וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מדבדב מזהיר את ישראל: "משלוחי נשק לאוקראינה יהרסו את היחסים עם רוסיה"

עודכן לאחרונה: 17.10.2022 / 19:00

נשיא רוסיה לשעבר התריע בטלגרם כי אם ישראל תספק נשק לאוקראינים, הדבר יפגע עמוקות ביחסי המדינות. זאת, לאחר שהשר נחמן שי קרא לסייע צבאית לאוקראינה, אחרי מתקפות המל"טים האיראנים. בכירים במשרד החוץ: "דבריו של השר שי אינם מייצגים את מדיניות הממשלה"

פיצוצים באזור קייב בעקבות מתקפת מל"טים מתאבדים איראניים/טלגרם

נשיא רוסיה לשעבר דמיטרי מדבדב שיגר היום (שני) אזהרה לעבר ישראל, אם תספק נשק לאוקראינה. "נראה שישראל עומדת בפני מהלך בלתי אחראי, והוא לספק נשק לאוקראינים". כתב מדבדב. "זה מהלך שיהרוס את היחסים בין ישראל ורוסיה".

על פי בכירים ישראלים, דבריו של מדבדב מגיעים ככל הנראה בתגובה לדברים שאמר אתמול שר התפוצות נחמן שי לפיהם על ישראל לסייע לאוקראינה בתגובה לשימוש הרוסי במל"טים תוצרת איראן. "נסתיימו הספקות איפה ישראל צריכה לעמוד בסכסוך הדמים הזה. אין מקום לצדקנות עוד. הגיעה העת שנגיש לאוקראינה סיוע צבאי כפי שעושות ארה"ב ומדינות נאט"ו", אמר שי. בכירים במשרד החוץ הבהירו הערב כי "דבריו של השר נחמן שי כי על ישראל לספק נשק לאוקראינה אינם מייצגים את מדיניות הממשלה".

מדבדב הזכיר גם את "ממשיכיו" של סטפן בנדרה, מנהיג אוקראינה בתקופת מלחמת העולם השניה. "אנשיו של בנדרה היו נאצים, ושימו לב לממשיכי דרכו. אם יסופק להם נשק, ישראל תוכל להכריז על בנדרה כגיבור שלה".

המל"טים האיראניים בשימוש רוסיה

נשיא רוסיה דמיטרי מדבדב בנאום השנתי לאומה במוסקבה. רויטרס
מדבדב בתקופתו כנשיא/רויטרס

הבוקר נשמעו פיצוצים בקייב בירת אוקראינה. בלשכת הנשיא זלנסקי מסרו כי המתקפה בוצעה באמצעות מל"טים מתאבדים. ראש העיר ויטלי קריצ'קו אמר כי כמה בנייני מגורים נפגעו במתקפה. טרם דווח על נפגעים. ראש לשכתו של זלנסקי כינה את התקיפה "פרפורי גסיסה. הרוסים חושבים שזה יעזור להם".

המתקפה מגיעה שבוע לאחר שצבא רוסיה תקף בבירת אוקראינה במתקפה בה נהרגו 11 בני אדם. גם אז האשימו באוקראינה כי התקיפה בוצעה באמצעות מל"טים מתאבדים תוצרת איראן. המתקפה הגיעה בתגובה לפיצוץ גשר קרים על ידי אוקראינה כמה ימים קודם לכן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully