וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בהשתתפות אלפים: ברכת הכהנים המסורתית בשעה זו בכותל המערבי בירושלים

עודכן לאחרונה: 12.10.2022 / 20:24

מאות כהנים מברכים את אלפי המתפללים כחלק ממנהג ברכת הכהנים, בשנה ה-52 לקיומו. המשטרה תגברה את הפעילות סביב העיר העתיקה וסמטאותיה וחלק מהצירים נחסמו לתנועה. בערב, ייערכו הכנסת ספרי תורה ושמחת בית השואבה 'זכר להקהל', המתקיים אחת לשבע שנים, בתום שנת שמיטה

בווידאו: אלפים השתתפו בברכת הכהנים בכותל/צילום: רוני כנפו

אלפים בשעה זו (רביעי) בכותל המערבי בירושלים במעמד ברכת הכהנים המסורתית. מדובר באירוע שנוסד לפני 52 שנים ומתקיים בחול המועד סוכות ופסח. במסגרתו, מאות כהנים מברכים את אלפי המתפללים.

מנהג ברכת הכהנים נוסד בזמן מלחמת ההתשה על ידי הרב מנחם מנדל גפנר מירושלים. במהלכה, נושאים הכהנים את הברכה המשולשת הכתובה בתורה: "יברכך ה' וישמרך, יאר ה' פניו אליך ויחונך, ישא ה' פניו אליך וישם לך שלום".

ברכת הכהנים בכותל 18 באפריל 2022. יונתן זינדל, פלאש 90
ברכת הכהנים בכותל/פלאש 90, יונתן זינדל

כחלק מההיערכות לתפילה ההמונית תגברה משטרת ירושלים את הפעילות סביב העיר העתיקה וסמטאותיה וחלק מהצירים נחסמו לתנועה. המשטרה מבקשת להימנע מלהגיע לאזור העיר העתיקה במהלך ימי החג בכלי רכב פרטיים וממליצה להסתייע בתחבורה הציבורית. בקרן למורשת הכותל מסרו כי בכל ימי החג צפויים לבקר מאות אלפים בכותל המערבי, זאת לאחר החודש האחרון שבו ביקרו כמיליון איש לאמירת סליחות מידי לילה, כך לפי הודעת הקרן.

בערב, ייערך מעמד המוני נוסף של הכנסת ספרי תורה ושמחת בית השואבה 'זכר להקהל' המתקיים אחת לשבע שנים בתום שנת השמיטה. הטקס מתקיים כזיכרון למעמד שנערך בזמן שבית המקדש היה קיים, אז נקהלו במוצאי שנת השמיטה כל ישראל - אנשים, נשים וטף.

ברכת הכהנים בכותל 18 באפריל 2022. יונתן זינדל, פלאש 90
המשטרה תגברה את הפעילות סביב העיר העתיקה. ברכת הכהנים בכותל/פלאש 90, יונתן זינדל

במעמד מכונסים שלושה ספרי תורה חדשים לרחבת הכותל המערבי, במעמד נשיא המדינה, הרבנים הראשיים לישראל והרבנים הראשיים לדורותיהם, רב הכותל המערבי והמקומות הקדושים, רבנים וגדולי תורה.

רב הכותל המערבי והמקומות הקדושים, הרב שמואל רבינוביץ' אמר כי "במצוות הקהל שהתרחשה בבית המקדש אחת לשבע שנים במוצאי שנת השמיטה העם היה עולה לירושלים להתאחד במקום הקדוש ולשמוע את דברי התורה, ננצל גם אנו ונתאחד כזכר לאחדות ולקדושה שהייתה בבית המקדש ונתפלל לשלום ביננו, שלום בארץ ושלום בעולם. נתפלל שנהיה מחוברים זה לזה ושייכים זה לזה באחדות, באחווה, בקדושה ובאהבה. יש לנו מסורת אחת, יש לנו מורשת אחת, ועלינו להיות עם אחד ומאוחד".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully