וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המצוד אחר המחבלים נמשך, שביתה כללית במזרח ירושלים ובגדה

עודכן לאחרונה: 12.10.2022 / 13:40

בשל הסגר על שועפאט, שממנה יצא המחבל שהרג את הלוחמת נעה לזר, תושבים רבים במזרח העיר ובגדה שובתים כאות הזדהות. "כל החנויות וכל בתי הספר נסגרו", סיפר אחד התושבים. כוחות הביטחון גם מנסים ללכוד את המחבל שהרג את הלוחם עידו ברוך בשבי שומרון

בווידאו: זירת פיגוע ירי, שבי שומרון, 11 באוקטובר 2022/נתנאל מלכותיה TPS, מצלמות אבטחה

בצל המצוד אחר המחבל משועפאט והבידוק הקפדני במחסומי מחנה הפליטים, מאות בעלי חנויות במזרח ירושלים ובגדה נשארו היום (רביעי) בביתם לאות סולידריות עם התושבים הנצורים. לפנות בוקר הגיעו עשרות רעולי פנים המזוהים עם התנזים וחסמו את הכניסות לשכונות במזרח העיר במטרה למנוע מעבר פועלים ממזרח למערב העיר. בין השכונות שנכנסו לשביתת מסחר הן שועפאט, העיר העתיקה, סילוואן וצור באהר.

"הבוקר, מי שהצליח לצאת יצא לעבודה, אבל לפנות בוקר הם עמדו והודיעו לכולם לא ללכת לעבודה. כל החנויות וכל בתי הספר נסגרו. מי שפותח מגיעים התנזים של פתח ומאיימים עליו", סיפר תושב מזרח העיר לוואלה!. "יש כעס גדול כלפי התנהלות השוטרים וזה התחיל מהמכות שנתנו בשבת לבחורה עם מוגבלויות בשער שכם לאחר הצעדה לציון יום הולדת לנביא מוחמד. אחר כך היה את הפיגוע ומאז כל העימותים מזינים עוד יותר את הבלאגן.

לטענת אותו תושב, "האלימות של המשטרה גוררת עוד אלימות מהצד השני. זה מה שמוציא מחבלים כמו תמימי משועפאט, אין להם מה להפסיד וממילא החיים במיץ של הזבל. נשק במחנה קל להשיג, הרבה אומרים שאם המשטרה הייתה מגיעה לטפל בפשע במחנה, בכל הנשק והסמים שיש שם, היו מצליחים לתפוס מהר יותר את המחבל, אבל עכשיו שזה אירוע ביטחוני הם הופכים את כל המחנה. איפה הם היו עד עכשיו?".

אישה ברקע חנות סגורה בשל השביתה המתקיימת בירושלים, 12 באוקטובר 2022. רויטרס
אישה ברקע חנות סגורה בשועפאט, היום/רויטרס

המצוד אחר המחבל עודי כאמל תמימי, בן 22 ממחנה הפליטים שועפאט, נמשך זה היום החמישי, זאת תוך שצה"ל והמשטרה מגבילים את הכניסה לשכונה אך לפי שעה - ללא תוצאות.המצוד מתנהל מהחפ"ק המשטרתי בפיקודו של מפקד מחוז ירושלים ניצב דורון תורג'מן יחד עם שב"כ וצה"ל וכוחות משטרה מתמקד במחנה פליטים שועפט ובאזורים הסמוכים. כלי תקשורת פלסטינים דיווחו כי בין העצורים שנחקרים על ידי המשטרה ושב"כ ישנם כמה מבני משפחתו של המחבל.

במהלך הלילה התפתחו שוב עימותים בין תושבי המחנה לבין כוחות הבטחון זאת במחאה נגד הבידוק הקפדני שנעשה בכניסות למחנה שהוביל לעומסי תנועה ופקקים כבדים ותחצ הקריאה "לשבור את הסגר על שועפט".

עוד בוואלה!

חבריו ומוריו של סמ"ר עידו ברוך שנהרג בפיגוע בשומרון ספדו לו: "ילד זהב שנקטף"

לכתבה המלאה
נועה לזר שנהרגה בפיגוע וחברתה נויה. באדיבות המצולמים
נועה לזר/באדיבות המצולמים

הפיגוע בשועפאט התרחש ביום שבת במחסום סמוך לשכונה שבמזרח ירושלים, כשהמחבל פתח באש מרכב חולף לעבר הכוח שהוצב במחסום, ואז נמלט. שלושה בני אדם נפגעו מהירי, בהם הלוחמת נועה לזר, שמתה מפצעיה, המאבטח האזרחי דוד מורל, שנפצע קשה, ואישה נוספת שנפצעה קל מרסיסים.

בנוסף למחבל משועפאט, כוחות הביטחון טרם הצליחו לעצור את המחבל שהרג אתמול את לוחם סיירת גבעתי סמ"ר עידו ברוך בפיגוע ירי מחוץ לשבי שומרון. על הפיגוע קיבל אחריות הארגון "גוב האריות", שהיה מעורב בשורת פיגועים אחרים שאירעו בחודשים האחרונים בגדה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully