שומרות על כוחן. לפי הסקר, המחנה הממלכתי היא המפלגה הרביעית בגודלה עם 12 מנדטים, אחריה ש"ס עם שמונה, יהדות התורה עם שבעה, העבודה ומרצ עם חמישה ומרצ וחד"ש-תע"ל עם ארבעה כל אחת.

הציונות הדתית בראשות איילת שקד נחלשת ומתרחקת מאוד מאחוז החסימה עם 1.8%, בל"ד מתחזקת מעט ל-1.4%, בדומה למפלגת "חופש כלכלי" בראשות אביר קארה. המפלגה הכלכלית של ירון זליכה ממשיכה לדשדש עם 1.1%.

עוד בוואלה!

סקר חדשות 13: גוש נתניהו עם 60, המחנה הממלכתי ממשיכה להיחלש

לכתבה המלאה
יו"ר האופוזיציה בנימין נתניהו בכנס התאחדות התעשיינים של ישראל.

19 באוקטובר 2022. ראובן קסטרו
50% של תמיכה בשאלת בשאלת לראשות הממשלה. נתניהו/ראובן קסטרו

הסקר עסק גם בשאלת ההתאמה לראשות הממשלה, ונראה כי 52% מהציבור סבור שנתניהו הוא המועמד המתאים ביותר. גנץ זכה לתמיכה גדולה ביותר מלפיד בהתאמה לראשות הממשלה בקרב כלל הנשאלים, אך רוב מתנגדי נתניהו סבורים שדווקא יו"ר יש עתיד הוא המועמד הראוי יותר.

נתון משמעותי נוסף שעולה מהסקר הוא זינוק בשיעור ההצבעה בחברה הערבית - מ-40% ל-48%. בסך הכול, 73% מהציבור בטוח כי יבוא להצביע בבחירות הקרובות, שיעור דומה בשני הגושים.

הסקר כלל 712 נשאלים, בהם יהודים וערבים כאחד. טעות הדגימה המרבית היא 3.7%.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully