וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עוד לילה מתוח בירושלים: פצועים ועצורים בעימותים בשייח ג'ראח

עודכן לאחרונה: 13.10.2022 / 23:29

יממה לאחר העימותים הקשים במזרח ירושלים, גם הערב נרשמו מהומות במספר מוקדים באזור. שני פצועים פונו מהפרות סדר אלימות בשייח ג'ראח, שם נעצרו חמישה חשודים. בשכונות נוספות נעצרו לפי שעה עוד ארבעה עצורים, כולם בני עשרה

בווידאו: התפרעויות ועימותים במזרח ירושלים, 13 באוקטובר 2022/דוברות משטרת ישראל

יממה לאחר המהומות במזרח ירושלים, הפרות סדר נרשמו גם הערב (חמישי) במספר שכונות בעיר. עד כה באירועים אלה פונו שני פצועים מעימותים בשכונת שייח ג'ראח. לפי שעה כוחות הביטחון פועלים עדיין במזרח ועוטף ירושלים ומצליחים להתגבר על המוקדים הבעייתיים, תוך היערכות לקראת לילה מתוח באזור.

במהלך הערב החלו מהומות בשכונת ראס אל עמוד, שכללו יידויי אבנים, ירי זיקוקים והשלכת בקבוקי תבערה לעבר כוחות המשטרה שפעלו במקום. לא היו נפגעים ולא נגרם נזק. כוחות המשטרה ומג"ב שפעלו במקום פיזרו את הפרות הסדר ועצרו חשוד אחד בחשד למעורבות למהומות.

מתיחות בירושלים. 13 באוקטובר 2022. דוברות משטרת ישראל
כוננות במזרח ירושלים, הערב/דוברות משטרת ישראל

שלושה חשודים נוספים נעצרו בשעה שירו זיקוקים והתכוונו ליידות אבנים באזור בית חנינא. גילאי החשודים הם 10, 12 ו-13 בלבד. לאחר מכן שרר שקט בשכונה. במהומות בהן נפצעו שני פצועים בשייח ג'ראח נעצרו חמישה חשודים נוספים בגין ידויי אבנים.

בסיום הערכת מצב שקיים עם פיקוד המחוז ומפקדי הכוחות, אמר מפקד מחוז ירושלים ניצב דורון תורג'מן כי הם "פרוסים בכל הגזרות במחוז בכוחות מתוגברים לשמירת הביטחון והסדר, באזור מזרח ירושלים ובכל רחבי העיר, ופועלים במספר מאמצים במקביל".

עוד בוואלה!

אחרי העימותים במזרח ירושלים: מג"ב יגייס 4 פלוגות מילואים

לכתבה המלאה

בן גביר מגיע למהומות בשייח ג'ראח (צילום: זושא לוסטיג - חדשות כל העולם)

חבר הכנסת איתמר בן גביר בשייח' ג'ראח שבמזרח ירושלים, מתיחות בירושלים. 13 באוקטובר 2022/צילום: דושא לוסטיג, חדשות כל העולם

לזירת העימותים הגיע ח"כ איתמר בן גביר, שקרא לכוחות להגיב בתקיפות נגד יידוי האבנים. בשלב מסוים, הוא אף שלף אקדח בטענה כי חש מאוים. בתיעוד מהזירה נראה בן גביר עם מאבטחיו בסמיכות לכוחות הביטחון, כשאבנים הושלכו לכיוונם. בן גביר לא עשה שימוש בנשק ומסר לאחר מכן כי "הדרג המדיני כובל את הידיים של השוטרים שלנו. לא ייתכן שערבים זורקים אבנים ליד השוטרים והשוטרים לא מגיבים בירי".

מתיחות בירושלים. 13 באוקטובר 2022. דוברות משטרת ישראל
כוננות במזרח ירושלים, הערב/דוברות משטרת ישראל

"ההיערכות המבצעית המוגברת בסופ"ש הקרוב תימשך ועלינו לפעול בכל הכלים והאמצעים שברשותנו בכדי לטפל באופן נחוש וממוקד בכל מי שינסה להפר את שגרת החיים בעיר ולהפר את הסדר בימי חג הסוכות", המשיך. "לצד המאמץ המבצעי בשטח, נרכז מאמץ מודיעני וחקירתי גם לסגירות מעגל ומעצרים נוספים של חשודים בהפרות הסדר. הדגש בפעילות צריך להמשיך ולהיות התקפיות יוזמה ונחישות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully