וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח באיראן: אש פרצה בכלא בטהראן שבו מוחזקים אסירים פוליטיים, יריות נשמעו

עודכן לאחרונה: 16.10.2022 / 8:59

על פי אתר אופוזיציה איראני, שמונה נפצעו במהומות בכלא. עד ראייה דיווח: משפחות אסירים נאספו בשער בית הסוהר. כלא אווין בטהראן ידוע לשמצה בעקבות שימוש בעינויים, כליאה ללא הגבלת זמן ומניעת טיפול רפואי מאסירים

בווידאו: אש פרצה בכלא בטהראן שבו מוחזקים אסירים פוליטיים, יריות נשמעו/שימוש לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

אתר של האופוזיציה למשטר האיראני פרסם הערב (שבת) סרטונים שבהם נראה אש עולה מבית הכלא אווין בטהראן. ברקע נשמעו יריות שהגיעו, על פי הדיווח, גם הן מבית הסוהר, שבו מוחזקים אסירים פוליטיים. בסרטונים נוספים שפורסמו באתר נראו שוטרים רכובים על אופנועים כשהם עושים את דרכם לאזור בית הכלא. במקום נשמעה אזעקה.

גורם רשמי איראני אמר כי המהומה שפרצה במקום הסתיימה, וכי מכבי האש מתמודדים עם השריפה. הגורם, ששמר על עילום שם, אמר גם כי העימות אירע באגף שבו מוחזקים "בריונים". ככל הנראה, כוונתו הייתה לרמוז שהאסירים הפוליטיים לא היו מעורבים. מאוחר יותר דיווחה סוכנות הידיעות האיראנית כי שמונה אנשים נפצעו בשריפה, ואיש לא נהרג.

סוהר בבית הכלא אווין בטהראן. רויטרס
סוהר בבית הכלא אווין (ארכיון)/רויטרס

הוכנס לרשימה השחורה

סוכנות הידיעות רויטרס דיווחה כי שוחחה עם עד ראייה במקום, שסיפר כי "משפחות של אסירים נאספו ליד השער הראשי של בית הכלא". במקום כלוא, בין השאר, סיאמק נמאזי, אמריקני בעל אזרחות איראנית שמרצה מזה שבע שנים עונש מאסר בעוון ריגול. נמאזי חזר לכלא ביום רביעי אחרי חופשה קצרה. בבית הסוהר כלואים גם אסירים נוספים בעלי אזרחות כפולה.

אש בבית הסוהר אווין לאסירים פוליטיים בטהראן, 15 באוקטובר 2022. שימוש לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים, אתר רשמי
"פגיעה חמורה בזכויות אדם". בית הכלא אווין עולה באש/אתר רשמי, שימוש לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

כלא אווין ידוע לשמצה והוא הוכנס בארצות הברית לרשימה השחורה כאתר שבו מבוצעת "פגיעה חמורה בזכויות אדם". ארגוני זכויות אדם האשימו את איראן בכך שהיא כולאת בו אסירים פוליטיים לתקופות בלתי מוגבלות, משתמשת בעינויים ומונעת טיפול רפואי מהאסירים.

  • עוד באותו נושא:
  • איראן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully