וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המלחמה ב"גוב האריות": היתרי הכניסה למשפחות נשללו, חסימות ברשתות החברתיות

עודכן לאחרונה: 16.10.2022 / 8:28

מערכת הביטחון ממשיכה במלחמתה בקבוצת הטרור משכם אליה השתייכו המחבלים שביצעו את הפיגועים האחרונים. בתום הערכת מצב הוחלט על שלילת היתרי הכניסה לישראל של 164 מבני משפחותיהם של חברי הארגון. במקביל, כמה מחשבונותיהם של פעילי הארגון נחסמו

בווידאו: התפרעויות ועימותים במזרח ירושלים, 13 באוקטובר 2022/דוברות משטרת ישראל

במערכת הביטחון נערכים גם היום (ראשון) לקראת סיום חגי תשרי, והכוננות ברחבי ירושלים ויהודה ושומרון מגיעה לשיא, בעקבות הפיגועים האחרונים והמהומות בבירה. גופי הביטחון מתמקדים כעת בסיכול תא הטרור "גוב האריות", האחראי למרבית הפיגועים בחודשים האחרונים.

כצעד נוסף על הוחלט על שלילת היתרי הכניסה לישראל של 164 מבני משפחותיהם של גורמי טרור במרחב העיר שכם, בהם אותם חברי התא. בשנה האחרונה נמנעה כניסתם לישראל של למעלה מ-2,500 קרובי משפחה של מחבלים פלסטינים שביצעו פיגועי טרור.

כמו כן, טיקטוק חסמה את חשבונותיהם של כמה מפעילי הארגון ולא היה ניתן למצוא תכנים באמצעות חיפוש האשטאג של שם הארגון. עם זאת, הבוקר נפתחו החסימות.

בשל המצב הביטחוני, ארבע פלוגות מילואים של מג"ב גוייסו ברחבי איו"ש וירושלים, כדי לתגבר את הכוחות בשטח. "הפלוגות מחזקות את הפעילות המוגברת שיחידות משמר הגבול מבצעות במוקדי הפרות הסדר וההתפרעויות", אמר מפקד מג"ב אמיר כהן. "לוחמי משמר הגבול, ימשיכו לפעול ביד קשה ובאמצעות כלל האמצעים המתקדמים נגד מפירי הסדר הציבורי".

מתיחות בירושלים. 13 באוקטובר 2022. דוברות משטרת ישראל
שוטרים בהפרות סדר בירושלים/דוברות משטרת ישראל

בתוך כך, יותר משבוע עבר מאז פיגוע הירי הקטלני במחסום שועפאט, והמחבל הנמלט עודאי תמימי טרם נתפס. כוחות הביטחון ממשיכים בחיפושים אחר תמימי, ובמקביל נמשך המצוד אחר המחבל שביצע את פיגוע הירי בשבי שומרון.

בעוד המחבלים ממשיכים להסתתר והחיפושים מתמקדים בשכונות מזרח ירושלים, ההסתה ברחוב הפלסטיני וברשתות החברתיות נמשכת ונרשמות הפרות סדר וניסיונות פיגועים בתדירות יומיות, כשהאחרון שבהם היה פיגוע הירי שלשום ביישוב בית אל.

מחסום שועפט 
13 באוקטובר 2022. ראובן קסטרו
מחסום שועפאט לאחר הפיגוע/ראובן קסטרו

בפיגוע שלשום תושב היישוב בן 25 נפצע באורח קל לאחר שנורה בעת שישב בסוכת חצר ביתו. לוחמי צה"ל שהיו בפעילות באזור ירו לעבר אחד המחבלים וחיסלו אותו. אתמול בשעות הבוקר, לאחר לילה של חיפושים, לכדו הכוחות את המחבל השני, שברח לאחר הירי. בביתו של המחבל, מחמד עודה בן 19 מהכפר דיר ג'ריר, נמצאו אמצעי לחימה, מדים וחומרי תעמולה. הצעיר שנפגע פונה לבית החולים שערי צדק בירושלים.

המתיחות ביהודה ושומרון נמשכת עם מתפרעים שממשיכים ביידוי אבנים לעבר כלי רכב ואוטובוסים ישראליים. ילדה בת שלוש נפצעה שלשום בפניה באורח קל סמוך לכפר חווארה. בתגובה, קבוצת מתנחלים מהאזור הגיעה למקום והתעמתה עם פלסטינים. כוחות צבא שהגיעו למקום הרחיקו את מיידי האבנים ומשתמשים באמצעים לפיזור הפגנות. במקביל, נוסע באוטובוס נפגע קל מזריקת אבנים בכביש 436 סמוך לירושלים. בכביש 55, בין עזון לצומת מעלה שומרון, נפצעה נהגת ישראלית באורח קל גם מהשלכת אבנים.

אחד הגורמים המרכזיים לתסיסה ברחוב הפלסטיני הוא ההסתה נגד ישראל ברשתות החברתיות, שגורמת לרבים מהצעירים להשתתף בהתפרעויות אלימות במיוחד. קבוצת הטרור "גוב האריות", שאחראית על פיגועים רבים בתקופה האחרונה, החלה את דרכה בטיקטוק, שהפכה כר פורה להסתה חמורה. אתמול פורסם כי חשבון הטיקטוק של הקבוצה נחסם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully