וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גורמי ביטחון: הרופא שנהרג מאש כוחותינו בג'נין ביצע ירי לעבר הלוחמים

עודכן לאחרונה: 14.10.2022 / 16:43

על פי דיווחים פלסטיניים, עבדאללה אחמד, מנהל מחלקה ברמאללה, נמצא מת כשהוא חמוש ורעול פנים. בשנים האחרונות תועד פעמים רבות עם נשק, וכן צולם לצד ילדיו כשהם עם רובי צעצוע. בפתח היללו אותו: "נהרג בעת שלחם כתף אל כתף לצד לוחמי ההתנגדות"

בווידאו: חילופי אש במחנה הפליטים ג'נין/לפי סעיף 27 א' ברשתות חברתיות

גורמי ביטחון מסרו היום (שישי) כי הרופא הפלסטיני עבדאללה אחמד, שנהרג בחילופי האש בג'נין הבוקר, היה מעורב בירי נגד לוחמי צה"ל, ונמצא כשהוא רעול פנים וחמוש. לאחר בירור עם מספר גורמים, עלה כי האיש היה מעורב בהסתה ובהברחות אמל"ח בנוסף לעיסוקו כרופא. כמו כן מזכיר תנועת הפתח בג'נין אמר שהוא "איש התנועה שנהרג בעת שנלחם עם לוחמי ההתנגדות".

בתמונה של הרופא מלפני שנה וחצי הוא נראה בכניסה לרחוב אבו בכר ביום ניצחון פת"ח בבחירות בג'נין, ובה הוא נראה נושא נשק. כמון כן בשנים האחרונות תועד פעמים רבות עם נשק, וצולם לצד ילדיו כשהם עם רובי צעצוע. לפי הערכות בצה"ל, אחמד ביצע בעבר ירי לעבר כוחות הצבא. הוא היה מנהל מחלקת בקרה ברמאללה, והיה תושב ג'נין.

גורמי הביטחון מסרו כי אל אחמד נורה במהלך חילופי האש עם הכוחות, בהן נהרג מחבל נוסף, שגם הוא מעורב בירי לעבר לוחמי צה"ל, ושמו מתן פאיק חוסיין דבאיה, בן 25.

תמונה של הרופא עבדאללה אבו תין שנהרג בעקבות חילופי האש בג'נין, וככל הנראה פעיל בארגון פתח שלקח חלק בירי. 14 באוקטובר 2022. לפי סעיף 27 א' ברשתות חברתיות, אתר רשמי
היה פעיל ארגון פתח. אל אחמד בתמונה מלפני שנה וחצי/אתר רשמי, לפי סעיף 27 א' ברשתות חברתיות

עבדאללה אחמד נורה במהלך חילופי אש בין צה"ל לחמושים במחנה הפליטים ג'נין, לשם נכנס צה"ל הבוקר במסגרת פעילות מעצרים. בעימותים תועדו בין היתר חמושים פלסטינים שיורים לעבר הלוחמים כשהם מסתתרים מאחורי אמבולנס. לפי משרד הבריאות הפלסטיני, בעימותים נהרגו שני פלסטינים ונפצעו עוד חמישה.

לפי הדיווחים המוקדמים אחמד נורה על ידי צלפים בעת שניסה לפנות פצוע בחצר בית החולים אבן סינא. בתחילה טען גורם ביטחוני כי ככל הנראה הוא נורה בידי מחבלים, אך אמר כי ייתכן ואחמד השתתף בעצמו בירי, מה שאכן אומת.

בפעילות עצר צה"ל את פעיל הג'יהאד דיאא מחמד יוסף סלאמה. "במהלך הפעילות בג'נין נזרקו מטענים ונורה ירי מאסיבי של חמושים פלסטינים לעבר הכוחות", נמסר בהודעה מצה"ל. "הכוחות ירו ירי מדוייק לעבר חמושים שזוהו במרחב וזוהו פגיעות". עוד הדגיש הצבא בהמשך לתקרית כי "שהות אזרחים בלתי מעורבים במרחב לחימה מהווה סכנת חיים ממשית".

עוד בוואלה!

מחבלים ירו לעבר כוח צה"ל מאחורי אמבולנס; רופא פלסטיני נורה למוות במהלך חילופי האש

לכתבה המלאה

פעילות כוחות הביטחון בחווארה. היום

פעילות כוחות הביטחון בחווארה/שימוש לפי סעיף 27א' לחוק זכויות יוצרים

בתוך כך, המתיחות ביהודה ושומרון נמשכת, כשבשעות האחרונות היו מקרי יידוי אבנים רבים על ידי פלסטינים לעבר כלי רכב ואוטובוסים ישראליים. ילדה בת שלוש נפצעה בפניה באורח קל סמוך לכפר חווארה. ושתי ילדות נוספות נפגעות חרדה. בתגובה, קבוצת מתנחלים מהאזור הגיעה למקום והתעמתה עם פלסטינים. כוחות צבא שהגיעו למקום הרחיקו את מיידי האבנים ומשתמשים באמצעים לפיזור הפגנות. במקביל, נוסע באוטובוס נפגע קל מזריקת אבנים בכביש 436 סמוך לירושלים. בכביש 55, בין עזון לצומת מעלה שומרו, נפצעה נהגת ישראלית באורח קל גם מהשלכת אבנים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully