וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חשד: מפקד פלוגה בגבעתי ירה באוויר כדי להאיץ בחייליו

עודכן לאחרונה: 19.10.2022 / 17:39

המקרה התברר בשאלון אנונימי בקרב חיילי מסלול בבסיס האימונים של חטיבת גבעתי. לפי החשד, לפני כמה שבועות, מפקד הפלוגה ירה באוויר כדי להאיץ בפקודיו לבצע משימה במהירות, במסגרת תהליך ההכשרה ללחימה. הקצין הושעה מתפקידו ל-60 יום והמשטרה הצבאית פתחה בחקירה

גדוד צבר של חטיבת גבעתי מסכם תרגיל גדודי תקופת אימון משמעותית ללחימה במתווה דרומי 27 ביולי 2017. ראובן קסטרו
לוחמי גבעתי, למצולמים אין קשר לכתבה/ראובן קסטרו

מפקד פלוגה בגבעתי חשוד כי ירה באוויר כדי להאיץ בחיילים, בניגוד לנהלי צה"ל - כך עלה במסגרת שאלון אנונימי שהתקיים בחטיבה. הפרטים הועברו למפקד החטיבה ולמפקד אוגדה 162, שהחליטו להשעות את מפקד הפלוגה ל-60 יום ולעדכן את המשטרה הצבאית, שפתחה בחקירה.

המקרה התברר במסגרת שאלון אנונימי בקרב חיילי מסלול בבסיס האימונים של חטיבת גבעתי, שנועד לחשוף בעיות בתנאי השירות, יחס מפקדים ואירועים חריגים. לפי החשד, לפני כמה שבועות, מפקד הפלוגה ירה באוויר כדי להאיץ בפקודיו לבצע משימה במהירות, במסגרת תהליך ההכשרה ללחימה.

החשד הובא לידיעתו של מח"ט גבעתי, אל"ם אליעד (מואטי) מאור, שתחקר את האירוע והעביר את הפרטים למפקד אוגדה 162, תא"ל נדב לוטן. בתום עיון בפרטי התחקיר והתייעצות עם מפקדים נוספים, הוחלט להשעות את מפקד הפלוגה ל-60 יום מתפקידו באופן מיידי.

עו"ד רס"ן (במיל') אבי פינרסקי, הסנגוריה הצבאית. פלג אלקלעי, אתר רשמי
"מ"פ מצטיין", עורך הדין אבי פינרסקי שמייצג את הקצין/אתר רשמי, פלג אלקלעי

האירוע התקבל בתדהמה בבא"ח גבעתי, שכן סגל הפיקוד שנבחר לשרת בבסיס מוגדר כאיכותי בחטיבה וככזה מיועד לתפקידים בכירים נוספים. גורם צבאי אמר כי בתום חקירת מצ"ח יועברו הממצאים לעיון הפרקליט הצבאי ויוחלט אם להגיש כתב אישום או להסתפק בדין משמעתי.

מדובר צה"ל נמסר: "בעקבות כמה אירועים חריגים בהם עלה חשד לעבירות בנשק, ולאחר תחקיר פיקודי, החליט מפקד עוצבת הפלדה על השעיית מפקד פלוגת הכשרה בחטיבת גבעתי ל-60 יום. במקביל נפתחה חקירת מצ"ח לבירור האירועים, בסיומה יועברו הממצאים לבחינת הפרקליטות הצבאית. צה"ל רואה בחומרה כל מקרה של עבריינות בנשק ונוקט יד קשה כנגד מעורבים באירועים מסוג זה".

עו"ד רס"ן (במיל') אבי פינרסקי, מייצג במסגרת הסנגוריה הצבאית מסר בתגובה: "מדובר בתלונה של חיילים ספורים אשר תיארו אירוע בצורה לא פרופורציונלית במסגרת 'סגירת חשבונות' בסוציומטרי, מדובר במפ מצטיין, שאף אם חרג מהפקודות בירי, שנעשה בשטח אש בהיסט לפני תרגיל רטוב, ועל כך לקח אחריות, האירוע היה שונה מהתלונה ולאחר סיום החקירה יתברר כי לא מדובר באירוע ברף פלילי, השעיה היא הליך שגרתי במקרים כאלו ובכוונת הקצין לערער"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully