וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המהומות בכלא בטהראן: "4 נהרגו, אסירים ניסו להימלט דרך שדה מוקשים"

עודכן לאחרונה: 16.10.2022 / 14:56

מתיעוד שפורסם באיראן נראות תוצאות השריפה בכלא אווין במדינה, שפרצה לדברי כלי התקשורת במדינה בעקבות סכסוך בין אסירים לאנשי בית הסוהר. עוד נמסר כי 61 נפצעו בתקרית. הרשויות הכחישו את הקשר בין התסיסה בכלא לבין ההפגנות הרחבות המתקיימות זה שבועות ברחבי המדינה

בווידאו: אש פרצה בכלא בטהראן שבו מוחזקים אסירים פוליטיים, יריות נשמעו/שימוש לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

סוכנות הידיעות הממשלתית באיראן עדכנה היום (ראשון) כי במהומות בכלא אווין, בו פרצה שריפה אתמול, נהרגו ארבעה אסירים ו-61 נפצעו. בתיעוד מהאירוע שפרסמה הסוכנות נראים קירות ותקרות מפוחמים בחדר הממוקם בקומה העליונה של מתפרת הכלא. "השריפה נגרמה מסכסוך בין כמה אסירים במתפרה", אמר מושל מחוז טהראן מוחסן מנצורי. "המתפרה הוקמה כדי לייצר מקומות עבודה לאסירים", הוסיף.

אתמול דיווחה הסוכנות כי העימותים שהתרחשו היו בין אסירים במחלקה אחת לבין צוות בית הסוהר. גורם המצוי בפרטים אמר כי האסירים הציתו מחסן שהיה מלא במדים, מה שגרם לשריפה הגדולה. לדבריו, "המתפרעים" הופרדו מיתר האסירים כדי לבלום את התפשטות האלימות. מאוחר יותר דיווחה הסוכנות כי תשעה בני אדם נפצעו בתקרית, ללא פירוט נוסף.

בעקבות השריפה במקום, משפחות האסירים התאספו ליד הכלא בתקווה לקבל עדכון על מצב יקיריהם הכלואים שם. אישה בשם מסומה, בת 49, סיפרה שבנה בן ה-19 נכלא במקום לפני כשבועיים, לאחר שהשתתף בהפגנות החיג'אב המתקיימות זה כמה שבועות במדינה. "אני לא יכולה לסמוך על החדשות באשר לבריאותו, אני צריכה לראות אותו מקרוב", אמרה.

סוכנות הידיעות החצי-רשמית "פארס" המקורבת למשמרות המהפכה, דיווחה כי כמה אסירים שניסו להימלט עשו זאת דרך "שדה מוקשים" בחלקו הצפוני של הכלא. "אומרים שקולות הפיצוצים היו קשורים למקרה", נכתב בדוח ללא פירוט נוסף.

עוד בוואלה

דיווח באיראן: אש פרצה בכלא בטהראן שבו מוחזקים אסירים פוליטיים, יריות נשמעו

לכתבה המלאה
אש בבית הסוהר אווין לאסירים פוליטיים בטהראן, 15 באוקטובר 2022. שימוש לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים, אתר רשמי
מכחישים את הקשר בין התסיסה בכלא לבין ההפגנות במדינה. השריפה בכלא אווין/אתר רשמי, שימוש לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

גורם בכלא דיווח כי "המצב בשליטה מוחלטת", וכי כבאים כיבו את הלהבות. מאוחר יותר אמר התובע בטהראן עלי סאלחי כי השקט חזר לבית הסוהר וכי התסיסה בו אינה קשורה להפגנות המתקיימות במדינה.

כלא אווין ידוע לשמצה והוא הוכנס בארצות הברית לרשימה השחורה כאתר שבו מבוצעת "פגיעה חמורה בזכויות אדם". ארגוני זכויות אדם האשימו את איראן בכך שהיא כולאת בו אסירים פוליטיים לתקופות בלתי מוגבלות, משתמשת בעינויים ומונעת טיפול רפואי מהאסירים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully