וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מי צריך את טיק-טוק? הפרצה שמאפשרת ל"גוב האריות" להמשיך להתעצם מתחת לאף של צה"ל

על אף שהרשת החברתית סגרה כמה מחשבונותיהם של הפעילים משכם, חברי תא הטרור שאחראי לפיגועים האחרונים ממשיכים לשלהב את תומכיהם ברשת טלגרם המוצפנת. מספר העוקבים מתעצם מדי יום והגיע כבר לכ-130 אלף עוקבים, ורק לאחרונה קראו להצטרף לעצרת הזדהות ברחבי הרשות

בווידאו: זירת ניסיון הפיגוע ביישוב שקד/חמי ארלנגר

ימים בודדים עברו מאז סגירת עמוד הטיק-טוק של קבוצת "גוב האריות" משכם, שהחברים החמושים בה מתעמתים עם חיילי צה"ל וקוראים לביצוע פיגועים. כעת, גורמים במערכת הביטחון מספרים כי עם הסרת העמוד על ידי הרשת החברתית בעקבות התכנים המסיתים המתפרסמים בו - חברי "גוב האריות" עברו לשלהב את הפעילים ברשת טלגרם המוצפנת.

לפי גורמים ביטחוניים שמתמחים ברשתות חברתיות, בתוך יממה מאז פתיחת הערוץ של הקבוצה זינק מספר העוקבים מ-40 אלף ל-60 אלף איש. כיום, שלושה ימים מאז סגירת חשבון הטיק-טוק של הקבוצה - עוקבים אחרי החשבון החדש בטלגרם יותר מ-129 אלף גולשים וההיקף מתרחב בכל כמה שעות.

הגורמים הדגישו כי בשלב זה אין תמונה מלאה של זהות העוקבים, ולא ברור במדויק כמה מתוכם פלסטינים מהרשות הפלסטינית, תושבי רצועת עזה, ערביי ישראל או ערבים מרחבי העולם - אך המגמה מאוד מדאיגה.

גוב האריות בטלגרם. ללא, אתר רשמי
מתוך עמוד הטלגרם של "גוב האריות/אתר רשמי, ללא

אתמול בלילה כבר נענו מאות פלסטינים לקריאת הזדהות מסיתה שיצאה בערוץ הטלגרם של "גוב האריות" שבה ביקשו מהעוקבים לצאת לגגות הבתים לפתוח לצעוק "אללה אכבר" ולפתוח באש לעבר כוחות צה"ל. "כל התושבים, בנינו, אמהותינו, אחינו, ילדנו - צאו הלילה ב-00:30 והשמיעו קריאות אללה אכבר, אנחנו רוצים שאלו יהיו הקולות האחרונים שנשמע, אנחנו מחכים לשמוע את קולות הירי שלכם חורכים את חזה האויב, נילחם יחד בשורה אחת", נכתב בהודעה.

הבוקר התקבל דיווח על מספר מוקדים של התקהלויות פלסטינים שנענו לקריאה של הקבוצה בטלגרם בביתוניא, רמאללה, טול כרם, ג'נין, שכם, טובאס ועוד. ההערכה של גורמים ביטחוניים היא שהערב תצא קריאה דומה לעמוד על גגות הבתים, להביע הזדהות וייתכן מאוד שיקדימו את הפעילות לשעה 21:00.

המגמה מעוררת דאגה רבה בקרב גורמים במערכת הביטחון שכן סגירת החשבון של גוב האריות בטיק-טוק הצליחה לייצר פעולה הפוכה: התגברות האהדה כלפי הקבוצה וזאת תחת רשת הטלגרם שבה כמעט ולא ניתן להגביל תכנים.

עוד בוואלה!

טיקטוק חסמה את החיפוש אחר חוליית הטרור "גוב האריות"

לכתבה המלאה
ארגון הטרור גוב האריות. --, אתר רשמי
חמוש החבר בארגון "גוב האריות"/אתר רשמי, --

גורמים במערכת הביטחון אמרו כי מוקדם מדי לקבוע כמה מהעוקבים בטלגרם ומאלו שהביעו תמיכה ב"גוב האריות" מוכנים ליטול כלי נשק ולבצע פיגועים וכמה מהם רק מביעים סולידריות. החשש הוא שההפגנות על גגות הבתים יתרחבו לערים נוספות שיובילו להשראה וחקיינות של פיגועים בחטיבות מרחביות נוספות מחוץ לשומרון.

בשלב זה מערכת הביטחון לא מצליחה להגביל את הפעילות של "גוב האריות" בטלגרם שמצאו את הפרצה ברשת להעלות תוכן מסיר לטרור ומעודד פיגועים בהשראה.

ההערכה של גורמי הביטחון היא כי העפילים החמושים בקבוצה מקבלים סיוע מצעירים פלסטינים קיצוניים מיו"ש , רצועת עזה ומקומות נוספים בהפקת סרטונים, תמונות, ומסרים והפצתם ברשתות החברתיות בצורה מתוחכמת שמקשה להתחקות על מנהלי התוכן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully