וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

4 גברים נעצרו בחשד למעורבות ברצח העיתונאי נידאל אגבריה באום אל-פחם

עודכן לאחרונה: 19.10.2022 / 9:38

חודש וחצי אחרי הרצח, המשטרה עצרה ארבעה מתושבי העיר, בשנות ה-20 וה-30 לחייהם, ותבקש להאריך את מעצרם. בחיפוש בביתו של אחד החשודים נמצא אקדח. לפי המסתמן, הרקע לרצח הוא ניסיון של ארגון פשיעה מקומי להפעיל לחץ על אחיו של אגבאריה לשלם חוב בשוק האפור

בווידאו: היחידה המרכזית במחוז חוף עצרה הבוקר ארבעה חשודים במעורבות ברצח נידאל אגבאריה באום אל פאחם. 19 באוקטובר 2022/דובר צה"ל

המשטרה עצרה הבוקר (רביעי) ארבעה תושבי אום אל-פחם בשנות ה-20 וה-30 לחייהם בחשד למעורבות ברצח העיתונאי נידאל אגבאריה לפני כחודש וחצי בעיר. בחיפוש בביתו של אחד החשודים נמצא אקדח. בהמשך הבוקר המשטרה תבקש להאריך את מעצרם בבית משפט השלום בחיפה.

עורכי הדין יהלי שפרלינג ודורון נוי, המייצגים את הארבעה, אמרו לוואלה כי "הם מכחישים בתוקף כל קשר לחשדות, הם לא קשורים לרצח והם לא קשורים לאירועים האלה בכלל".

לפי המסתמן, הרקע לרצח הוא ניסיון של ארגון פשיעה מקומי להפעיל לחץ על אחיו של אגבאריה לשלם חוב בשוק האפור, אחרי שנושיו חשדו כי הוא עצמו נמלט לשטחים. על מתחם המשפחה נורו יריות כמה פעמים בשנתיים האחרונות, באחד המקרים האלה חדר כדור את חלון דירתו.

העיתונאי נדאל אגבריה, אום אל פאחם. ללא, אתר רשמי
נעצרו חשודים אחרי חודש וחצי. העיתונאי נידאל אגבאריה/אתר רשמי, ללא

אגבריה, עיתונאי בן 45 מאום אל-פחם, נורה למוות בתחילת ספטמבר סמוך לביתו בשכונת קינא שבאום אל-פחם. עדי ראייה סיפרו כי אירוע הירי התרחש ברחוב הראשי בעיר, מול כמה בתי עסק שעדיין פעלו באותה השעה.

אגבריה, מוסלמי אדוק, לא היה מזוהה עם תנועה כלשהי. בשנים האחרונות היה מפרסם כתבות באתר "בלדתנא" ("עירנו") שערך ובדף הפייסבוק שלו. הוא עסק רבות בנושאים חברתיים והקפיד להימנע מלכתוב על נושאים שנויים במחלוקת.

למרות זאת, בשיחות פרטיות ועל רקע האלימות הגואה בחברה הערבית בכלל ובעירו בפרט, הביע לא פעם חשש כי יירצח. חבריו הביעו תסכול וטענו כי "הכתובת היתה על הקיר" ולו הייתה המשטרה חוקרת בנחישות את האיומים עליו, הרצח שלו היה נמנע.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully