וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גנץ הכריז על מלחמה בהסתה, אבל התסיסה הפלסטינית ברשת גוברת - ומתדלקת את ירושלים

עודכן לאחרונה: 14.10.2022 / 23:32

רק אתמול שר הביטחון הדגיש את חשיבות מניעת ההסתה לטרור ברשת. אלא, שמאז הפיגוע במחסום שועפאט, בטיקטוק מפורסמים מדי יום סרטונים רבים שמהללים את המחבלים, שעדיין לא נתפס, וקוראים לרצח יהודים. בינתיים, ההסתה זולגת לרחוב הפלסטיני, שם נתלו תמונות של מחבלים

בווידאו: התפרעויות ועימותים במזרח ירושלים, 13 באוקטובר 2022/דוברות משטרת ישראל

המתיחות הביטחונית הגיעה לשיא בחודש האחרון, שבו בוצעו פיגועים נגד כוחות הביטחון או נגד אזרחים מדי יום, ובמקרים רבים כמה פעמים ביום. בשבוע האחרון ההסלמה בשומרון זלגה גם למזרח ירושלים, והאזור הפך לשדה קרב.

אחד הגורמים המרכזיים לתסיסה ברחוב הפלסטיני הוא ההסתה נגד ישראל ברשתות החברתיות, שגורמת לרבים מהצעירים להשתתף בהתפרעויות אלימות במיוחד. קבוצת הטרור "גוב האריות", שאחראית על פיגועים רבים בתקופה האחרונה, החלה את דרכה בטיקטוק, שהפכה כר פורה להסתה חמורה.

הפרות סדר במזרח ירושלים, מזרח ירושלים. דוברות משטרת ישראל
הפרות סדר במזרח ירושלים. השבוע/דוברות משטרת ישראל

רק אתמול, הדגיש שר הביטחון בני גנץ בהערכת המצב שקיים את חשיבות ההסברה לאוכלוסייה הפלסטינית ואת הצורך בפעילות למניעת ההסתה. אלא, שישראל כבר מזמן מפסידה באחד הקרבות הכי חשובים עבורה.

סרטונים שמהללים מחבלים ושקוראים לביצוע פעולות טרור ולרצח יהודים מפורסמים מדי יום בטיקטוק, והקריאות הללו לא נשארות ברשת החברתית. רק הבוקר ציינו בשכם את "בוקר השהידים", ובמקומות מרכזיים בעיר נתלו תמונות של מחבלים.

מנגד, בטיקטוק החלו לחסום תכנים של מחבלים. כך לדוגמא העמוד שבו נהג לפרסם הרופא שירה לעבר כוחות הביטחון, והעמוד של "גוב האריות" - נחסמו. "ביטוי זה עשוי להיות קשור להתנהגות או לתוכן המפרים את ההנחיות שלנו", נכתב בהודעת טיקטוק כשמחשפים את שני העמודים. "קידום חוויה בטוחה וחיובית עומד בראש סדר העדיופויות של טיקטוק".

בינתיים, כמעט שבוע לאחר הפיגוע שבו נפלה סמ"ר נועה לזר, ויומיים לאחר הפיגוע שבו נפל סמ"ר עידו ברוך, צה"ל עדיין לא הצליח לתפוס את המחבלים, וברשתות החברתיות הפלסטינים מהללים אותם, וקוראים לאירועי חקיינות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully