וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי העימותים במזרח ירושלים: מג"ב יגייס 4 פלוגות מילואים

עודכן לאחרונה: 13.10.2022 / 17:29

במשטרה טוענים כי הבדיקות הקפדניות עדיין מתבצעות וכי הכוחות במקום תוגברו, אך בניגוד לימים האחרונים התנועה זורמת כסדרה. בינתיים, נמשך המצוד אחר המחבלים שביצעו את הפיגועים האחרונים. ראש הממשלה יקיים בהמשך היום הערכת מצב ביטחונית בעקבות האירועים

בווידאו: מהומות במזרח ירושלים, 12 באוקטובר 2022/לפי סעיף 27א לזכויות יוצרים ברשתות החברתיות

מג"ב יגייס ארבע פלוגות מילואים שיתפרסו באזור ירושלים בעקבות העימותים הקשים הלילה. ההחלטה של מפקד מג"ב, ניצב אמיר כהן, התקבלה בתום הערכות מצב שהתקיימו במשמר הגבול ובמשטרה, והגיוס - שיתחיל מחר - קיבל את אישורם של המפכ"ל, השר לביטחון הפנים ושר הביטחון. שתיים מפלוגות המילואים יפעלו בירושלים עצמה ושתיים אחרות בסביבותיה.

בהמשך היום כינס ראש הממשלה יאיר לפיד דיון בהערכת המצב. "אנחנו נחושים לאפשר את שגרת אירועי החג לצד יד קשה ובלתי מתפשרת כלפי הטרור והפרות סדר אלימות. כוחות הביטחון לא יעצרו עד שישיגו את המחבלים ושולחיהם", אמר.

"האירועים שהתרחשו אתמול בלילה הם חמורים מאוד, ומשטרת ישראל פעלה בנחישות כדי להשיב את השקט, ועמדה בכך", אמר השר לביטחון הפנים עמר בר לב. "בניגוד לפרסומים שונים, האירועים היו בשליטת המשטרה, המהומות לא סיכנו את שאר חלקי העיר ולא זלגו מעבר למזרח ירושלים. אירועי החג השונים מתנהלים בעיר כסדרם.

לדבריו, "אין לנו כוונה לאפשר לכל גורם שהוא להפר את הסדר ולנקוט באלימות, והשוטרים יפעלו ביד קשה כנגד כל ניסיון שכזה על מנת להבטיח את השקט והביטחון - זאת במקביל להמשך המצוד אחר המחבל שביצע את הפיגוע ביום שבת".

הפרות סדר במזרח ירושלים, מזרח ירושלים. דוברות משטרת ישראל
כוחות במזרח ירושלים, הלילה/דוברות משטרת ישראל

בשעות הבוקר, נפתחו המחסומים במחנה הפליטים שועפאט לתנועה חופשית. במשטרה טוענים כי הבדיקות הקפדניות עדיין מתבצעות וכי הכוחות במקום תוגברו, אך בניגוד לימים האחרונים התנועה במחסומים זורמת כסדרה. בד בבד, כוחות הביטחון ממשיכים לנהל מצוד אחרי שני המחבלים שביצעו את פיגועי הירי הקטלניים האחרונים, שבהם נפלו החיילים נעה לזר ועידו ברוך.

מוקדם יותר אמר שר הביטחון בסיכום דיון הערכת המצב את הצורך "להגביר את מאמצי ההתקפה וההגנה וכן את מאמץ ההסברה לאוכלוסייה הפלסטינית ואת הפעילות למניעת הסתה לטרור ברשתות, נוכח האירועים האחרונים". גנץ הוסיף כי יש חשיבות של היערכות נכונה ומוגברת של הכוחות בכלל מוקדי החיכוך.

במהלך הלילה עצרה המשטרה תשעה חשודים נוספים שהיו מעורבים בהפרות סדר אלימות שהתרחשו אמש במזרח ירושלים. בסך הכול, ביממה החולפת נעצרו על ידי המשטרה 23 חשודים בחשד להפרת הסדר הציבורי והתפרעויות אלימות.

במשטרה אמרו כי למרות הפרות הסדר, מתקיימים אירועי חג הסוכות והתפילות כסדרם. במשטרה גם מכחישים שיש סגר על שועפאט, שממנה יצא המחבל שהרג את החיילת נעה לזר שאבטחה את המחסום בכניסה לשכונה. המצוד אחריו עדיין נמשך.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully