וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: פלסטיני מעזה נחטף במלזיה על ידי המוסד ושוחרר

עודכן לאחרונה: 18.10.2022 / 16:41

לפי רשת אל-ג'זירה, המוסד חטף את הפלסטיני בספטמבר בקואלה לומפור, בעזרת סוכנים מלזים מקומיים, וחקר אותו החטוף בשיחת וידאו לגבי קשריו עם הזרוע הצבאית של חמאס. לפי אתר חדשות מלזי, בראש חוליית החוטפים עמדה אישה מלזית כבת 30 שגוייסה ב-2018. במוסד סירבו להתייחס

גשר לאנגקווי מלזיה. ShutterStock
חטיפה במלזיה/ShutterStock

פלסטיני מעזה נחטף על ידי המוסד במלזיה ושוחרר על ידי שירותי הביטחון במדינה - כך דיווחה הערב (שני) רשת אל-ג'זירה. לפי הדיווח, החטיפה התרחשה בספטמבר בבירה קואלה לומפור, בעזרת סוכנים מלזים מקומיים. במוסד סירבו להתייחס לדיווחים.

רשת אל-ג'זירה דיווחה עוד כי שירותי המודיעין של מלזיה הצליחו להגיע למקום בו הוחזק הפלסטיני ולעצור את חוטפיו. לפי הדיווח, המוסד חקר את הפלסטיני החטוף בשיחת וידאו לגבי קשריו עם הזרוע הצבאית של חמאס.

החשודים בחטיפת הפלסטיני במלזיה

לפי אתר החדשות המלזי New Strait Times, החטיפה התרחשה ב-28 בספטמבר בשעה 10 בלילה. הפלסטיני החטוף שוחרר ע"י כוח מיוחד של המשטרה המלזית 24 שעות אחר כך. הכוח המיוחד של המשטרה פרץ למקום בו הפלסטיני הוחזק בעיצומה של החקירה שעבר ותוך כדי שהחוטפים מכים אותו. לפי הדיווח, החוטפים הכריחו אותו לפתוח את הנעילה של הטלפון הנייד שלו, וזרקו את הטלפון שלו מהחלון של הרכב.

בדיווח באתר המלזי נמסר עוד כי הפלסטיני החטוף הוחזק בחדר עם כיסוי עיניים כשהוא קשור לכסא. כמה דקות אחר כך החלה שיחת וידאו עם שני גברים שהחטוף סבור כי היו ישראלים. הם אמרו לו "אתה יודע למה אתה נמצא כאן". לפי הדיווח, במהלך החקירה שאלו אנשי המוסד את הפלסטיני החטוף לגבי יכולות המחשוב של חמאס, האפליקציות בהן הארגון משתמש ויכולות פיתוח התוכנה של הארגון.

עוד בוואלה!

חיסול המהנדס הפלסטיני: "נמצא הרכב שעמו ברחו המתנקשים ממלזיה"

לכתבה המלאה
פעילי חמאס ברצועת עזה, 28 במאי 2021. רויטרס
המוסד חקר את הפלסטיני לגבי יכולות המחשוב של חמאס. פעילי חמאס/רויטרס

לפי הדיווח באתר המלזי, בראש חוליית החוטפים עמדה אישה מלזית באמצע שנות השלושים לחייה, חוקרת פרטית שגוייסה ע"י המוסד ב-2018. באותה השנה, חוסל פעיל חמאס בשם מוחמד אל-בטש במלזיה. שירותי הביטחון המקומיים ייחסו את החיסול למוסד. עוד דווח כי האישה שעמדה בראש חוליית החוטפים הקימה צוות מודיעין שניהל מעקב אחרי שני פלסטינים. לפי הדיווח, האישה קיבלה כ-2,000 אירו בחודש מהמוסד.

עוד דיווח האתר המלזי, כי שני הפלסטינים שאחריהם התנהל המעקב היו אנשי מחשבים ומומחים בתכנות. הם סיימו ארוחת ערב במרכז קואלה לומפור ועמדו להיכנס למכוניתם, כשמכונית מסחרית לבנה עצרה לידם. ארבעה גברים יצאו מהמכונית והוציאו את הפלסטיני שהיה במושב הנהג מהרכב. הם הכו אותו ואמרו לו ש"הבוס שלהם רוצה לדבר איתו". הפלסטיני השני ניסה לסייע לחברו אך החוטפים הזהירו אותו ואמרו לו להתרחק מהמקום. לפי הדיווח, הפלסטיני השני הבין כי ייתכן ומדובר בסוכני מוסד, רץ למלון סמוך והזעיק את אנשי הביטחון של המלון. 40 דקות אחרי החטיפה, הוא הגיש תלונה במשטרה.

מקור שדיבר עם האתר המלזי אמר כי החטיפה השתבשה כשהחוטפים נתנו לפלסטיני השני להימלט. "למעשה הפלסטיני שלא נחטף היה הדמות המרכזית יותר", אמר המקור. כמו כן, לפי הדיווח, החוטפים לא הסתירו את פניהם ולוחית הרישוי של הרכב שלהם לא היתה מזוייפת. משטרת מלזיה פתחה בחקירה והצליחה לעלות על עקבותיהם של החוטפים. כשהמשטרה פרצה לחדר החקירה הייתה בעיצומה. אנשי המוסד בשיחת הווידאו נשמעו מבולבלים מהכאוס שהתחולל וצעקו "הלו, הלו" לפני שהשיחה התנתקה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully