וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בזמן תרגיל צבאי: אש נפתחה לעבר חיילים רוסים - 11 נהרגו, 15 נפצעו

עודכן לאחרונה: 16.10.2022 / 1:15

שני מתנדבים בצבא הרוסי פתחו בא לעבר חיילים שהיו באמצע תרגיל בבסיס בדרום מערב המדינה. משרד ההגנה הרוסי כינה את אירוע "מתקפת טרור", ועדכן כי שני היורים חוסלו. המקרה מגיע ברקע התמיכה המועטה בהחלטת פוטין לגייס עשרות אלפי חיילי מילואים למלחמה באוקראינה

פיצוץ בגשר קרים ברוסיה כתוצאה משריפת מיכל דלק. 8 באוקטובר 2022/רויטרס

לפחות 11 חיילים רוסים נהרגו בסוף השבוע ו-15 נפצעו בבסיס בדרום מערב רוסיה, כששני מתנדבים פתחו באש במהלך תרגיל צבאי. משרד ההגנה הרוסי כינה את האירוע "מתקפת טרור", ועדכן כי שני היורים חוסלו.

האירוע הגיע ברקע הגיוס ההמוני של עשרות אלפי חיילי מילואים רוסים, ושליחתם לאוקראינה, כדי למנוע את התקדמות הצבא האוקראיני. מהלך זה של נשיא רוסיה ולדימיר פוטין לא זוכה לאהדה רבה במדינה - מאות אלפי אזרחים שלא מעוניינים להשתתף בלחימה ניסו למצוא דרך להימלט מהמדינה.

חיילים רוסים צועדים במהלך מצעד לציון 75 שנה להסרת המצור על לנינגרד במהלך מלחמת העולם השנייה, בסנט פטרבורג, רוסיה 27 בינואר 2019. רויטרס
חיילים רוסים/רויטרס

בסוף השבוע אמר פוטין כי אין לו חרטות על תקיפות הטילים הקטלניות על מטרות אזרחיות באוקראינה, והוסיף כי פעולותיה של מדינתו נכונות. עם זאת, הוא הדגיש כי עכשיו אין צורך בעוד התקפות "מסיביות" על המדינה.

תקיפות הטילים האחרונות על אוקראינה, הגיעו לאחר פיצוץ גשר קרים בשבוע שעבר. אז כינה פוטין את האירוע "מתקפת טרור", ובהמשך האשים את השירותים המיוחדים של אוקראינה באירוע. בשבוע שעבר עצר שירות הביטחון הפדרלי הרוסי (FSB) חמישה רוסים ושלושה אזרחים אוקראינים וארמנים בגין הפיצוץ בגשר.

פוטין, פצצה גרעינית. רויטרס
לא מתחרט על תקיפות הטילים. פוטין/רויטרס

בשבוע שעבר התכנסו כ-50 מדינות במטה נאט"ו והתחייבו לחמש את אוקראינה במהלך החורף ואחריו, עם מערכות הגנה אוויריות חדשות. שר ההגנה האמריקני לויד אוסטין אמר כי התמיכה היא ללא הגבלה. ארצות הברית חזרה על התחייבותה להגן על "כל סנטימטר" של שטח נאט"ו לקראת שיחות שנערכו אתמול בין שרי ההגנה של הברית הצבאית, שיכללו גם דיונים של קבוצת תכנון הגרעין של נאט"ו - הגוף הבכיר ביותר לסוגיות גרעין.

רוסיה מנגד אמרה כי הצטרפות של אוקראינה כחברה בנאט"ו תוביל למלחמת עולם שלישית. סגן מזכיר מועצת הביטחון הרוסית, אלכסנדר בנדיקטוב, אמר לסוכנות הידיעות TASS בריאיון כי "קייב מודעת לעובדה שצעד כזה הוא הסלמה שתוביל למלחמת עולם שלישית". לדבריו, "ככל הנראה היא מעוניינת לייצר רעש בינלאומי ולהסב את תשומת הלב לאוקראינה שוב". הוא אמר גם שהסיוע של המערב לאוקראינה הוא "התערבות ישירה בעימות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully