וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

העיתונאי נדאל אגבריה נורה למוות באום אל-פחם

עודכן לאחרונה: 5.9.2022 / 9:57

העיתונאי, בן 45, נרצח סמוך לביתו, ברחוב ראשי בשכונת קינא. אגבריה חווה כמה מקרי אלימות בעברו, כשבניהם בשנה שעברה נורה כדור לחלון ביתו. הוא הותיר אחריו אישה ובת. "היה ידוע רק בטוב, בכנות, במוסר טוב ובנדיבות, אהוב על כל מי שהכיר אותו"

נדאל אגבריה, עיתונאי בן 45 מאום אל-פחם, נורה הלילה (ראשון) סמוך לביתו בשכונת קינא בעיר. לפי החשד, הרצח אינו קשור לעבודתו כעיתונאי, אלא ניסיון להלך אימים על משפחתו של אגבריה בניסיון לגבות חוב מבן משפחה אחר. על מתחם המשפחה נורו יריות כמה פעמים בשנתיים האחרונות, באחד המקרים האלה חדר כדור את חלון דירתו. אגבריה הותיר אחריו אשה ובת.

צוות מד"א שהוזעק למקום העניק לו טיפול רפואי, ופינה אותו תוך ביצוע פעולות החייאה לבית החולים העמק בעפולה, שם נקבע מותו. כוחות משטרה שהגיעו לזירת הירי החלו באיסוף ממצאים במקום, לצד סריקות האזור לאיתור היורים. עדי ראייה סיפרו כי האירוע הירי התרחש ברחוב הראשי בעיר, מול כמה בתי עסק שעדיין פעלו באותה השעה.

לאחר הערכות מצב שקיימו הלילה אחרי חצות מפקד מרחב מנשה נצ"מ שלומי בן שושן ומפקד מחוז חוף ניצב יורם סופר בתחנת אום אל פחם, הוטלה החקירה על מיחלק פשיעה חמורה ביחידה המרכזית של מחוז חוף. טרם נעצר איש.

העיתונאי נדאל אגבריה, אום אל פאחם. ללא, אתר רשמי
העיתונאי נדאל אגבריה/אתר רשמי, ללא

אגבריה, מוסלמי אדוק, לא היה מזוהה עם תנועה כלשהי. בשנים האחרונות את כתבותיו היה מפרסם באתר "בלדתנא" (עירנו") שערך ובדף הפייסבוק שלו, עסק רבות בנושאים חברתיים והקפיד להמנע מלכתוב על נושאים שנויים במחלוקת. למרות זאת, בשיחות פרטיות ועל רקע האלימות הגואה בחברה הערבית בכלל ובעירו אום אל פחם בפרט, הוא הביע לא פעם חשש כי ירצח. חבריו הביעו תסכול על כי "הכתובת היתה על הקיר" ולו הייתה המשטרה חוקרת בנחישות את האיומים הישירים והעקיפים עליו ומפענחת אותם היה נמנע הרצח שלו.

מעיריית אום אל-פחם נמסר כי היא "המומה ומזועזעת" מהרצח. "איש התקשורת היה ידוע רק בכל הטוב, בכל הכנות, בעל המוסר הטוב והנדיב ובעל דת, אהוב על כל מי שהכיר אותו. אבדה גדולה לעירנו", נכתב. "עיריית אום אל-פחם מצערת ומוקיעה את האירוע הפלילי הזה, וקוראת למשטרה לנקוט בצעדים ובנהלים הנדרשים ולעצור את העבריינים הרוצחים כדי להטיל עליהם דין וחשבון ולקבל עונש, לנקום בעבריינים הפוגעים. אנו סומכים על אלוהים והוא הסוכן הטוב ביותר, ואין כוח או כוח אלא עם אלוהים, ואנו שייכים לאלוהים ואליו נחזור".

ראש עיריית אום אל פחם, ד"ר סמיר מחמיד, הצטרף לדברים: "מדובר באסון כבד, אני משתתף מעומק הלב בצערה של משפחת אגבריה ובצער התושבים כולם. בשנה האחרונה תחושת הביטחון באום אל פחם עלתה באופן משמעותי עם התחזקות הקשר והתיאום בין כלל הגורמים האמונים על הביטחון בעיר. אנחנו לא הולכים לאחור - לא נאפשר לעבריינות להרים את הראש, ונמשיך גם מחר בבוקר לפעול יחד למיגור האלימות והעבריינות בעיר. כולי תקווה שאירועים שכאלו, לא יחזרו על עצמם עוד".

הזירה באום אל-פחם בה נורה למוות העיתונאי נדאל אגבאריה. 4 בספטמבר 2022. דוברות משטרת ישראל
זירת האירוע. אום אל-פחם/דוברות משטרת ישראל

מרכז "אעלאם" השתתף בצער חברם. "מדובר בחציית כל קו אדום, הפגיעה בעיתונאים ואנשי ציבור הינה עליית מדרגה באלימות הגואה ברחוב הערבי", הטיחו. "מדובר בפגיעה לא רק באגבריה כאדם אלא שגם בחופש הביטוי וזכות הציבור לדעת. ארגוני הפשיעה מנסים להלך אימים על עיתונאים ולפגוע ביכולתם לדווח על פשעיהם שגובו נכון להיום מאות קורבנות. אחרי הזנחה משטרתית וממשלתית של הרבה שנים, ארגוני הפשיעה לא מפחדים מהשלכות, ואלה התוצאות".

ארגון העיתונאים והעיתונאיות מסר כי הוא "מזועזע מרציחתו של העיתונאי נידאל אגבארייה ושולח תנחומים למשפחתו". הארגון קרא למשטרה "לפעול באופן מידי לאיתור הרוצחים והבאתם לדין ולפעול ביתר שאת על מנת למגר את מגיפת האלימות בחברה הערבית".

מרכז מוסאוא מסר, "זה המחיר ששילם עיתונאי שחוסל בידי הפשע המאורגן בחברה הערבית. ירו עליו בעבר והמשטרה שתקה. הערב חיסלו אותו כדי שידע כל עיתונאי ערבי שעדיף לו לא לעסוק בפשע ובשחיתות. מצער שהעיתונאים הערבים ננטשו לבד. מצד אחד הם סובלים מאלימות המשטרה ומצד אחד מאלימות ארגוני הפשע. זאת קריאה לכל העיתונאים ואנשי הציבור להיאבק בפשע המאורגן ולמשטרה למצות את הדין עם היורים".

תושב רמאללה בן 17 נעצר בחשד לרצח בדריסה של שוטר בשרון. הזירה, 17 ביולי 2022. דוברות משטרת ישראל
ניידת משטרה, אילוסטרציה/דוברות משטרת ישראל

מפלגת חד"ש תקפה את המשטרה על רקע הרצח וטענה שהיא "ידעה כבר שנה שארגוני הפשיעה סימנו את ביתו של נידאל אגבאריה. לפני שנה ביתו נורה כשהוא ומשפחתו בביתו, אך המשטרה לא פעלה לעצור את הפושעים. נידאל נרצח היום עקב אוזלת ידה של משטרת ישראל.רצח עיתונאי הוא נסיון לסתום את קול המחאה הערבית נגד האלימות והפשיעה. על משטרת ישראל לשים סוף להפקרה של החברה הערבית, להוציא את הנשק מהרחובות, ולמצות את הדין עם הרוצחים השפלים".

ח"כ אעידה תומא-סלמיאן הוסיפה, "אין מילים לתאר את עומק הזעזוע מרצח העיתונאי נידאל אגבאריה. הנסיבות עדיין מתבהרות, אבל נידאל היה מאויים ולפני שנה נורו יריות על ביתו. אם המשטרה היתה תופסת את מי שירה לפני שנה אולי הרצח היה נמנע. על המשטרה להפסיק להפקיר את ביטחון האזרחים הערבים, ולמצות את הדין עם הרוצחים המתועבים".

אירוע ירי נוסף בחברה הערבית אירע בשבוע שעבר, כשגבר בשנות ה-40 לחייו נורה למוות במהלך קטטה בגן חק"ל ב' ברמלה. צוות מד"א שהגיע למקום העניק לו טיפול רפואי וביצע בו פעולות החייאה תוך כדי פינויו לבית החולים אסף הרופא שבבאר יעקב, שם לבסוף נקבע מותו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully