וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביידן: "פוטין הוא שחקן רציונלי שחישב לא נכון את היכולת שלו לפלוש לאוקראינה"

עודכן לאחרונה: 12.10.2022 / 10:53

בראיון מיוחד אמר נשיא ארה"ב כי אינו יכול להגיב לגבי תגובת ארה"ב לשימוש בנשק גרעיני מצד רוסיה. בנוסף אמר כי ערב הסעודית תסבול מ"השלכות", בעקבות ההחלטה לשתף פעולה עם מוסקבה ולהודיע על קיצוץ של שני מיליון חביות ביום, צעד שיגרום לזינוק במחירי הדלק

נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן אמר הלילה (שלישי) בראיון לרשת CNN, כי הוא סבור שנשיא רוסיה ולדימיר פוטין הוא "שחקן רציונלי" שחישב לא נכון את היכולת שלו לפלוש לאוקראינה ולדכא את העם האוקראיני.

"אני חושב שהוא שחקן רציונלי שטעה בחישוב באופן משמעותי", אמר ביידן למנחה ג'ייק טייפר, על רקע מתקפת הטילים הנרחבת ששיגר פוטין בשבת לעבר ערים שונות באוקראינה, כתגובה לפיצוץ גשר קרים.

ביידן הזהיר בשבוע שעבר כי הסיכון ב"ארמגדון גרעיני" גבוה יותר מכפי שהיה ב-60 השנים האחרונות. בראיון אתמול הוא אמר כי האיומים של פוטין עלולים לגרום ל"טעויות" קטסטרופליות ו"חישובים שגויים", אך סרב לפרט לגבי התגובה האמריקנית במקרה שנשיא רוסיה ישתמש בנשק גרעיני טקטי בשדה הקרב באוקראינה.

ביידן הוסיף כי ערב הסעודית תסבול מ"השלכות" בעקבות ההחלטה לשתף פעולה עם מוסקבה ולהודיע על קיצוץ של שני מיליון חביות ביום, צעד שיגרום לזינוק במחירי הדלק גם בארצות הברית, לקראת בחירות אמצע הכהונה בנובמבר.

ביידן אמנם אמר כי פוטין הוא רציונלי אך תיאר את המטרות שלו באוקראינה מגוחכות. "אם מקשיבים למה שהוא אמר, לנאום שנשא, הוא דיבר על הרעיון שהוא צריך להיות מנהיג רוסיה שיאחד את כל דוברי הרוסית. זה לא רציונלי", הוא הוסיף. לדברי ביידן, פוטין האמין בטעות שהאוקראינים ייכנעו לפלישה האוקראינית - שיקול מוטעה שהופרך על ידי ההתנגדות העזה בתוך המדינה: "הוא חשב שיתקבל בזרועות פתוחות, שזה יהיה הבית של אמא רוסיה בקייב, הוא פשוט טעה".

כשנשאל אם ייפגש עם פוטין בפסגת 20G בחודש הבא באינדונזיה, אמר ביידן כי הוא לא רואה סיבה טובה לעשות כך. "הוא התנהג באכזריות", אמר הנשיא. "אני חושב שהוא ביצע פשעי מלחמה. כך שלא, איני רואה סיבה טובה להיפגש איתו", הוא הוסיף.

ביידן שב לסוגיית הנשק הגרעיני ואמר כי אינו סבור שפוטין בסופו של דבר באמת ישתמש בנשק כזה, למרות אזהרותיו של הנשיא האמריקני בשבוע שעבר. "אני חושב שזה חסר אחריות מבחינתו לדבר על כך, על הרעיון שמנהיג של אחת ממעצמות הגרעין הגדולות בעולם אומר שישתמש בנשק גרעיני טקטי באוקראינה". לדבריו, האיומים של פוטין מערערים את היציבות. "הנקודה היא שזה עלול להוביל לתוצאה נוראית. ולא משום שמישהו רצה לפתוח במלחמת עולם. ברגע שמשתמשים בנשק גרעיני, טעויות יכולות לקרות, חישובים שגויים, מי יודע מה יכול לקרות", הדגיש ביידן והוסיף כי פוטין "ממשיך לדבר על כך ללא שום השלכות, ואסור לו לעשות כך".

נשיא ארצות הברית סרב לחשוף כיצד תיראה התגובה האמריקנית במקרה שפוטין יישם את איומי הגרעין שלו. "דיונים נערכים על כך, אבל אינו יכול לפרט. זה יהיה חסר אחריות. מבחינת הפנטגון, אין צורך לבקש ממנו להיערך לאפשרויות שונות".

עוד בוואלה!

"ביידן הגיע לערב הסעודית מנקודת חולשה - זה היה צעד שגוי"

לכתבה המלאה
ביידן נואם בעצרת הכללית של האום 21 בספטמבר 2022. רויטרס
ג'ו ביידן בנאומו בעצרת הכללית של האו"ם בספטמבר/רויטרס

בנוגע לערב הסעודית, ביידן אמר כי הוא בעיצומו של תהליך שקילה מחדש של יחסיו עם הממלכה המדברית. "כשהקונגרס ישוב מהחופשה, יהיו השלכות למה שערב הסעודית עשתה עם רוסיה". הנשיא גם אמר כי ביקורו ביולי בערב הסעודית לא התמקד בנפט, ביקרתי שם כדי להבהיר שאיננו יוצאים מהמזרח התיכון".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully