וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ישראלי שהואשם בהברחת סמים ביפן נמצא מת בכלאו: "הרשויות התעלמו ממצבו הרפואי"

עודכן לאחרונה: 13.10.2022 / 8:59

סנגורו של האסיר אמנון-חנוך טננבוים טען שהוחזק בתנאים שלא התאימו למצבו הרפואי ושביהמ"ש במדינה סירב להעבירו משם חרף תלונותיו. נסיבות מותו נחקרות, וכן נבדקת האפשרות שהתאבד. טננבוים הואשם בהברחת ענק של סמים ב-2020, על פי הנטען השנייה בגודלה באותה השנה

אמנון-חנוך טננבוים, ישראלי שנאשם בהברחת סמים ליפן ב-2020 ונכלא בה, נמצא מת בכלאו. אוקטובר 2022. לפי סעיף 27א', אתר רשמי
אמנון-חנוך טננבוים/אתר רשמי, לפי סעיף 27א'

אזרח ישראלי שנכלא במתקן מעצר ליד טוקיו לאחר שהואשם ב-2020 בהברחת סמים ליפן, נמצא מת בו בנסיבות שטרם התבררו - כך לפי כלי התקשורת במדינה. סנגורו, עורך הדין טקאשי טקאנו, מסר כי האסיר, אמנון-חנוך טננבוים, בן 60, הוחזק בתנאים לא מתאימים למצבו הרפואי הרופף, שכלל מחלת לב, וכי בית המשפט המחוזי ביוקוהמה סירב להעבירו משם למרות תלונותיו. על פי הדיווח הוא נמצא שוכב על מיטתו בתא בודד. נסיבות המוות נחקרות, ונבדקת גם האפשרות כי התאבד.

אמנון-חנוך טננבוים היה תושב חיפה לשעבר, והתגורר ביפן בשנים שלפני מעצרו. על פי הדיווח הוא עבר ניתוח לב בישראל, כחודש לפני שמשטרת מחוז קנגאווה עצרה אותו בגין הברחת כמות גדולה של ממריצים לא חוקיים ליפן בנובמבר 2020. הוא התלונן על בריאות לקויה מיד לאחר המעצר, אך פניותיו למשטרה ולמתקן המעצר החל ממרץ 2021 לקבלת סיוע רפואי, לא נענו. בחודש שעבר סנגורו ביקש מבית המשפט את השעיית מעצרו על בסיס חוות דעת רפואית לפיה מצבו מחמיר, וכדי שיוכל לקבל טיפול רפואי הולם - אך גם בקשתו זו נדחתה.

עורך הדין טקאשי טקאנו המייצג את הישראלי אמנון-חנוך טננבוים, שנאשם בהברחת סמים ליפן, במסיבת העיתונאים במדינה בעקבות מותו של טננבוים בכלאו. על המסך: אמנון-חנוך טננבוים. אוקטובר 2022. לפי סעיף 27א', אתר רשמי
עורך הדין טקאשי טקאנו המייצג את טננבוים, השבוע/אתר רשמי, לפי סעיף 27א'

הסנגור טקאנו אמר כי על טננבוים נאסר לראות איש מלבדו, מה שגם תרם למצוקתו הנפשית. סנגורו טוען כי הוא חף מפשע.

תפיסת הסמים המיוחסים על פי החשד לאמנון-חנוך טננבוים ושותפו לכאורה עופר מנחם ליבוביץ' בן ה-42, התרחשה ב-21 בספטמבר 2020. פקידי מכס ביפן מצאו אז על סיפון ספינת משא שעגנה בנמל יוקוהמה 237 ק"ג של סמים ממריצים, והרשויות העריכו את שוויים ב-100 מיליון דולר, שהם כ-15 מיליארד ין. הם הוטמנו בתוך שקיות שהונחו בתוך מכונות לייצור מוצרי פלסטיק. המשטרה ביפן ציינה אז שזו התפיסה השנייה בגודלה אותה שנה.

עוד בוואלה!

קצין בצבא תאילנד ניהל רומן עם אשתו של ישראלי - וירה לעברו כשהתעמתו

לכתבה המלאה
הסמים שנתפסו ב-2020 ביפן, שהישראלי אמנון-חנוך טננבוים מואשם כי הבריח למדינה. טננבוים נמצא מת בכלאו באוקטובר 2022. לפי סעיף 27א', אתר רשמי
ביפן טוענים כי הברחת הסמים המיוחסת לטננבוים היתה השנייה בגודלה ב-2020. הסמים שנמצאו/אתר רשמי, לפי סעיף 27א'

לאחר הגילוי, הסמים הוצאו מהמכונות והמשלוח נשלח לכתובת המיועדת במחוז צ'יבה, כ-40 קילומטרים מטוקיו. המשטרה עצרה את טננבוים, שהתגורר אז ברובע מינאטו בלב טוקיו, ואת ליבוביץ' לאחר שאספו את המשלוח ב-8 בנובמבר.

בית המעצר ביוקוהמה מסר כי "טננבוים נמצא שוכב על מיטה בתא בודד עם רצועת שיער אלסטית שנמתחה מתחת לסנטרו ועד לראשו, מה שמרמז על כך שייתכן שהתאבד".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully