וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הורים טוענים: הילדים הלכו לבריכה בחופש - והשיער שלהם החל לנשור

עודכן לאחרונה: 19.10.2022 / 17:57

הורים לילדים ששהו בבריכת כפר המכביה ברמת גן טוענים כי שיערם התקצר ונפגם בצורה משמעותית. "לבת שלי יש שיער ארוך, היא מעולם לא הסתפרה", טענה אם לבת 8. "השיער שהגיע למותניים התקצר עד לכתפיים". בכפר המכביה ובמשרד הבריאות טוענים: המים נבדקו, אין תוצאות חריגות

הורים טוענים כי נגרם נזק משמעותי לשיער של ילדיהם בעקבות שהייה בבריכת כפר המכביה ברמת גן בחודשי הקיץ. החשד התעורר לאחר שהורים הבחינו כי השיער התקצר ונפגם בצורה ניכרת והבינו כי המקרה חזר על עצמו אצל עשרה ילדים אחרים לפחות. בכפר המכביה ומשרד הבריאות טוענים כי בדיקת המים נעשתה כנדרש והתוצאות שהתקבלו לא היה חריגות.

"היינו מנויים שלושה חודשים. לבת שלי יש שיער ארוך, היא מעולם לא הסתפרה, ופתאום הוא התקצר", סיפרה לוואלה! לימור שמש, תושבת העיר, על בתה בת השמונה. "הוא התחיל להתקצר כל יום יותר ויותר, עד ששמנו לב שהוא ממש קצר. הדימוי העצמי שלה נפגע, היא בוכה ושואלת למה כבר אין לה שיער ארוך. אני נפגשת עם אימהות בגינות ובחוגים והן חוזרות על אותו סיפור, עוד אחת ועוד אחת. זה לא היה קודם, היא מנויה מהיום שהיא נולדה ובחיים זה לא קרה. אני דואגת שיש גם השפעה פנימית ולא רק חיצונית".

"מנכ"לית כפר המכביה התקשרה ואמרה לי שלא נעשה שינוי ברמת הכלור ושאני יכולה לבוא ולבדוק. אני לא אשת מקצוע, אין לי כלים לבדוק את זה. שאלתי אם שינו את החומר וענתה שלא", ציינה. כעת, שמש שוקלת להגיש תביעה ייצוגית יחד עם הורים נוספים. "אני מגבשת כמה אמהות ואנחנו ניגש לעורך דין. אני לא רוצה לצאת בהאשמות אבל משהו שם לא תקין".

הבת של דריה סלומון. באדיבות המשפחה
בתה של דריה סלומון, לפני השהות בבריכה - ואחרי/באדיבות המשפחה

דבורית בן משה נתקלה בסימנים דומים אצל בתה בת ה-11. "הבת שלי הלכה לשם ארבע פעמים בשבוע בתקופת הקיץ. התחלתי לשים לב שהשיער שלה נהיה מאוד יבש והתקצר, כאילו הוא נתלש. שאלתי אותה אם היא חתכה אותו או עשתה פוני", סיפרה. "שום תכשיר שניסיתי עד עכשיו לא עזר. אני מתוסכלת בשביל הילדה שלי וכועסת שזה מה שקרה לה. הבקרים הפכו נורא קשים בגלל הניסיון לסדר את השיער. לא חשבתי שיכול להיות קשר לבריכה עד שראיתי עוד אימהות שמספרות על אותו דבר. צריכים לעשות עוד בדיקות, זה קרה להרבה בנות של חברות שלי".

לפי מומחים לנושא, מראה השיער יכול להשתנות מעט ולהתייבש כתוצאה מחשיפה ממושכת לכימיקלים ולחומרים אנטי-זיהומיים שנמצאים במי בריכה, אולם תופעות כמו דלילות וקיצור משמעותי הן חריגות. תופעות מסוג זה מתארת גם דריה סלומון, אם לילדה בת שמונה. "אנחנו מנויים כבר תקופה ארוכה. בקיץ חידשנו את המנוי ובחודש אוגוסט התחיל השינוי. אפילו לא שמתי לב, פתאום הבן שלי שאל אותה 'איפה כל השיער שלך?'. ואז קלטתי שעם כל חפיפה נהיה יותר ויותר קשה לסרק אותה והתחילה נשירה רצינית. השיער שהגיע עד המותניים התקצר עד הכתפיים והקצוות שלו נהיו כמו של בובה, אפשר לפורר אותם עם היד. הבת שלי נעלבת ובוכה כשמדברים איתה על זה. זה עצוב", אמרה.

האפשרות שהנזק קשור בבריכה עלתה רק כשפגשה את לימור, חברתה מהשכונה. "שאלתי אם היא סיפרה את הבת שלה כי ראיתי שהשיער שלה קצר יותר, והיא אמרה 'לא, זה מהבריכה'. נפתחו לי העיניים. פתאום עוד אימהות אמרו אותו דבר".

הבת של לימור שמש לפני שהות בקיץ בכפר המכביה.. באדיבות המצולמים
בתה של לימור שמש, לפני/באדיבות המצולמים
הבת של לימור שמש אחרי שהות בקיץ בכפר המכביה.. באדיבות המצולמים
בתה של לימור שמש, אחרי/באדיבות המצולמים

בתה של נוגה כהן-יסינסקי הלכה לבריכה במשך ארבעה חודשים, החל מיוני. "אחרי חודש הרגשתי שפתאום השיער שלה נהיה כמו ראסטות ונשבר. היה לה שיער ארוך עד אחרי המרפק ונהיה עד הכתפיים. ממש נחתך. גם השיער שלי לא מה שהיה. משהו קרה. לא ייחסתי לזה חשיבות". כהן-יסינסקי המשיכה וסיפרה כי לאחר המקרה, ראתה פוסט בקבוצת תושבי רמת גן בפייסבוק שסיפר על מקרה דומה. "יש לי מישהו שאני קונה ממנו מוצרי שיער ושאלתי אותו לגבי זה, הוא המליץ לי על מוצר אנטי-כלור שלא עזר", אמרה.

מכפר המכביה נמסר בתגובה כי "מרכז הספורט כפר המכביה מבצע בדיקות על פי הנחיות משרד הבריאות כל שלוש שעות. כמו כן מתבצעות בחודשי הקיץ פעמיים בחודש בדיקות דרך חברה חיצונית הבדיקות עוברות למשרד הבריאות. כל הבדיקות נמצאו תקינות לחלוטין. אנו ממשיכים לשמור על סטנדרטים גבוהים ומקפידים על נהלי משרד הבריאות".

במשרד הבריאות אמרו כי "לא התקבלה תלונה בנושא. יש לציין כי במהלך חודשי הקיץ נערכה ביקורת בבריכה האמורה ולא התקבלו תוצאות חריגות בדגימות המים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully