וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לאחר שנהרג בפיגוע: קרניות עיניו של סמ"ר עידו ברוך החזירו מאור עיניים לשני חולים

עודכן לאחרונה: 16.10.2022 / 12:57

סמ"ר ברוך, בן 21 בנופלו, נהרג במהלך הפיגוע בשבי שומרון. משפחתו הסכימה לתרום את קרניות עיניו ובכך העניק מאור עיניים לשני ישראלים בשנות ה-80 לחייהם. "התרגשות וצער בעת ובעונה אחת"

אמו של החייל עידו ברוך ספדה לו: נמשיך להיות משפחה מיוחדת/צילום: ניב אהרונסון

קרניות עיניו של סמ"ר עידו ברוך, שנהרג בפיגוע בשבי שומרון בשבוע שעבר, הושתלו בעיניהם של שני ישראלים, ובכך העניק להם מאור עיניים. השניים, בנימין גורן ואביבה רענן, בשנות ה-80 לחייהם, הגיבו בהתרגשות כששמעו על זהות התורם.

ברוך, בן 21 בנופלו, נפצע מירי שבוצע מרכב חולף ובנשק אוטומטי סמוך ליישוב שבי שומרון. הוא מת מפצעיו בבית החולים. לאחר מותו, משפחתו תרמה את אבריו, ובכך העניק מאור עיניים לשניים. "אחרי ההשתלה, סיפרנו להם מיהו התורם שהעניק להם מאור עיניים", סיפרו במרכז הלאומי להשתלות. "ראינו התרגשות והצער על פניהם".

לוחם סיירת גבעתי, סמל-ראשון עידו ברוך ז"ל הוא הלוחם שנפל לאחר שנפגע בפיגוע ירי סמוך ליישוב שבי שומר 11 באוקטובר 2022. דובר צה"ל, אתר רשמי
קרניות עיניו נתרמו. עידו ברוך/אתר רשמי, דובר צה"ל

"אצילות הנפש של המשפחה ריגשה את כולנו", אמרה רחל ונונו, מתאמת השתלות במרכז. "הם בחרו להעניק חיים לאחרים ברגע כל כך קשה וכואב".

עוד בוואלה!

מאות השתתפו בהלוויית סמ"ר עידו ברוך: "לא האמנתי שככה ניפרד"

לכתבה המלאה
אביבה רענן, קיבלה תרומת קרנית עין מהחייל עידו ברוך שנהרג בשבי שומרון.

16 באוקטובר 2022. ללא, אתר רשמי
מימין: אביבה רענן/אתר רשמי, ללא

מאות השתתפו בהלווייתו של ברוך שהתקיימה ברביעי שעבר בבית העלמין בגדרה. "ילד חכם ומצחיק, עוזר לסביבה", ספדה לו אימו. "שתינו בצמה את הסיפורים שלך שחזרת מהבסיס. היית מצטיין, הכי טוב שאפשר. כל מה שבא לקחת חלק. נגעת בכולם. נמשיך לשמור על משפחה מאוחדת אוהבים אותך ילד שלנו. גאים בך, תהיה גאה גם בנו".

בנימין גורן,קיבל תרומת קרנית עין מהחייל עידו ברוך שנהרג בשבי שומרון.

16 באוקטובר 2022. ללא, אתר רשמי
בנימין גורן/אתר רשמי, ללא

ארגון "גוב האריות" קיבל אחריות על הפיגוע שהביא למותו של ברוך, כמו פיגועים נוספים שפקדו את אזור יהודה ושומרון בחודשים האחרונים. שלושה ימים לפני הפיגוע בשבי שומרון נהרגה החיילת נעה לזר בת ה-18 בפיגוע ירי במחסום שועפאט הסמוך לירושלים. מאבטח נוסף נפצע באורח קשה, והמחבל טרם נתפס.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully