וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נשיא לבנון הודיע רשמית על אישור הסכם הגבול הימי עם ישראל: "לא מסמל נורמליזציה"

עודכן לאחרונה: 13.10.2022 / 20:41

עאון ציין כי מדובר ב"הישג היסטורי" בו לבנון החזירה לעצמה 860 קמ"ר של שטח שנוי במחלוקת, ואמר כי ההסכם יביא ל"יציבות משני צדי הגבול". הודעתו מגיעה לאחר אישור עקרונות ההסכם בממשלה בישראל, והנחת ההסכם לעיון הכנסת למשך שבועיים, שלאחר מכן תאשר אותו הממשלה סופית

בווידאו: ראש הממשלה יאיר לפיד הסכם עם לבנון 13 באוקטובר 2022/לע"מ

נשיא לבנון מישל עאון הודיע הערב (חמישי) כי לבנון מאשרת את העסקה עם ישראל על הגבול הימי. לדבריו, העסקה לא מסמלת "שום סוג של נורמליזציה". כמו כן, הוסיף עאון כי מדובר ב"הישג היסטורי" בו לבנון החזירה לעצמה 860 קמ"ר של שטח שנוי במחלוקת, וכי הוא יביא ל"יציבות משני צדי הגבול".

הודעתו הרשמית של עאון מגיעה לאחר שהממשלה בישראל גם היא אישרה אתמול את עקרונות הסכם הגבול הימי עם לבנון. "זהו הישג כביר לביטחון ישראל, מערכת הביטחון הבהירה לקבינט ולממשלה ההסכם נותן מענה מיטבי לצורכי הביטחון. ההסכם משפר את הביטחון ומרחיק את האפשרות להתלקחות מול חיזבאללה", אמר לפיד. "בנינו עם האמריקנים את ההסכם כך שהכסף לא יגיע לידי חיזבאללה".

נשיא לבנון מישל עאון בנאום לאומה, 24 באוקטובר 2019. רויטרס
"העסקה לא מסמלת שום סוג של נורמליזציה". עאון/רויטרס

ההסכם הונח אמש לעיון הכנסת למשך 14 יום ולאחר מכן הממשלה תתכנס שוב לאשר את ההסכם באופן סופי. שרת הפנים איילת שקד הצביעה נגד ושר התקשורת יועז הנדל נמנע.

ההסכם עורר התנגדות בקרב האופוזיציה, אותה תקף לפיד כשאמר: "כשההסכם יונח בפני הציבור, כל אחד ואחת יוכלו לראות בעצמם איזה הישג היסטורי יש פה לישראל, ועד כמה התעמולה השיקרית והרעילה שהופצה לגבי ההסכם הזה מנותקת לגמרי מהמציאות, נועדה רק לצרכים פוליטיים, ובעיקר נעשתה בידי אנשים שלא ראו את ההסכם ולא היה להם מושג מה יש בו ומה אין בו. נזמן לעדכון את כל ראשי מפלגות האופוזיציה ונחשוף אותם בפעם הראשונה לפרטי ההסכם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully