וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקרב עובר לזירה הדיפלומטית: מדינות G7 ידונו בהסלמה באוקראינה

עודכן לאחרונה: 11.10.2022 / 11:28

לפחות 19 בני אדם נהרגו ו-105 נפצעו אתמול במתקפת טילים רוסית משולבת על רחבי אוקראינה. סגן שר החוץ הרוסי הזהיר כי מוסקבה תגיב ב"אמצעי נגד א-סימטריים" נגד ארצות הברית ובעלות בריתה האירופיות בשל "המעורבות הגדלה" שלהן בעימות

לפחות 19 בני אדם נהרגו ו-105 נפצעו אתמול (שני) במתקפת טילים רוסית משולבת על רחבי אוקראינה, דיווחו היום שירותי החירום של אוקראינה. תשתיות אזרחיות קריטיות נפגעו ב-12 אזורים ובירה קייב, שם יותר מ-30 שריפות פרצו. בכמה אזורים בקייב, לבוב, סומי, טרנופיל וחמלניצקי אין עדיין חשמל. יותר מאלף אנשים השתתפו במאמצי ההצלה. הבוקר, אדם נוסף נהרג לאחר שטילים רוסיים פגעו בעיר זפוריז'יה בדרום מזרח אוקראינה. על פי הדיווחים, הטילים פגעו במתקנים ציבוריים, כולל בית ספר ומרפאה.

סגן שר החוץ הרוסי, סרגיי ריאבקוב, הזהיר כי מוסקבה תגיב ב"אמצעי נגד" נגד ארצות הברית ובעלות בריתה האירופיות בשל "המעורבות הגדלה" שלהן בעימות באוקראינה, דיווח סוכנות הידיעות הרוסית RIA Novosti. "רוסיה תיאלץ לנקוט באמצעי נגד הולמים ואף א-סימטריים", הוא אמר, על פי הדיווח. "ברור שעימות ישיר עם ארצות הברית או נאט"ו אינו אינטרס של רוסיה. אנחנו מזהירים ומקווים שוושינגטון ובירות מערביות אחרות יבינו את הסכנה הטמונה בהסלמה שיוצאת משליטה".

אנטולי אנטונוב, שגריר רוסיה בארצות הברית, אמר כי סיוע מערבי נוסף לאוקראינה מגביר את הסיכון של מלחמה כוללת. "סיוע כזה, כמו גם אספקה של מודיעין, הוראות והנחיות לחימה, מוביל להסלמה נוספת ולסיכון מוגבר לעימות בין רוסיה לנאט"ו" הוא אמר.

גשר קליטצ'קו בקייב הופצץ על ידי רוסיה. GettyImages
גשר מרכזי בקייב הופצץ אתמול/GettyImages
מתקפת טילים בקייב. רויטרס
30 שריפות פרצו בקייב/רויטרס

האסיפה הכללית של האו"ם הצביעה אתמול בעד דחייה של הקריאה ל-193 המדינות הבחרות לאפשר הצבעה סודית השבוע במסגרת הדיון אם לגנות את הסיפוח של רוסיה של ארבעה מחוזות כבושים במזרח אוקראינה. נשיא איחוד האמירויות יגיע היום לרוסיה להיפגש עם פוטין וצפוי לקרוא ל"רגיעה צבאית".

ארצות הברית ובעלות בריתה האירופיות גינו בחריפות את מתקפות הטילים הנרחבות על אוקראינה. בשיחה עם נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי, נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן התחייב להמשיך בסיוע למדינה, כולל מערכות הגנה אוויריות מתקדמות, על פי הצהרה של הבית הלבן.

זלנסקי צפוי לבקש היום ממנהיגי מדינות ה-7G לספק בדחיפות לאוקראינה נשק להגנה מפני הטילים הרוסיים. ביידן ומנהיגי המדינות יתכנסו באופן וירטואלי מאוחר יותר כדי לדון בסיוע למדינה ולהקשיב לבקשותיו של זלנסקי, שאמר כי מערכות הגנה אוויריות הן "בעדיפות הראשונה". הלילה אמר זלנסקי בנאומו כי "נעשה כל שביכולתנו כדי לחזק את הצבא שלנו. נהפוך את שדה הקרב לכואב עוד יותר לאויב".

עוד בוואלה!

אוקראינה: 11 הרוגים ו-64 פצועים במתקפה שכללה 84 טילים, 13 מל"טים איראניים

לכתבה המלאה
מפה של מתקפת הטילים על קייב. טוויטר, אתר רשמי
מפה של מתקפת הטילים על קייב/אתר רשמי, טוויטר
טילים על בירת אוקראינה קייב, 10 באוקטובר 2022. רויטרס
רחובות קייב בוערים לאחר מתקפת הטילים אתמול/רויטרס

מנהיגי מדינות ה-7G צפויות גם להזהיר את בלארוס, בעלת ברית קרובה של רוסיה, מפני מעורבות במלחמה לאחר שאתמול מינסק הודיעה כי היא שולחת את חייליה להצטרף לחיילים הרוסים ליד הגבול עם אוקראינה בתגובה למה שכינתה איום ברור כלפי בלארוס מצד קייב ותומכיה במערב.

"רוסיה חצתה קו נוסף באמצעות טקטיקה שאינה כוללת לחימה בשדה הקרב, אלא הפצצות חסרות אבחנה מאז אתמול, ופוגעת במכוון במטרות אזרחיות בכל אוקראינה", אמרה שרת חוץ הצרפתית קתרין קולונה לרדיו "פראנס אינטר". "זאת הפרה של חוקי המלחמה והחוק הבינלאומי", היא הוסיפה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully